Gå til innhold

Noen som liker ramsløk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal høste i morgen:-) Tørke? Pesto? Olje? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips: dele?

Altså, jeg har ikke smakt, og vet neimen ikke hvor jeg skulle få tak i det heller?

Skrevet (endret)

Ramsløk finn du i skogen. Nydelig om ein finhakkar og blandar med mjukt smør. Spesielt på grillmat. Blir ikkje ulikt kvitløkssmør, men litt meir spennande.

Endret av ★
Skrevet

Tro'kke du finner så mye på lutens kanter? Men her hos meg akkurat nå er det masse! Jeg skal nok stappe i påske-bæ-middagen, iallefall, men skulle hatt med litt til senere, også. Tror jeg skal prøve tørking! Og luten, du kan få!

Skrevet

Siden den minner om hvitløk så tippr jeg den passer finfin i pesto og i de fleste pastasauser. Sikkert yppelig i hvit pizza 

Skrevet

Jeg skulle også si ramsløksmør. Nydelig! Ellers så er det godt finstrimlet i salat, eller som pesto. Pestoen egner seg godt til å blande ut i marinader og dressinger.

Det vokser masse i et spesielt område her jeg bor. Veldig snodig, egentlig, for de ser ut som konvallblader, men når du nærmer deg, så lukter det så hvitløk at det ikke er til å tro. 

Skrevet

Jeg tror jeg må ut på leting når det bare blir litt mer vår her. Våknet til snø i dag. Jeg har aldri sett ramsløk her, men det er gode grunner til å tro at det er mulig å finne, siden et par stedsnavn her vitner om det.

Skrevet

Ah, når jeg hører ramsløk får jeg gode Vestfoldminner!

Ramsløksmør kan fryses :D

Hei foresten, jeg har stått opp fra påskehvilen!...

Skrevet

Ah, når jeg hører ramsløk får jeg gode Vestfoldminner!

Ramsløksmør kan fryses :D

Hei foresten, jeg har stått opp fra påskehvilen!...

Du og Jesus!

Skrevet

Var på nydelig lammemiddag i går og der sto ramsløken på bordet.

Det var en pestovariant.

Veldig godt til lam.

Det eneste jeg reagerte på var at blandingen var veldig salt.

Dette var ramsløk kjøpt i butikk altså.

Jeg tror jeg må ut i skogen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...