Gå til innhold

Enda en "naken med barn i dusjen"-tråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det har vært så mange tråder om dette med barn og nakenhet i dag, så lurer jeg på hva dere syns om mine valg ;-)

Jeg jobber som barneskolelærer, og i år underviser jeg i svømming til 2. og 7. klasse. Jeg har tilgang til lærergarderobe, men har valgt å dusje og skifte sammen med jentene. Dette både fordi spesielt jentene i 2. klasse ofte trenger litt hjelp til det ene og andre, men også fordi jeg ønsker å vise elevene mine at det er naturlig og at man ikke trenger å gjemme seg for dem man har gode og trygge relasjoner til. Jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra verken elevene eller foreldre, snarere synes de tvert i mot at det er hyggelig at jeg er sammen med dem og vi får tid til å snakke hberdagslig sammen.

Så, hva tenker dere? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra!!!

Anonymous poster hash: 4b397...68e

Skrevet (endret)

Eg tenker at det er uproblematisk, dei er jo i garderobe med voksne i svømmehallen utanom skuletid også. Men eg tenker også at andre kan tenke annleis, og at det er lurt å ha ein open dialog med foreldra (som eg forstår av innlegget at du har), slik at det er du som får tilbakemeldingane og ikkje "folk på bygda" om nokon skulle ha noko imot det.

Endret av ★
Skrevet

Siden det har vært så mange tråder om dette med barn og nakenhet i dag, så lurer jeg på hva dere syns om mine valg ;-)

Jeg jobber som barneskolelærer, og i år underviser jeg i svømming til 2. og 7. klasse. Jeg har tilgang til lærergarderobe, men har valgt å dusje og skifte sammen med jentene. Dette både fordi spesielt jentene i 2. klasse ofte trenger litt hjelp til det ene og andre, men også fordi jeg ønsker å vise elevene mine at det er naturlig og at man ikke trenger å gjemme seg for dem man har gode og trygge relasjoner til. Jeg har ikke fått noen negative tilbakemeldinger fra verken elevene eller foreldre, snarere synes de tvert i mot at det er hyggelig at jeg er sammen med dem og vi får tid til å snakke hberdagslig sammen.

Så, hva tenker dere? ;-)

helt fint for andreklassinger, men når tenker du det er naturlig å trekke seg tilbake? Er dette en klasse du vil følge oppiver i trinnene eller fpr du ny andreklasse neste pr?

Anonymous poster hash: 076e1...cf5

Skrevet

Jeg har et veldig avslappet forhold til nakenhet. Her i huset er i gen skjenerte for hverandre etc.

Jeg er også lærer, men jeg dusjer IKKE med elever uansett alder da jeg har en helt annen rolle her og ønsker på ingen måte å være baken med mine elever.

Anonymous poster hash: 3f0e8...df2

Skrevet

Jeg har et veldig avslappet forhold til nakenhet. Her i huset er i gen skjenerte for hverandre etc.

Jeg er også lærer, men jeg dusjer IKKE med elever uansett alder da jeg har en helt annen rolle her og ønsker på ingen måte å være baken med mine elever.

Være naken skulle det stå

Skrevet

Husker jo barneskolelæren min også. Han var i jentegarderoben til vi gikk i 3.klasse eller noe. Var ingen som sa noe på det da. Men dette er et halvt århundre siden snart :D Eller 30 år siden ( pluss)

Skrevet

Så, hva tenker dere? ;-)

helt fint for andreklassinger, men når tenker du det er naturlig å trekke seg tilbake? Er dette en klasse du vil følge oppiver i trinnene eller fpr du ny andreklasse neste pr?

Anonymous poster hash: 076e1...cf5

Hos oss er det kun 2. 4. og 7. som har svømming, så jeg følger dem ikke langt opp i ungdomsåra nei :-) Jeg har også selvfølgelig en veldig åpen dialog med foreldrene, så jeg håper og tror at de ville ha kommet til meg dersom det skulle være noe :-)

Hva hadde dere tenkt om det var deres barn som var elevene mine da?

Skrevet

Eg tenker at det er uproblematisk, dei er jo i garderobe med voksne i svømmehallen utanom skuletid også. Men eg tenker også at andre kan tenke annleis, og at det er lurt å ha ein open dialog med foreldra (som eg forstår av innlegget at du har), slik at det er du som får tilbakemeldingane og ikkje "folk på bygda" om nokon skulle ha noko imot det.

Signerer dette, og legger til at det er positivt i forhold til mobbing i garderoben at det er en voksen der :)

Anonymous poster hash: b199c...bd5

Skrevet

Helt frem til 4. klasse, dusjet vår kvinnelige lærer sammen med jentene da vi hadde svømming. Dette reagerte verken elevene eller foreldrene aldri noe på. Det eneste jeg kan huske , var at det føltes trygt å ha læreren der. Nå var dette på slutten av 80- tallet. Jeg aner ikke hvordan dette fungerer i dag.

Anonymous poster hash: 4e652...c10
Skrevet

Er litt usikker på hva jeg ville ment om kvinnelig lærer hos jentene og mannlig hos guttene. for det blir jo samme prinsippet som garderober i svømmehall, men er likevel usikker ettersom dette dreier seg om en lærer og elev situasjon. Men en ting vet jeg sikkert at hadde en kvinnelig lærer stilt seg opp å dusja med sønnen min eller en mannlig med dattera mi da hadde jeg sett svart. 

Anonymous poster hash: bda49...ccd
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er forskjell på om man dusjer ilag etter en klassetime i svømmehallen eller på offentlig bading om ettermiddagen.

Er du komfortabel med å dusje sammen med dem er det helt uproblematisk.

Som forelder hadde jeg satt pris på det, både med 2 og 7 klasse. En voksen i garderoben kan forebygge mobbing og ikke minst filming/fotografering av nakne medelever.

Skrevet

Synes det er kjempebra!

Anonymous poster hash: 67e3a...dcd
Gjest Tittentott
Skrevet

Sålenge verken elevene eller foreldrene har noe problem med det, er det jo greit. 

Husker badevakten da vi hadde svømming i 9-ende. Kom inn og stirret på alle jentene mens de dusjet og sa ''Alle må dusje nakne, jeg går ikke før jeg har sett alle nakne'' Det var ikke noe kjekt.. 

Skrevet

Jeg hadde også bare tenkt at det var greit. Men, kan kan jo snu ryggen tilmmens du sårer deg inn....

Men, husker veldig godt læreren vår 3-4 klasse dusjet sammen med oss, og hun hadde veldig mye hår nedentil det skummet skikkelig når hun vasket seg der. Ja, jeg vet at det er sært og kommentere det nå som voksen, men som barn stirret vi alle like mye på henne og lurte på om det var "normalt" å se sånn ut... Som voksen vet jeg nå at det er mye som er normalt, men det var nok mange av oss som ikke så nakne damer så ofte og ikke hadde oe bildet av hva som var "normalt" husker jeg var redd for å bli seende sånn ut.

Anonymous poster hash: 0ccc8...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...