Gå til innhold

klage på barnehageopptak??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver jeg?

Jeg vet jo at det ikke er noen ledige plasser.. og jeg vet at kommunen kommer til å svare at vi har jo fått tilbud innenfor kommunen, så derfor trenger de ikke å gjøre noe..

Men når de sier man kan klage hvis man ikke har fått 1. eller 2. plassen så må vi liksom gjøre det synes jeg..

Anonymous poster hash: 5574d...458
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har fått et tilbud hjelper det lite å klage. Men som du sier så kan du klage. Du må selvfølgelig skrive en klage og begrunne klagen din. Hva er grunnen til at du har søkt der du har søkt osv. Men etter loven har de oppfylt sine forpliktelser. Så det eneste du oppnår hvis du ikke allerede har gjort det, er å bli satt på venteliste.

Anonymous poster hash: eec4f...034

Skrevet

Så lenge du har fått et tilbud hjelper det lite å klage. Men som du sier så kan du klage. Du må selvfølgelig skrive en klage og begrunne klagen din. Hva er grunnen til at du har søkt der du har søkt osv. Men etter loven har de oppfylt sine forpliktelser. Så det eneste du oppnår hvis du ikke allerede har gjort det, er å bli satt på venteliste.

Anonymous poster hash: eec4f...034

ja, jeg vet at det er det eneste jeg oppnår.. men de sier nå at man kan klage om man ikke får 1. eller 2. valget, så da klager jeg.. :) for vi har ikke fått noen av valgene våre..

Anonymous poster hash: 5574d...458

Skrevet

Du har fått det du etter loven har krav på. En klage er til dersom du mener at di IKKE har fått det du har krav på eller søkt om

Dersom du skal klage, må du begrunne klagen - helt utfra hvilke begrunnelser du ga da du søkte spesifikt på nr. 1 og 2. Dersom det du satt opp bare var ønsker, og du ikke hadde noe spesifikke grunner til å nettopp velge disse to barnehagene så vil jeg tro at det hjelper lite å klage. 

Vil også tro at du fortsatt kan stå på venteliste på nr. 1 og 2 uten å klage? det kan man iallefall her?

Hvis du f.eks søkte barnehage 1 og 2 med begrunnelse i spesifikk åpningstid, spesifikk reisevei, søsken i samme barnehage osv kan du begrunne klagen igjen med dette. da bør du skrive mer utfyllende på disse punktene i frohold til det du skrev i selve søknaden.

Anonymous poster hash: 52032...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...