Gå til innhold

Jeg orker ikke mer.. Vil bare dø...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar kom faren til barna hjem... Og banket meg... Forskjellen denne gangen var at han slo vårt eldste barn også.. Hun ville stoppe ham fra å drepe meg..

Tiden etterpå har vært fylt med barnevern, politi, dommeravhør.. Mye møter..

Er helt utslitt nå.. Snart venter straffesaken.. Jeg håper han blir dømt..

Jeg har ME..

Barnevernet og jeg ble enige om å utføre et Familieråd for å få avlastning.. Vet dere hva? Ingen ville komme..

- de trodde ikke jeg var syk

- de trodde ikke eksen var sånn

- de skjønte ikke hvorfor jeg ikke hadde sagt noe

Saken er den at jeg aldri har hatt komtakr med de.. Faren min brøt med dem da jeg var liten, og i voksen alder har de ikke hengt på tlf til meg.. Jeg har ofte ringt de, men det blir jo aldri noe.. Hadde håpet familiwråd ville kunne gå.. Men nei

Jeg har mye traumer og er så sliten.. Jeg har tross alt tre barn..

Bvt og jeg har søkt avlastningshjem... Men ventetiden er lang..

Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg vil bare legge meg ned å dø.

Venner har jeg. Men ingen av de 'kan' hjelpe meg. Og jeg forlanger ikke det..

Moren min er død.. Familie jeg har igjen bor langt unna..

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymous poster hash: c8c51...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det, men vi var "barna" oppi dette.

Hvor bor du, hi ?

Anonymous poster hash: 8449d...1a6

Skrevet

Kan du få støtte til barnepass? Og legge ut annonse? Trist :( klem!!!

Anonymous poster hash: 1c9d4...416

Skrevet

Off, dette høres virkelig tungt ut. Håper du får hjelp med avlasningshjem snart. Det hadde jeg og bror da vi var små og det var til fantstisk hjelp. Mamma fikk samlet krefter til å konsentrere seg om oss når vi kom hjem og vi fikk være med på en masse rart som mamma ikke kunne ta oss med på. Båtturer, hytteturer osv sov osv. Pluss pluss for alle og gode koblinger er lagd. 

I stille uke skal jeg og bror i begravelse til "avlasningspappan" vi hadde. Ligger så mange minner og koblinger der etter en lang barndom at det følse viktig og rett.

Masse lykke til og håper du ser lyset i enden av tunnelen. Håper støtten fra bvt osv hjeper deg i tide =) Det er vondt når alt ser som mørkest ut.

Anonymous poster hash: e96a5...7bc
Skrevet (endret)

Får så vondt av deg.

Hent sd siste kreftene du har og tenk at dette ikke kan bli verre, det kan bare gå en vei nå. Du har kommet langt på vei og får forhåpentligvis hjelp med avlastning snart. Veldig kjedelig at din far ikke ikke støtter deg:( Håper det går bra til slutt. Klem

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Kjære deg. Du er sliten, du er langt mer sliten enn noen burde trenge å være - både fysisk og psykisk.

Men husk at selv om alt virker helt uoverkommelig så er du det eneste barna dine har, for dem er du alt, for dem er du tryggheten.

Prøv å kontakte HomeStart eller Frivillighetssentralen, de har ofte gode ordninger. Vet flere som har fått god hjelp hos Home Start.

At familierådet ikke førte til noe, det må du bare kaste av deg. De forstår ikke bedre, og de stiller ikke opp.

Da må du finne andre som kan stille opp. Ta en ekstra telefon til bv for å få dem til å skynde på saken med avlastningshjem. Ring kommunen og hør om de har andre ordninger. Siden du har ME og er alene med tre barn midt i en så traumatisk situasjon, så kan det hende de kan hjelpe deg med f.eks. hjemmehjelp en gang eller to i uken.

