Gå til innhold

Klær på 17.mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har deres (litt) store gutter på seg på 17.mai? Min 3.klassing har vokst ut av dressen sin, så må ut å kjøpe nytt pentøy. Han har de siste årene hatt på seg dress (jakke, bukse og vest), men ser at de fleste har hatt på seg penbukse og genser der vi bodde før....Hva er vanlig der du bor? Vi har flyttet, så vet ikke helt hva som er vanlig her vi bor nå, og vil ikke at han skal skille seg for mye ut. Det er vanskelig nok å være ny som det er ;)

Anonymous poster hash: e8bed...095

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vi bor er det en salig blanding av dress, festdrakt og jakke/bukse.

Hva som er vanlig der dere har flyttet er jo vanskelig for oss å vite, men hva med å spør foreldrene til kompisene eller læreren hans?

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe inn finbukse og skjorte til guttene mine,så får jenta en kjole av noe slag.

Anonymous poster hash: 753c6...610
Skrevet

Her går gutta i dress og bunad :)

Men kommer ann på hvor i distriktet de er i fra forresten. Ser helt klart at noen er i fra "trashy" steder og går i joggebukse med glorete mønstre! Og fæle jakker fra gamle Svinesund :(

Anonymous poster hash: c9a38...bae
Skrevet

Takk for svar :) Har vært på en liten byrunde i dag, men ikke funnet så mye. Skal se litt i ettermiddag også, så får vi se hva det blir til ;)

Skrevet

http://www.hm.com/no/product/20077?article=20077-A

http://no.outfittersnation.com/outfitters-nation/male-s-s-shirts/glow-chambray-shirt/24014560,no_NO,pd.html?dwvar_24014560_colorPattern=24014560_ChambrayBlue&forceScope=

Mørkeblå jakke og sorte sko.

Her er det ikke vanlig at de pynter seg så veldig mange går i dongeribukser faktisk. Guttene mine pleier ha en lys bukse og skjorte.

Anonymous poster hash: 39797...05d
Skrevet

Bunad her.

Anonymous poster hash: 891ad...9f4
Skrevet

Her jeg bor er det en god blanding av penklær, dress og festdrakt.

Mine gutter er 6 og 8år. De skal ha på marineblå bukse, marineblå og rødrutet skjorte, rødt slips og en grå tykk cardigan over :) De skal gå og løpe mye så jeg har valgt å la dem slippe pensko. (Vi har hatt et par dårlige erfaringer med det). Har kjøpt mørkeblå converce til dem.

Anonymous poster hash: c7658...837

Skrevet

Mine gutter og jente har bunad, men det er det svigermor som står ansvarlig for. Ellers har guttene her festdrakt eller dress til de er rundt 11-12, men det vangliste er vel pentbukse med skjorte og evt. slips med pen vårjakke om været er på vår side og enten pensko eller litt mer fancy sneakers.

Skrevet

Gjorde et tappert forsøk på å få han inn i festdrakt i dag, men det var IKKE aktuelt! Fikk kjøpt en sort og en mørkeblå dressbukse og slips ;) Skjorter har vi, så nå får vi finne en fin cardigan å ha over, for dressjakke er ekkelt må skjønne ;) Greit å ha egne meninger, men ikke når moren egentlig vil bestemme... Takk for innspill damer :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vår går i bunad, det er helt selvsagt på 17. mai. Noe annet er uaktuelt. 3/4 av familien går i bunad med den største selvfølge den dagen. Det er bare mannen her i huset vi ikke får lurt bunad på. Vi har heldigvis flere gutter i slekta og dermed også guttebunader i flere størrelser tilgjengelig. 

Det blir bunad til konfirmasjon også, men om det blir ny og sydd til ham, gjenstår å se, fordi vi ser veksten hans litt an. Han skal få bunad, men vi kjøper ikke til konfirmasjon hvis han ikke er i nærheten av utvokst til den tid. 

Skrevet

Guttungen på 6 år skal ha på seg rød skjorte, beige bukse og rød ytterjakke. Er det kaldt blir det genser eller strikkejakke under ytterjakken. Finsko kjøper jeg ikke for bruk en dag, men har kjøpt et par blå joggesko. Mye bedre å gå og stå i en hel dag.

Anonymous poster hash: db9fb...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...