Gå til innhold

Flere med barn som sover dårlig om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er straks 14 mnd. Sover så utrolig dårlig om natta. Gråter mye i søvne, sutrer og det er mye styr om natta. Stort sett er hun ikke våken.

Har alltid gjort det, så det er neppe tenner, magen osv osv. Er alltid blid og glad, viser ingen tegn til smerte/ubehag i våken tilstand.

Ikke reflux, hadde ikke kollikk. Ikke ørebarn.

Noen som vet hva som kan plage henne? Trenger sårt råd nå. Trodde hun ville begynne å sove bedre når hun ble litt større, men foreløpig ser det dårlig ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er straks 14 mnd. Sover så utrolig dårlig om natta. Gråter mye i søvne, sutrer og det er mye styr om natta. Stort sett er hun ikke våken.

Har alltid gjort det, så det er neppe tenner, magen osv osv. Er alltid blid og glad, viser ingen tegn til smerte/ubehag i våken tilstand.

Noen som vet hva som kan plage henne? Trenger sårt råd nå. Trodde hun ville begynne å sove bedre når hun ble litt større, men foreløpig ser det dårlig ut...

Samme her, den ene tvillingen er som din. Han er 19 mnd og våkner 5-10 ganger hver natt. Vært til utredning, finner ingenting.

Skrevet

Samme her, den ene tvillingen er som din. Han er 19 mnd og våkner 5-10 ganger hver natt. Vært til utredning, finner ingenting.

Egentlig godt de ikke finner noe galt, men veldig frustrerende å ikke forstå hvorfor de holder på sånn. Har ikke hatt henne til utredning, men vurderer det sterkt. Får så vondt av henne. Manglende nattesøvn blir det på meg også, men det takler jeg helt fint. Verre med mammahjertet som ikke liker å høre barnet gråte i søvne.

Tipper hun gråter mellom 20 og 30 ganger om natta (fra 19.00 til 06.00). Plutselig gråter hun, og under et minutt etter er det stille. Andre ganger gråter hun lengre. Enkelte ganger våkner hun ordentlig, står og gråter i senga. Tar henne opp og hun roer seg. Men får henne ikke til å sove igjen. Gir henne enkelte dager en flaska melk da, så jeg synder vel litt der. Hun har jo ikke behov for mat på natta. Men da kan hun sove uten lyd opptil 3 timer.

Hmm, den som bare visste...

Skrevet

Sånn var min også...
Fant ut at han har reflux (noe din ikke har...), og mild astma.. Etter at han begynte med astmamedisiner sov han MYE bedre!

Anonymous poster hash: 37e8a...61b
Skrevet

Hmm, kan det skyldes astma alene evt? Da hadde hun vet hatt tegn til det ellers også?

Skrevet

Vi fikk et nytt liv etter at min startet med astmamedisiner. Mitt barn viste egentlig ingen klassiske symptomer på astma på dagtid, bare om natten. Hvesende pust og hoste om natten. Jeg ante ikke at det var astma, bare at det var noe som ikke stemte og at barnet mitt ikke var friskt. Det tok lang tid å få diagnosen da barnet ikke hadde symptomer på dagtid. Etter nesten 2 års nattlig helvete sover vi godt om natten alle sammen:-) 

Lykke til!

Anonymous poster hash: fccc8...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...