Gå til innhold

Gruer meg til jordmortime imorgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 13 uker på vei med mitt andre barn.

Ikke hatt noe blødninger, og sett et bankende hjertet på UL i uke 8.

Syntes magen min begynte å vokse i uke 10, men nå føles det ut som den er mindre.............

Har ingen gravidsymptomer nå lengre, noe som gjør meg mere urolig....jeg har jo hunget over doskåla i 2 mnd...

Er livredd for at noe er galt, hva om hun ikke finner hjertelyd i morgen..da kommer jeg til å få nerver:S

Når hørte dere hjertelyden med Doppler?Forrige gang hørte vi den tidlig, jeg er ganske slank så kanskje derfor....

Anonymous poster hash: ac1a5...3e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig. Min mage ble nesten borte i uke 12. Ble kjempe stressa. Var på UL like etter og legen sa det var fordi den har steget oppover (som en lyspære) det er bedre plass inne i kroppen høyere opp derfor vil den en liten tid virke mindre.

Min har nå begynt å vokse utover igjen.

Anonymous poster hash: 21f3d...d0b

Skrevet

å det har jeg aldri hørt før, men da er kanskje det tilfelle her også...:-)

Langt er du på vei nå?

Skrevet

Det er helt normalt at magen vokser i rykk og napp, og ihvertfall normalt å være i bedre form når man nærmer seg 12-14 uker så ikke vær redd pga det:)

Ingenting tyder på at noe er galt, men skjønner selvfølgelig at man kan bli nervøs.

Min lege fant hjertelyd i uke 12, men de skal vel egentlig ikke gjøre det siden det skaper bekymring om de ikke kan høre den, uten at det er noen grunn til det.

Det går nok helt fint:)

Anonymous poster hash: 9f59d...58c

Skrevet

Takk for svar, det beroliger litt....:-)skal komme med oppdatering i morgen:P

Skrevet

Ofte så er det fordi man er litt oppblåst når man får mage før uke 12. Husk at livmoren ikke når kanten på skambeinet før rundt uke 12, så det er begrenset hvor mye mage man kan få før det, som er fordi man er gravid.

Anonymous poster hash: d6344...b45
Skrevet

sikker dumt spm, men hvor kan jeg regne med livmoren ligger nå...langt under navele ca?:S

Skrevet

Livmoren er vokst akkurat over skambenet, med andre ord ganske langt unna navlen. Jordmoren fant ikke livmoren min i uke 13. Fant derimot hjertelyd, men det er ikke vanlig så tidli :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...