Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #1 Skrevet 14. april 2014 Skal på ultralyd i Tromsø, hvor de skal gå gjennom hele kroppen til babyen pga vi har arvelig sykdom i familien. Det jeg lurer på er; må man ha det skriftlig fra lege at jeg skal ha følge med?Mannen har jo også lyst å være med... eller må vi betale reisen selv for han?Mener vi begge fikk dekt forrige gang....men det er noen år siden Anonymous poster hash: aea35...df8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #2 Skrevet 14. april 2014 Ring pasientreiser og spør: 05515 Eller www.pasientreiser.no I visse tilfeller har man krav på ledsager, men så lenge "pasienten" er inni magen fremdeles er jeg usikker på reglene. Anonymous poster hash: 56ab5...b37
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #3 Skrevet 14. april 2014 okei, tusen takk for svar:-) skal ringe nå... Anonymous poster hash: aea35...df8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #4 Skrevet 14. april 2014 Venninnen min fikk det ikke dekket da hun måtte på et sykehus langt vekk pga nyrefeil hos babyen i magen, bare hun som fikk dekket reise også måtte mannen reise selv. Samme da barnet skulle opereres rett etter fødselen, hun fikk dekket reisen for seg og barnet, men pappaen måtte betale selv. Mener du må ha legeattest på at du trenger ledsager, om du ellers er i grei form og klarer ta vare på deg selv må han sannsynligvis betale reisen selv... Anonymous poster hash: 83e3d...947
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Legen må skrive at du skal ha ledsager for at dere skal få det dekket. Anonymous poster hash: 30716...7df
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Skal på ultralyd i Tromsø, hvor de skal gå gjennom hele kroppen til babyen pga vi har arvelig sykdom i familien. Det jeg lurer på er; må man ha det skriftlig fra lege at jeg skal ha følge med?Mannen har jo også lyst å være med... eller må vi betale reisen selv for han?Mener vi begge fikk dekt forrige gang....men det er noen år siden Anonymous poster hash: aea35...df8 Dette skal dere ikke få dekket. Og jeg syns det er tragisk hvor mye folk mener det offentlige skal dekke for seg! Du har ikke behov for ledsager, du er frisk og ikke syk. Jeg skjønner at man ønsker å dra begge to og det kan dere. Men da får dere dekke mannens reise selv. Det er ikke medisinsk nødvendig at han er med Anonymous poster hash: d4dcb...12c
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Jeg jobber for pasientreiser. Vi må dok behov for ledsager for at vi skal kunne dekke reisen for han og. Anonymous poster hash: 9907f...3b2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Venninnen min fikk det ikke dekket da hun måtte på et sykehus langt vekk pga nyrefeil hos babyen i magen, bare hun som fikk dekket reise også måtte mannen reise selv. Samme da barnet skulle opereres rett etter fødselen, hun fikk dekket reisen for seg og barnet, men pappaen måtte betale selv. Mener du må ha legeattest på at du trenger ledsager, om du ellers er i grei form og klarer ta vare på deg selv må han sannsynligvis betale reisen selv... Anonymous poster hash: 83e3d...947 Vi fikk dekket reise og opphold for far, da datteren vår måtte opereres i en annen by som nyfødt. Anonymous poster hash: a3e54...7eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå