Gå til innhold

Framtidig yrke :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringen har i dag informert meg at ho skal bli gravemaskinførar når ho blir stor - kjøre "roooosa gabaskin". Andre med barn som allereie tidleg i livet har yrkesplaner? Og kva skal dei håpefulle bli?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en fireåring som annenhver dag skal bli kokk og politi :D

Skrevet

Femåringen her skal bli superhelt. Intet mindre.

Skrevet

I går skulle begge gutta bli kokker, de fikk være med å lage taco ;) Størstemann har egen Mashahiro-kniv så han er det håp for :P

Skrevet

Kan ikke slå den for øyeblikket

Skrevet

Good choice ;)
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Aim high sier jeg bare - superhelt er akkurat passe det.

Jeg skulle bli NRK jeg når jeg ble stor....

Skrevet

Mine 2 eldste (9 og 8) truer fremdeles med at de skal bo sammen med meg til den dagen jeg dør, og ikke gjøre en døyt etter at de er 18 for da kan jeg ikke "tvinge" dem til å gjøre noe de ikke vil; som lekser, vaske seg, pusse tenner og gå ut med søpla..... så dette lover bra.

Nr 3 (jente 6) skal bli prinsesse.

Så 1 ut av 3 er vel ikke så verst? Får nøye meg med det så langt.....

Skrevet

Mine er jo store nå, og på god vei inn i kloke yrkesvalg, men da de var små så skulle eldste bli trikkefører, men bare kjøre trikk på en helt egen trikkelinje som gikk til mormors hus. Yngste skulle bli naturfotograf og ta bilder av slanger i Afrika. Nå er de snart kokker begge to :D

Skrevet

Mine er jo store nå, og på god vei inn i kloke yrkesvalg, men da de var små så skulle eldste bli trikkefører, men bare kjøre trikk på en helt egen trikkelinje som gikk til mormors hus. Yngste skulle bli naturfotograf og ta bilder av slanger i Afrika. Nå er de snart kokker begge to :D

Gjeld å ikkje sikte på for stor blink, trikkeførar med ei fast rute var lurt :)
Skrevet

Husker at broren min skulle bli Arbeider. Mens jeg hadde store ambisjoner om å bli den første kvinnelige presidenten i USA.

Vi ble visst begge arbeidere......  :)

Skrevet

Her skal begge barna jobbe for faren og kjøre skogsmaskin. Varierer litt om de vil ha kombi med hogger og lastbærer eller om det bare er en av delene. Noen ganger er det enige om at den ene kan hogge og den andre kan kjøre ut må vite :D 

Gjest Jigglewiggle
Skrevet (endret)

Det nye store her er å vaske opp, av alle ting... :o

Ellers er lastebilsjåfør høyt oppe på lista :)

Jeg skulle bli advokat eller psykolog når jeg var liten... Endte ikke i nærheten engang ;)

Endret av Jigglewiggle
Skrevet

7 åringen min skal jobbe på prix hun... 

Skrevet

Her har 6,5 åringen funnet ut at han kan bli "hva-han-vil".

Han er yr og ekstatisk over dette faktum og innimellom sitter han  blid som en sol og forteller at han kan bli akkurat det.

Skrevet

Jeg har to som sier de skal bli det samme som meg. Et godt yrkesvalg det. Den ene er stor nok til å vite hva det betyr og har gode nok karakterer til at det kan være mulig. Og så har jeg en som skal lage spill til iPad eller bli skuespiller i Hollywood :)

Skrevet

Planene er klare her i heimen også.

Hun skal først bli skiskytter og ta mange gull som pappa skal få. Når hun ikke skal være skiskytter lenger så skal hun bli dyr-lege (om det er veterinær eller plastiskkirurg vites ikke).

Skrevet

Her er det ein gutt som har snakka om meterolog (for han er så glad i matte) så kom han heim ein dag og sa han ville bli politiker. Eg som trudde samfunnsengasjementet hadde vakna spurde kvifor.... jo, han ville innføre fleire fridagar...

Skrevet

Mini slal bli brannmann for "brannmann Sam er en altmuligmann. Jeg skal jobbe med alt jeg!"

Store er litt kjedelig i karriereplanene- det han sier oftest er at han skal bli det jeg er- for vi har frukt på jobben!

Skrevet

Her vil treåringen bli flere ting på en gang. Spør vi "men sa ikke du at du ville bli..." Så kommer det bestemt et "jeg har tid til alt!"

Enn så lenge er planen at han skal bli supermann som jobber med å slokke branner, være søppeltømmer, og jobbe i militæret, og å seile kystvaktskipet. Fin blanding. ;)

Skrevet

Tenåringen er minst sikker her....blir nok innen sjøfart eller olja han ender opp, småjentene er for øyeblikket mer bestemte, 8 åringen vil bli politi og hun som fyller 7 år vil bli veterinær, tiden vil vise.

Kjøre gravemasking får de støtt siden mannen har minigraver, men det har ikke fenget, det de alke tre er enige om at lastebil skal de aldri kjøre...hehe.. Takk og pris!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...