Gå til innhold

Kule kidz gråter ikke- jentefilm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller passer det til gutt 7 år?

Anonymous poster hash: 1bdf9...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett den? Den er ganske sterk. Tror ikke jeg ville vist den til en 7-åring

Anonymous poster hash: b9590...bd9
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg tok ikke med sønnen min på den, men han vil gjerne se den så han skal få se den her hjemme neste helg. Når det er sagt gråt jeg meg gjennom hele greia, den er så utrolig trist!

Skrevet

Har du sett den? Den er ganske sterk. Tror ikke jeg ville vist den til en 7-åring

Anonymous poster hash: b9590...bd9

Har ikke sett den- da hadde jeg sikkert ikke spurt om den passet;-)

Var ingen aldersgrense, står den passer for alle så vanskelig vite da.

Men takk for svar, er den grusomt trist passer den nok ikke 7 åringen min nei. Får høre om flere har samme mening:-)

Skrevet

Jeg tok ikke med sønnen min på den, men han vil gjerne se den så han skal få se den her hjemme neste helg. Når det er sagt gråt jeg meg gjennom hele greia, den er så utrolig trist!

Uff, høres ikke ut som den er noe verken for gutten min eller meg. Gråter for ingenting jeg.

Skrevet

Nydelig,Vakker og sterk film,er 7 års grense,men synes ikke barn under 11 bør se den,tror ikke de vil skjønne sammhengen heller

Skrevet

Det er en veldig trist film som handler om en ung jente som blir alvorlig syk og får kreft. Det handler om fotball, forelskelser og mange utfordringer ifm dette og historien ender med at jenten dør. Filmen er basert på en sann historie. Min 10-åring var og så den sammen med klassen sin og det har vært mye snakk om filmen både før og i etterkant. Greit å vite hvilke filmer man sender barna sine til slik at man kan snakke om det både før og etter..

Anonymous poster hash: bfcd0...4bb
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Uff, høres ikke ut som den er noe verken for gutten min eller meg. Gråter for ingenting jeg.

Tror alle i salen som hadde forutsetninger for å forstå den, gråt. Jenta mi på 9 syntes den var fin og artig, men innså nok ikke helt alvoret på samme måte som oss voksne.

Skrevet

Nydelig,Vakker og sterk film,er 7 års grense,men synes ikke barn under 11 bør se den,tror ikke de vil skjønne sammhengen heller

På Filmweb står det; tillatt for alle.

http://www.filmweb.no/film/article1090008.ece

Skrevet

Tror alle i salen som hadde forutsetninger for å forstå den, gråt. Jenta mi på 9 syntes den var fin og artig, men innså nok ikke helt alvoret på samme måte som oss voksne.

Vi skipper nok den tror jeg.

Noen som har tips til andre filmer?

Vi så frost igår, og egentlig sett de "vanlige". Han leser noe tekst men det går litt raskt enda så vi er litt sånn i ingenmannsland. Han liker ikke så mye vanlige tegnefilmer lenger::

Skrevet

Den filmen er fantastisk! Jeg gråt meg gjennom nesten hele filmen. Min 8-åring likte den veldig godt, men gråt ikke. Hun var moden nok til å forstå handlingen, men ung nok til å ikke ta døden så alvorlig at hun gråt. Barn har en fantastisk evne til å ta ting som de er, og ha et naturlig og nysgjerrig forhold til temaer vi voksne kan synes er vanskelige å forholde seg til.   

Anonymous poster hash: 1fb9f...8c1
Skrevet

Synes 7 år er for ungt, det er en sterk film.

Men en fantastisk film er det absolutt, og barn over 10-11 år bør absolutt se den. Ville latt de se den hjemme, i trygge omgivelser, og en dag det passer å ha en samtale på sengekanten om sykdom, død, sorg osv etterpå. Filmen setter spor, og barna trenger noen å snakke med etterpå, fordøye det sammen med.

Ingen film med happy ending dette, og barna føler på urettferdigheten i at noen skal dø sånn. Flere av guttene i klassen til min 10-åring gråt når de så den, og har innrømmet det etterpå, men synes selv det var pinlig å reagere så sterkt i en kinosal.... 

Anonymous poster hash: 3693b...fb5
Skrevet

På Filmweb står det; tillatt for alle.

http://www.filmweb.no/film/article1090008.ece

her jeg bodde,sto det 7 år

Skrevet

Min 8-åring så denne og gråt flere ganger. Jeg også :( men nå vet hun veldig godt hva kreft er da min mamma har kreft og datteren min er ofte med til behandlinger o.l. dessuten jobber jeg med barn med kreft så hun er godt innforstått med at til og med barn kan få kreft.

Det er en veldig sterk film og tror det er viktig at barna kanskje vet hva kreft er før man ser denne filmen.

Anonymous poster hash: a49ba...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...