Gå til innhold

Når legger deres femåring seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart fem som vi prøver å legge klokka sju, men det tar ofte tid før han sovner, så lurer på om han kanskje kan være klar for å legge seg i halv åtte-tiden.

Anonymous poster hash: fa4bb...8eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sovner mellom 1930-2000, men legger seg senest 1930 på hverdagene. Da våkner han av seg selv ca 0630 og det er helt perfekt ift når vi må dra.

Jeg ser det litt sånn at hvis han våkner av seg selv til den tiden han må opp på hverdagen, så har han sovet nok. Om jeg måtte dra han opp av senga på morran, hadde han ikke sovet nok.

Hvordan er din der da? Våkner han "tidsnok" på hverdagene eller vekker du han mange ganger og "drar" han ut av seng? :) ikke lett det der med søvn!

Skrevet

Min legger seg mellom 19.30 og 20.00 og sovner på et par minutter. Ideelt sett burde hun lagt seg før kl 19, sovner like fort da. Hun er et mareritt å vekke om morgenen.

Skrevet

Vi går på badet etter barne-tv, og hun sovner en gang mellom 19 og 19.30.

Skrevet

Min jente på 5 år er i seng mellom 19:30 og 20:00. En sjelden gang i mellom sovner hun i løpet av ca 15 minutter, men som oftest tar innsovningen fra 30 - 60 minutter. I hverdagen vekker jeg henne mellom 6:30 og 7:00. I helgene og på fredager våkner hun av seg selv rundt 7:30.

Skrevet

Normalt legges han etter barne-tv og er i seng ca 19, men det varierer noe. Han sovner iblant på et blunk, og iblant herjer han og lillebroren opp til en time etter legging.

Anonymous poster hash: 8d13f...f6a

Skrevet

Legger seg kø.19 og sovner raskt etter det:)

Skrevet

Normalt legges han etter barne-tv og er i seng ca 19, men det varierer noe. Han sovner iblant på et blunk, og iblant herjer han og lillebroren opp til en time etter legging.

Må legge til at han som oftest våkner av seg selv ca 06.30 men de gangene de har herjet er han mer vrien å få opp...og da betyr det som oftest at han blir lagt noe tidligere til kvelden igjen.

Skrevet

Snart 5, legger seg 19.30-20.00 :)

Skrevet

Ser de fleste ligger mellom sju og åtte og det er jo det som er her også. I ukedagene vekkes han ofte og i helgene er det vanligvis han som våkner først mellom klokka halv sju og halv åtte.

Synes det med søvn er vanskelig. Det merkes ofte hvis han har sovet for lite, da er han mer "kranglete", så det kan påvirke dagen etterpå veldig mye. Samtidig har vi to stykker som påvirker hverandre negativt rundt legging, og da som oftest femåringen som forstyrrer toåringen som ofte er trøttest. Noen ganger virker det som om begge to blir mer våkne ved legging. Er lei hiav å bruke så lang tid på legging. Virker som alle har trøtte unger som legger seg og sovner uten noen problem, mens våre virker som får mer energi når vi har vært på badet...

hi

Anonymous poster hash: fa4bb...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...