Gå til innhold

Baby som plutselig våkner og HYLER..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 17 mnd har plutselig begynt å tulle når hun skal sove...
Hun har alltid vært en drøm, og stort sett sovet natta gjennom siden hun var bare et par uker, med unntak av litt oppvåkninger, men da har det bare vært å putte smokken tilbake så har hun sovnet igjen.

Det er fortsatt null problem å legge henne. Jeg legger henne, sier god natt, går ut, og hun sovner i løpet av 10 minutter.

Men..... 
Etter ca 30 min - 60 min, våkner hun, og da er det panikkhyl. Lar det gå litt tid før jeg går inn (2 av dagene har hun sovnet igjen ganske raskt) , så gir jeg henne smokken, og går ut igjen. Da starter panikken for alvor. Hun begynner hylingen når jeg sier god natt, for da vet hun at jeg skal forlate rommet. 
Det er ikke sånn sutregråt, det er skikkelig hyling for full hals. Er ikke vant til at denne ungen gråter i det hele tatt, så dette er uvant! hehe.
Nå holder hun på.. Våknet for 30 min siden, har gitt henne smokken 2 ganger.. Jeg vet jo at jeg ikke skal ta henne opp, men hvor lenge skal jeg egentlig la henne holde på? For hvis jeg går inn, og setter meg ned ved senga, så setter hun seg opp og begynner å tulle og leke.. 

Jeg, og de i barnehagen, tror at grunnen er så enkel som at hun begynner å få egen vilje, og tester meg litt. Hun vet at jeg kommer inn når hun hyler, og derfor hyler hun videre? 

Noen tips? Holder på å bli koko

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sier ingenting om vi må inn etter at han har sovnet for natten. Står evt på rommet for at han skal roe seg litt lettere noen ganger.

Skrevet

Vi sier ingenting om vi må inn etter at han har sovnet for natten. Står evt på rommet for at han skal roe seg litt lettere noen ganger.

Hun slutter å gråte med en gang jeg tar i håndtaket, men hvis jeg blir på rommet skal hun bare leke, og da våkner hun helt, da kan hun holde på i 4-5 timer

Skrevet

Litt off topic, men kaller du et barn på halvannet år for baby? :)

Anonymous poster hash: ff095...9b8
Skrevet

Hun slutter å gråte med en gang jeg tar i håndtaket, men hvis jeg blir på rommet skal hun bare leke, og da våkner hun helt, da kan hun holde på i 4-5 timer

Sier bare hva vi gjør som funker noen ganger hos oss. De fleste gangene roer han seg fortest alene. En må bare gjøre det en føler er riktig for sitt barn.

Skrevet

Litt off topic, men kaller du et barn på halvannet år for baby? :)

Anonymous poster hash: ff095...9b8

Ja hun er fortsatt babyen min. 

Skrevet

Syness det høres ut som det er noe som plager ho for eks magen, øra.

Skrevet

Mareritt kanskje..

Skrevet

Men da hadde hun vel vist tegn til smerte ellers også? Hun slutter å gråte bare hun hører jeg tar i håndtaket, og da er hun blid som en sol igjen. Så det er bare fordi hun ikke vil være der inne alene tror jeg.. Og hun kaster selv smokken sin ned på gulvet i protest, fordi hun vet jeg kommer inn å gir den tilbake etterhvert.. 

Skrevet

Mareritt kanskje..

Men mareritt den første halvtimen av søvnen i 7 dager i strekk er vel usannsynlig?

Skrevet

Men da hadde hun vel vist tegn til smerte ellers også? Hun slutter å gråte bare hun hører jeg tar i håndtaket, og da er hun blid som en sol igjen. Så det er bare fordi hun ikke vil være der inne alene tror jeg.. Og hun kaster selv smokken sin ned på gulvet i protest, fordi hun vet jeg kommer inn å gir den tilbake etterhvert.. 

Akkurat sånn er gutten min på 10 mnd også. Sterk vilje på han,og tester grenser. Går nok over igjen! Alt går jo i perioder :) 

Anonymous poster hash: 9c6de...da9

Skrevet

Akkurat sånn er gutten min på 10 mnd også. Sterk vilje på han,og tester grenser. Går nok over igjen! Alt går jo i perioder :)

Anonymous poster hash: 9c6de...da9

Ja det går jo som regel over før man rekker å få svar eller gjøre noe med det, hehe.

Det er bare vanvittig slitsomt når det pågår! Stakkars bikkja kommer seg jo ikke ut på kvelden heller =/

Skrevet

Høres ut som testng av grenser

Anonymous poster hash: 96fd3...832

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...