Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #5 Skrevet 14. april 2014 Gutten min på 7 vil gjerne dusje sammen med meg, så da blir det nok en stund til. Regner med han ikke har lyst til han er 15 :-P Anonymous poster hash: 08697...6b9
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #6 Skrevet 14. april 2014 Mine unger var sånne "jeg skal klare det selv"-unger fra starten av. Så når eldste frøkna var 5 så satt jeg på utsiden og passet på at hun tok shampoo i håret og såpe på kroppen. Eneste jeg gjorde var å sørge for at hun ble ordentlig vasket i skrittet og at all shampooen var skylt ut. Anonymous poster hash: f5356...f93
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #7 Skrevet 14. april 2014 Med normale barn (altså barn uten en diagnose) så begrenser det seg av seg selv etterhvert da de ønsker å klare selv. Mine barn har badet og dusjet selv siden de var 4 ca. Det er jeg som har sagt de klarer det selv, de kunne godt tenkt seg å være med mamma i dusjen men jeg orker ikke de oppå meg i dusjen. Det føles for trangt og langt fra avslappende. Det hender barna dusjer sammen og det hender de dusjer hver for seg jeg hjelper de kun med hårvasken. Anonymous poster hash: 2de8d...763
Gjest ronja røverdatter Skrevet 14. april 2014 #8 Skrevet 14. april 2014 Som de andre sier: Så lenge de synes det er ok selv. I alle fall så lenge vi snakker om "friske" velfungerende barn som er i stand til å kjenne sine egne grenser.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #9 Skrevet 14. april 2014 Til det blir for trangt i dusjen eller en av partene ikke vil lengre. Det er ganske stor forskjell på å dusje sammen i en dusj som måler 80x80 cm og i et stort dusjanlegg i svømmehallen. Anonymous poster hash: 7512a...169
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #10 Skrevet 14. april 2014 Ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 289e1...c30
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #12 Skrevet 14. april 2014 Ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 289e1...c30 Får jeg spørre hvorfor? Seksualiserer du alt med nakenhet å gjøre? Fins hjelp å få til sånne som deg. Anonymous poster hash: a97e2...f80
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #13 Skrevet 14. april 2014 Helt de ikke vil. I dagens sammfunn er det viktig å ha et naturlig forhold til kropp og nakenhet. Anonymous poster hash: 8e2fd...804
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #14 Skrevet 14. april 2014 Ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 289e1...c30 Får jeg spørre hvorfor? Seksualiserer du alt med nakenhet å gjøre? Fins hjelp å få til sånne som deg. Anonymous poster hash: a97e2...f80 Trenger da ikke å seksualisere all form for nakenhet for å mene at en naken kropp er noe privat. Anonymous poster hash: 094a3...6d8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #15 Skrevet 14. april 2014 Ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 289e1...c30 Får jeg spørre hvorfor? Seksualiserer du alt med nakenhet å gjøre? Fins hjelp å få til sånne som deg.Anonymous poster hash: a97e2...f80 Du kan spørre men jeg trenger ikke å svare. Alle har sine måter og grunner. Men så sier ikke jeg at du trenger hjelp, bare fordi du mener det motsatte. Jisses! Anonymous poster hash: 289e1...c30
Fire småtroll Skrevet 14. april 2014 #16 Skrevet 14. april 2014 Har aldri dusjet sammen med ungene jeg, synes det er utrolig upraktisk. Har gjerne dusjet dem først og meg selv etterpå. Har ingenting med seksualisering eller sjenanse å gjøre heller, nakenhet er ikke noe problem, ingen av oss foreldre låser dørene her. Men å dusje, vaske håret osv med en liten unge stående nede i knehøyde er da ikke særlig praktisk eller behagelig, liker best å lukke dusjdøra og være alene i dusjen jeg (men ungene er gjerne inne på badet da, det gjør meg ingenting). Hvor lenge det er naturlig å være naken sammen med ungene begrenser seg selv, mine to gutter på 10 og 13 år hadde sikkert dødd av pinlighet om de så meg naken så de kommer ikke inn på badet når jeg dusjer, og de har begynt låse døra når de dusjer selv. Helt greit.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2014 #17 Skrevet 14. april 2014 Slutta med 4-åringen i fjor, etter at han småkikket på meg "der nede" og kommenterte: "Når jeg blir stor får jeg også sånn hår i rompa". Så kikket han litt lenger opp og utbrøt: "også får jeg sånne på magen!" På magen???? Ikke mere dusjing med mor, takk!!! Jeg vil ha hengejura i fred. Anonymous poster hash: 2893b...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå