Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Venter nå mitt tredje barn, og lurer på om noen kan fortelle på hvilken måte nr. 3 skilte seg fra de to andre. Både når det gjaldt svangerskap, fødsel, termin osv. Anonymous poster hash: 1a154...ca4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Jepp. Han kom i full fart 5 dager før termin. Hadde ikke noe forvarsel på fødsel og fra første ri til han var ute tok de 2 timer. De andre kom også fort, men jeg fikk forvarsel. På sykehuset sa de "nr 3 er en luring, så du bør anta at dette tar lang tid". Derfor ble han født i sykehussenga k stedet for i fødeseng og jordmor måtte ta han i mot uten hansker. Ute på 2 press. Anonymous poster hash: 066d6...062
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 Her kom nummer tre i går! Svangerskapet var tyngre enn de to første; mer kvalme, halsbrann og generelt tyngre.. De to første kom noen dager før termin, nr tre kom fem dager over. Nummer tre var tyngst og lengst, 300 g og 2 cm lengre enn nr to. Fødselen startet med vannavgang (de to andre med rier) og tok litt lengre tid enn nr to (heldigvis, nr to var styrtfødsel). Veldig fin fødsel, fin form etterpå! Mye mer maserier, kynnere og fødselstegn på nr tre, men det kan jo ha sammenheng med at jeg gikk noen dager over tiden. Anonymous poster hash: e7fd6...ebb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Jepp. Han kom i full fart 5 dager før termin. Hadde ikke noe forvarsel på fødsel og fra første ri til han var ute tok de 2 timer. De andre kom også fort, men jeg fikk forvarsel. På sykehuset sa de "nr 3 er en luring, så du bør anta at dette tar lang tid". Derfor ble han født i sykehussenga k stedet for i fødeseng og jordmor måtte ta han i mot uten hansker. Ute på 2 press. Anonymous poster hash: 066d6...062 Ute på to press?? Wow Jeg har hatt to veldig raske fødsler, første på litt over 2 t og andre på 1 t og 40 min. Så er veldig spent nå hvordan tredje blir! Litt redd for at den plutselig skal ta laaang tid! Anonymous poster hash: 1a154...ca4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Svangerskap og fødsel til de to eldste var ganske likt, men den tredje var stikk motsatt. Svangerskapet var enkelt, bortsett fra at jeg spydde i ni måneder, men jeg hadde ikke BL. Med de eldste brukte jeg krykker. Tredje kom to uker før termin, de eldste kom to uker over. Fødselen til eldste var naturlige og ukompliserte, med tredje måtte jeg igangsettes pga langvarig vannavgang og det var riktignok kjapt (2.5 time fra drypper ble satt), men til gjengjeld så var det komplisert og med fare for livet til oss begge. Min tredje var absolutt en luring! Anonymous poster hash: acdc7...0a0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Her kom nummer tre i går! Svangerskapet var tyngre enn de to første; mer kvalme, halsbrann og generelt tyngre.. De to første kom noen dager før termin, nr tre kom fem dager over. Nummer tre var tyngst og lengst, 300 g og 2 cm lengre enn nr to. Fødselen startet med vannavgang (de to andre med rier) og tok litt lengre tid enn nr to (heldigvis, nr to var styrtfødsel). Veldig fin fødsel, fin form etterpå! Mye mer maserier, kynnere og fødselstegn på nr tre, men det kan jo ha sammenheng med at jeg gikk noen dager over tiden. Anonymous poster hash: e7fd6...ebb Gratulerer! Jeg fødte 9 dager før termin med begge mine. Førstemann veide 100 g mindre enn jenta mi, og de var like lange. Hadde myye mer etter-rier med nr. 2, grusomt Begge fødslene startet med vannavgang, så spent på om det samme skjer denne gangen Anonymous poster hash: 1a154...ca4
Iiiiik Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Min tredje kom som en rakett. Raske fødsler med de to første også, men han kom to timer etter første tegn på at noe var på gang, 25 min etter ankomst føden. Så smertefritt som en fødsel kan være. Selve svangerskapene var like.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Svangerskap og fødsel til de to eldste var ganske likt, men den tredje var stikk motsatt. Svangerskapet var enkelt, bortsett fra at jeg spydde i ni måneder, men jeg hadde ikke BL. Med de eldste brukte jeg krykker. Tredje kom to uker før termin, de eldste kom to uker over. Fødselen til eldste var naturlige og ukompliserte, med tredje måtte jeg igangsettes pga langvarig vannavgang og det var riktignok kjapt (2.5 time fra drypper ble satt), men til gjengjeld så var det komplisert og med fare for livet til oss begge. Min tredje var absolutt en luring! Anonymous poster hash: acdc7...0a0 Uff, så skummelt! Godt at alt gikk bra Anonymous poster hash: 1a154...ca4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Første og andre gikk jeg langt på overtid og fødsel måtte settes i gang + et keisersnitt. Tredje kom som ei rakett på badegulvet. Jeg ventet på barnevakt, men barnevakten rakk ikke å komme. Ingen vonde rier, kun kynnere og rett på pressrien. Pressrien i entall fordi hun kom på første. Jeg følte ikke at jeg hadde født, så var hun der plutselig. Tok ca to timer fra første tegn til at noe kunne være på gang. En uke før termin. Pluss hun var en kg mindre enn første og andre. Anonymous poster hash: 5c1fd...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå