Gå til innhold

Jeg spiser en pakke druer hver dag-skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg slutte med dette? en pakke er vel rundt 500 gram. Jeg har alltid hatt diller på druer. Til mitt forsvar så spiser jeg veldig lite sjokolade, is og godterier. Har aldri vært noe glad i. Druer har liksom alltid vært mitt snop.

Spiser ellers ganske sunt, mye magert.

Anonymous poster hash: fece1...bbe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mye sukker i druer så en hel pakke hver dag er ganske i overkant

Anonymous poster hash: c13ba...7bb
Skrevet (endret)

Det er vel ganske mye mer sukker enn anbefalt, men det er vel likevel bedre enn å innta samme mengde sukker gjennom juice, sjokolade, kaker o.l. Druer inneholder noe mer matnyttige næringsstoffer, bl. a. fiber.

Endret av den perfekte mor
Skrevet

Tror ikke det er helt optimalt.

Anonymous poster hash: 1041b...f65

Skrevet

Det er veldig mye bra med druer selv om det er en del sukker i dem. Hvis du ellers har et godt kosthold og ikke spiser mye sukker utenom druene bør det være helt greit.

Anonymous poster hash: 3610b...839
Skrevet

Uansett hva du spiser så skal det være med måte. Alt man spiser FOR MYE av KAN være skadelig.

Skrevet

Hadde jeg spist så mye druer daglig ville jeg fått store problemer med blodsukkeret mitt.... og begynt på veien mot en diabetes i fremtiden.

Å spise litt gjør ikke noe, men en hel pakke hver dag blir nok ikke heldig for kroppen over tid.

Anonymous poster hash: 412d2...b10
Skrevet

Hver eneste dag?

Anonymous poster hash: 36b51...1bf

Skrevet

Hver eneste dag?

Ja. I helgene blir det ofte litt mer siden jeg også vil kose meg litt ekstra da.

Anonymous poster hash: fece1...bbe

Skrevet

En pakke er mye, ja! 

Jeg pleier å fryse druene, og spiser dem rett fra fryseren. Kanskje det kan være et tips? Da spiser jeg ikke like mye som jeg ellers ville gjort, og kan kose meg enda lenger med dem ;) 

Skrevet

Du plages ikke med forstoppelse skjønner jeg;) enig med de ovenfor- alt med måte. Dette gjelder også sunne ting. Druer er det veldig mye fruktsukker i så da ble det plutselig ikke så sunt allikevel. Tenk bare på hvor søte rosiner er...;)

Anonymous poster hash: b1849...068

Skrevet

Det er 39 gram fruktsukker i en halv kilo druer. Det er vel ikke så ille det?

Anonymous poster hash: a32c1...a7e

Skrevet

kjøper du økologisk?

i sverige er druer forbudt til salgs pga for høye verdier fra sprøytemidler, pesticider osv. kun økologisk, eller partier hvor verdiene innenfor normen, noe som er svært sjeldent.

økologiske druer finner man ikke alltid, verken i sverige eller norge

Anonymous poster hash: 8e2e6...080
Skrevet

kjøper du økologisk?

i sverige er druer forbudt til salgs pga for høye verdier fra sprøytemidler, pesticider osv. kun økologisk, eller partier hvor verdiene innenfor normen, noe som er svært sjeldent.

Akkurat det tenkte jeg på også! Sukkeret hadde jeg ikke brydd meg om, verre med sprøytemidler...

Anonymous poster hash: f58be...c88

Skrevet

kjøper du økologisk?

Hæ? Er det forbudt med vanlige druer i Sverige? Aldri hørt om. Er det noe nytt eller?

-svensken-

Anonymous poster hash: 5176d...7de

Skrevet

Haha.. dette er tull.. pakke med druer daglig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...