Gå til innhold

Stemmer det at nr. 3 en luring? ;)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nå mitt tredje barn, og lurer på om noen kan fortelle på hvilken måte nr. 3 skilte seg fra de to andre. Både når det gjaldt svangerskap, fødsel, termin osv. :)



Anonymous poster hash: 1a154...ca4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Han kom i full fart 5 dager før termin. Hadde ikke noe forvarsel på fødsel og fra første ri til han var ute tok de 2 timer. De andre kom også fort, men jeg fikk forvarsel. På sykehuset sa de "nr 3 er en luring, så du bør anta at dette tar lang tid". Derfor ble han født i sykehussenga k stedet for i fødeseng og jordmor måtte ta han i mot uten hansker. Ute på 2 press.

 

Anonymous poster hash: 066d6...062

Skrevet

Her kom nummer tre i går! Svangerskapet var tyngre enn de to første; mer kvalme, halsbrann og generelt tyngre.. De to første kom noen dager før termin, nr tre kom fem dager over. Nummer tre var tyngst og lengst, 300 g og 2 cm lengre enn nr to. Fødselen startet med vannavgang (de to andre med rier) og tok litt lengre tid enn nr to (heldigvis, nr to var styrtfødsel). Veldig fin fødsel, fin form etterpå! Mye mer maserier, kynnere og fødselstegn på nr tre, men det kan jo ha sammenheng med at jeg gikk noen dager over tiden.

 

Anonymous poster hash: e7fd6...ebb

Skrevet

Jepp. Han kom i full fart 5 dager før termin. Hadde ikke noe forvarsel på fødsel og fra første ri til han var ute tok de 2 timer. De andre kom også fort, men jeg fikk forvarsel. På sykehuset sa de "nr 3 er en luring, så du bør anta at dette tar lang tid". Derfor ble han født i sykehussenga k stedet for i fødeseng og jordmor måtte ta han i mot uten hansker. Ute på 2 press.

 

Anonymous poster hash: 066d6...062

Ute på to press?? Wow :)  Jeg har hatt to veldig raske fødsler, første på litt over 2 t og andre på 1 t og 40 min. Så er veldig spent nå hvordan tredje blir! Litt redd for at den plutselig skal ta laaang tid!

 

Anonymous poster hash: 1a154...ca4

Skrevet

Svangerskap og fødsel til de to eldste var ganske likt, men den tredje var stikk motsatt. Svangerskapet var enkelt, bortsett fra at jeg spydde i ni måneder, men jeg hadde ikke BL. Med de eldste brukte jeg krykker.

Tredje kom to uker før termin, de eldste kom to uker over. Fødselen til eldste var naturlige og ukompliserte, med tredje måtte jeg igangsettes pga langvarig vannavgang og det var riktignok kjapt (2.5 time fra drypper ble satt), men til gjengjeld så var det komplisert og med fare for livet til oss begge.

Min tredje var absolutt en luring!

 

Anonymous poster hash: acdc7...0a0

Skrevet

Her kom nummer tre i går! Svangerskapet var tyngre enn de to første; mer kvalme, halsbrann og generelt tyngre.. De to første kom noen dager før termin, nr tre kom fem dager over. Nummer tre var tyngst og lengst, 300 g og 2 cm lengre enn nr to. Fødselen startet med vannavgang (de to andre med rier) og tok litt lengre tid enn nr to (heldigvis, nr to var styrtfødsel). Veldig fin fødsel, fin form etterpå! Mye mer maserier, kynnere og fødselstegn på nr tre, men det kan jo ha sammenheng med at jeg gikk noen dager over tiden.

 

Anonymous poster hash: e7fd6...ebb

Gratulerer! :) Jeg fødte 9 dager før termin med begge mine. Førstemann veide 100 g mindre enn jenta mi, og de var like lange. Hadde myye mer etter-rier med nr. 2, grusomt :( Begge fødslene startet med vannavgang, så spent på om det samme skjer denne gangen :)

 

Anonymous poster hash: 1a154...ca4

Skrevet

Min tredje kom som en rakett. Raske fødsler med de to første også, men han kom to timer etter første tegn på at noe var på gang, 25 min etter ankomst føden. Så smertefritt som en fødsel kan være. Selve svangerskapene var like.

Skrevet

Svangerskap og fødsel til de to eldste var ganske likt, men den tredje var stikk motsatt. Svangerskapet var enkelt, bortsett fra at jeg spydde i ni måneder, men jeg hadde ikke BL. Med de eldste brukte jeg krykker.

Tredje kom to uker før termin, de eldste kom to uker over. Fødselen til eldste var naturlige og ukompliserte, med tredje måtte jeg igangsettes pga langvarig vannavgang og det var riktignok kjapt (2.5 time fra drypper ble satt), men til gjengjeld så var det komplisert og med fare for livet til oss begge.

Min tredje var absolutt en luring!

 

Anonymous poster hash: acdc7...0a0

Uff, så skummelt! Godt at alt gikk bra :)

 

Anonymous poster hash: 1a154...ca4

Skrevet

Første og andre gikk jeg langt på overtid og fødsel måtte settes i gang + et keisersnitt. Tredje kom som ei rakett på badegulvet. Jeg ventet på barnevakt, men barnevakten rakk ikke å komme. Ingen vonde rier, kun kynnere og rett på pressrien. Pressrien i entall fordi hun kom på første. Jeg følte ikke at jeg hadde født, så var hun der plutselig. Tok ca to timer fra første tegn til at noe kunne være på gang. En uke før termin. Pluss hun var en kg mindre enn første og andre.



Anonymous poster hash: 5c1fd...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...