amandine Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Skal høste i morgen:-) Tørke? Pesto? Olje? Noen tips?
sug lut Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Mitt tips: dele? Altså, jeg har ikke smakt, og vet neimen ikke hvor jeg skulle få tak i det heller?
☆☆☆ Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 (endret) Ramsløk finn du i skogen. Nydelig om ein finhakkar og blandar med mjukt smør. Spesielt på grillmat. Blir ikkje ulikt kvitløkssmør, men litt meir spennande. Endret 14. april 2014 av ★
amandine Skrevet 14. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2014 Tro'kke du finner så mye på lutens kanter? Men her hos meg akkurat nå er det masse! Jeg skal nok stappe i påske-bæ-middagen, iallefall, men skulle hatt med litt til senere, også. Tror jeg skal prøve tørking! Og luten, du kan få!
frk Nilsen Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Siden den minner om hvitløk så tippr jeg den passer finfin i pesto og i de fleste pastasauser. Sikkert yppelig i hvit pizza
Himmel og hav Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Jeg skulle også si ramsløksmør. Nydelig! Ellers så er det godt finstrimlet i salat, eller som pesto. Pestoen egner seg godt til å blande ut i marinader og dressinger. Det vokser masse i et spesielt område her jeg bor. Veldig snodig, egentlig, for de ser ut som konvallblader, men når du nærmer deg, så lukter det så hvitløk at det ikke er til å tro.
Musemorbr / Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Jeg tror jeg må ut på leting når det bare blir litt mer vår her. Våknet til snø i dag. Jeg har aldri sett ramsløk her, men det er gode grunner til å tro at det er mulig å finne, siden et par stedsnavn her vitner om det.
bIomstre Skrevet 20. april 2014 #8 Skrevet 20. april 2014 Ah, når jeg hører ramsløk får jeg gode Vestfoldminner! Ramsløksmør kan fryses Hei foresten, jeg har stått opp fra påskehvilen!...
frk Nilsen Skrevet 21. april 2014 #9 Skrevet 21. april 2014 Ah, når jeg hører ramsløk får jeg gode Vestfoldminner! Ramsløksmør kan fryses Hei foresten, jeg har stått opp fra påskehvilen!... Du og Jesus!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Var på nydelig lammemiddag i går og der sto ramsløken på bordet. Det var en pestovariant. Veldig godt til lam. Det eneste jeg reagerte på var at blandingen var veldig salt. Dette var ramsløk kjøpt i butikk altså. Jeg tror jeg må ut i skogen snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå