Gå til innhold

17 mai tøy til en gutt på 1 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal 1 åringen deres ha på seg 17 mai?

Jeg er så usikker her og veit ikke helt hva jeg vil.

I fjor hadde han bundad men den ble jo bare brukt en dag og selv om jeg er glad i bunad på slike små så synes jeg at det er et lite praktisk plagg til sånne små.

Tenkte litt på matrosdress, men i følge ei venninne så er han for stor (?) til å bruke matrosdress. Det mest praktiske er vel skjorte og penbukse, for det kan jo brukes hele året.

Så da lurer jeg på hva skal deres småtroll ha på seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er IKKE for stor til matrosdress så det kan han fint ha! Ellers er bunad fint. Det kan kjøpes brukt for en slikk og ingenting, og er som oftest brukt 1 gang om det er brukt ;)

Anonymous poster hash: bf292...c4c
Skrevet

Har jente jeg da, men hadde bunad/festdrakt i fjor (nesten 1 år), og skal ha det i år også :) skal i konfirmasjon også, så det blir da brukt :)

Skrevet

Min er jo jente, skal ha festdrakt :)

Men han er ikke for stor til matrosdrakt. Hvis 17.mai er det eneste store denne våren, ville jeg ikke brukt så mye penger. Jeg skal i bursdagslag og dåp i tillegg, så tenkte en drakt var greit :)

Anonymous poster hash: 97e90...ba8

Skrevet

Min gutt på 11 mnd i mai, skal ha på pen bukse, og skjorte, og sixpence :)

Anonymous poster hash: eedb6...9af
Skrevet

Matrosdress brukes jo opp til str 98 (3-4 år). Matrosdressene de selger på Barnas hus er super fine.

Du har en rar venninne. I "gamle dager" brukte jo barn matrosdress til de var flere år gamle..

Anonymous poster hash: be9a4...c80

Skrevet (endret)

ER vel ikke for stor til å bruke matrosdress!! Her har gutta brukt det til de er 4 år, minst :) Og minstemann skal ha dette i år også og er 2 år gammel.

Venninnen din er litt spesiell eller?

Endret av Gjest
Skrevet

Min på 8 mnd skal ha bunad, og en 1-åring er ikke for stor for matrosdress i mine øyne :)

Skrevet

Min på 11 mnd skal ha matrosdress

Skrevet

Da tror jeg at jeg går for matrosdress. Er et par bursdager i mai, men litt usikker på når de skal feires. Ellers ikke noe før til høsten igjen, tror jeg.

Regnet på det å kjøpe bunad, riktig nok ny, og det ville komme på over 1000,- med sko og jakke.

Ja kan nok hende at min venninne er litt rar, men det er nok sikkert jeg også, som i det hele tatt bryr meg om hva hun mener ;p

Tusen takk for hjelpen!!

Skrevet

Han skal ha på seg en fin mørkeblå bukse (ikke egentlig en "penbukse", men fin og ny) og en vanlig penskjorte i lysere blå. Alternativt en pen genser.

Ytterklær etter vær, men kommer til å vaske jakka hans om jeg tror det blir behov for den.

Anonymous poster hash: 570df...046
Skrevet

Min lille gutt, som nå er 3 år, har pleid å ha pen bukse og skjorte på seg. Synes det er greit med klær som kan brukes senere også. Velger heller å legge litt ekstra penger i antrekket. Synnes jeg kan gjøre det siden det blir bukt mer enn en gang. Da han var 1 år hadde jeg et nyyydelig sett fra Rose Lille. I år har han tøffe linbukser, pen skjorte og mørk blå blazer. Ser ut som en liten mann :)

Anonymous poster hash: 1f97d...d46

Skrevet

Selv om jeg syns både bunad og matrosdress er nydelig på de små, så trenger jeg flere anledninger å bruke antrekket til, for at det skal være verdt det. I fjor var vi i 60-årslag, dåp x 2, 17. mai og julaften, så da kjøpte jeg bunad. I år har det og kommer det kun til å være 17. mai og bursdager, så det blir andre klær.

Har kjøpt rød bukse, hvit skjorte, blått slips, hvit overgenser og en blå penjakke med kneppeknapper. Leita etter vest, men fant det ikke.

Anonymous poster hash: b9285...ccb
Skrevet

Min på 15 mnd skal ha bunad,i fjor når han var 3mnd hadde han matross :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...