Gå til innhold

Hvem spiser godteriet med feil farge?

Anbefalte innlegg

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Oh, helle, jeg stemmer for! Makron med nugatti? Heaven, here I come <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, føler med deg, Moota, da tar det tid å kjøpe smågodt! Jeg tenker ikke egentlig så mye over det, men gult godteri er alltid igjen til sist. Og lakris.

Jeg kan hjelpe til med lakrisen (fortrinnsvis salt) :)
Vi kan dele lakrisen, eg likar nemlig søt lakris best.

BTW: Kven vil dele twist med meg, eg krev førsteretten på Cocos, Japp, Daim, Lakris og Golden Toffee. Det gjer diverre mannen også. Det meste går ned etter kvart her i hus, men då jula var over låg det att banantwist frå tre twistposar i godteskåla vår. Ingen av oss blir nokonsinne så desperate at vi et den, sjølv ikkje når nøden er stor, kokesjokoladen er oppspist og alt av butikkar og bensinstasjonar er stengt (her i bygda er ingen ting ope etter kl 23).

Jeg spier banantwisten! Send over! Og marsipanen. Men jeg vil også ha Cocos og Daim.
Ja, forresten så er marsipanen også min..

Men bananen min får du aldri.
Det kan eg leve heilt greit med, du ;)
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg jobber også med en sjokolade makron med peppermynte krem - litt i området rundt en slags after eight makron.

Skrevet

Jeg er ekskludert av min egen familie. Alle utenom meg får svære påskeegg.. Jeg kan gråte helt til jul da dere får høre om den enorme julelubben jeg får av nissen :D

På den annen side har jeg valgt det litt selv da. Siden jeg plent skal prøve meg på lavkarbo :P

Skrevet

Er det en freiabutikk på karl johan? Også jeg som bare er i storbyen en gang i tiåret, og så var jeg der sist sommer.... Æsj altså!

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Er det en freiabutikk på karl johan? Også jeg som bare er i storbyen en gang i tiåret, og så var jeg der sist sommer.... Æsj altså!

Ja den ligger rett ved siden av Grand hotell. På vinteren selger de ekte varm sjokolade også:)

Har bestemt meg - Til påske blir det følgende baksting:

Sitronmakroner med lemonkørd - fordi jeg er en kørdnørd

Pasjonsfrukt makroner

Lakrismakroner med sjokolade ganache og tyrkisk pepper

Peppermynte og sjokolademakroner

Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen. Jeg spiser alt. Det er vel det som i hovedgrunnen ER problemet. :)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Ja den ligger rett ved siden av Grand hotell. På vinteren selger de ekte varm sjokolade også:)

Har bestemt meg - Til påske blir det følgende baksting:

Sitronmakroner med lemonkørd - fordi jeg er en kørdnørd

Pasjonsfrukt makroner

Lakrismakroner med sjokolade ganache og tyrkisk pepper

Peppermynte og sjokolademakroner

Her ble kørden veldig populær, så jeg må igang med ny ladning så fort formen og energien er tilbake :)

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Jeg er der ca like ofte, kjenner jeg er veldig glad for at jeg skal dit i sommer :D

Skrevet

Freiabutikken på Karl Johan er et must når jeg er i Oslo. Omtrent en gang i tiåret. Og så Nidar fabrikkutsalg når jeg er i Trondheim, omtrent like ofte.

For øvrig er det ikke pent å diskriminere etter farge, det lærte jeg dda jeg var liten, så jeg spiser alle nonstopp og alle seigmenn uavhengig av farge. Og smågodt, selvsagt. I twistposen er jeg mer selektiv og velger Caramel, Japp og lakris. Ellers liker jeg best salt lakris, men den i twistposen er syndig god selvom den er søt.

Skrevet

Haha, føler med deg, Moota, da tar det tid å kjøpe smågodt! Jeg tenker ikke egentlig så mye over det, men gult godteri er alltid igjen til sist. Og lakris.

Jeg kan hjelpe til med lakrisen (fortrinnsvis salt) :)
Vi kan dele lakrisen, eg likar nemlig søt lakris best.

BTW: Kven vil dele twist med meg, eg krev førsteretten på Cocos, Japp, Daim, Lakris og Golden Toffee. Det gjer diverre mannen også. Det meste går ned etter kvart her i hus, men då jula var over låg det att banantwist frå tre twistposar i godteskåla vår. Ingen av oss blir nokonsinne så desperate at vi et den, sjølv ikkje når nøden er stor, kokesjokoladen er oppspist og alt av butikkar og bensinstasjonar er stengt (her i bygda er ingen ting ope etter kl 23).

Jeg spier banantwisten! Send over! Og marsipanen. Men jeg vil også ha Cocos og Daim.

Jeg vil også ha bananen! Det er jo den beste! Jeg som egentlig likte deg sug lut, jeg ser jo nå at vi aldri kan bli venner irl ;) Jeg tar gjerne aprikosen også.

Skrevet

Jeg er usedvanlig kresen når det gjelder godteri. Tipper jeg er den eneste her i Østfold som aldri har satt beina mine i et godisland på andre siden av grensen. Jeg nekter å bruke penger der og er av den oppfatning at visst jeg først skal putte i meg den type møkk, skal jeg vær så god å betale dyrt for det.. Spiser stort sett kun Stratos og til nød Bounty om jeg er i utlandet. Treg som få:)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg er usedvanlig kresen når det gjelder godteri. Tipper jeg er den eneste her i Østfold som aldri har satt beina mine i et godisland på andre siden av grensen. Jeg nekter å bruke penger der og er av den oppfatning at visst jeg først skal putte i meg den type møkk, skal jeg vær så god å betale dyrt for det.. Spiser stort sett kun Stratos og til nød Bounty om jeg er i utlandet. Treg som få:)

Jeg er ikke uenig, dog jeg skal ikke si at jeg skyr unna smågodt hehe. Men favoritten er og blir lakrisen til Johan Bülow og den koster noen lapper. Men det er så verdt det!!

Skrevet

Jeg vil også ha bananen i twistposen. Og den med myk karamell. Får satse på besøk på Karl Johan før jeg går på krangletreff skjønner jeg. Deler gjerne posen med sånne som liker kokos, nougat og marsipan. Det går i søpla her hos oss... 

Skrevet

Jeg er ikke uenig, dog jeg skal ikke si at jeg skyr unna smågodt hehe. Men favoritten er og blir lakrisen til Johan Bülow og den koster noen lapper. Men det er så verdt det!!

Hallo lakrissug! Den er usansynlig god. Fikk den sist sommer og husker den veldig godt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...