Da min mor var alvorlig syk for flere år siden fikk hun både hjemmehjelp til å vaske hjemme hos seg, og å bake brød (min mor er allergisk for mye, og kunne den gang ikke belaste armene) og lage opp f.eks. stor porsjon med lapskaus som hun kunne fryse ned. Ring legen din og få en time raskt hos ham eller henne og legg frem hvor fortvilende sliten du er, be om en erklæring at du trenger hjelp. Jeg vet ikke, men kanskje det er mulig å få en "støttekontakt" som i steden for å være sammen med barna på vanlig måte, kanskje kan hente og bringe dem til fritidsaktiviteter en dag eller to i uken.

Ikke gi opp - da vil den eneste forelderen barna dine har være faren... og det er ikke noe alternativ!

Anonymous poster hash: 07929...dc7
Skrevet

Har søkt homestart også.. Glemte nevne det..

Det er 6-8mnd minimum ventetid på avlastning

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal komme meg opp nå

Idag har eldste fått myye kjeft.. Og jeg blir nedslått av det.. Jeg vil bare være en frisk mamma men nå orker jeg ingenting..

Føler at alt er et bunnløst hull.. Har begynt å gå til psykolog (igjen..) og blir sliten av å rippe opp i hele livet mitt igjen..

Jeg får masse skryt av bhg, sfo, skole, ha, bvt men de kan ikke ta bort følelsen av å være et stort fuckup.

Og det verste var å bli slått hånden av av familien.. Da skjønte jeg at jeg er helt alene.. Og det er så urettferdig

Jeg sitter her.. Dag ut og dag inn.. Livet mitt er bare plikter.. Ting som må gjøres.

Mens far? Han fester og koser seg han...

Skrevet

Hvor bor du? Vil så gjerne hjelpe deg...

Anonymous poster hash: fa8f3...293

Skrevet

Har du et nettverk? Spør barnevernet om dere kan ha nettverksmøte isteden?

Har du noen i nettverket som feks. kan følge opp et eller flere av barna på aktiviteter?

Har du noen i nettverket som kan ta storhandel for deg?

Har du noen i nettverket som kan ha barna fast 1-2 helger i mnd.?

Tenk igjennom hvem du har i nettverket. Både de du har nå, men også ressurspersoner du har hatt i nettverket ditt (kan være både privatpersoner og offentlige ansatte) som du kunne tenke deg å ha tilbake i nettverket ditt.

Mange har liten eller ingen familie, og mange har familie som ikke vil stille opp. Du er ikke alene der. Det hjelper kanskje ikke så mye akkurat nå, men du er ikke alene om å ha lite nettverk i familien din.

Se til kollegaer, naboer, venner, kanskje en helsesøster eller en fastlege, kanskje du vet om noen du kunne tenke deg å ha i nettverket ditt osv. Og tenk igjennom hva du kan tenke deg at den enkelte kan bidra med.

Jeg er barneversped. og det er fantastisk å se hvor mye nettverket stiller opp når alt annet faller sammen. Håper det ordner seg for deg og barna.

Anonymous poster hash: 3ab38...b80
Skrevet

Har du noen i nettverket som feks. kan følge opp et eller flere av barna på aktiviteter?

Tenk igjennom hvem du har i nettverket. Både de du har nå, men også ressurspersoner du har hatt i nettverket ditt (kan være både privatpersoner og offentlige ansatte) som du kunne tenke deg å ha tilbake i nettverket ditt.

Mange har liten eller ingen familie, og mange har familie som ikke vil stille opp. Du er ikke alene der. Det hjelper kanskje ikke så mye akkurat nå, men du er ikke alene om å ha lite nettverk i familien din.

Se til kollegaer, naboer, venner, kanskje en helsesøster eller en fastlege, kanskje du vet om noen du kunne tenke deg å ha i nettverket ditt osv. Og tenk igjennom hva du kan tenke deg at den enkelte kan bidra med.

Jeg er barneversped. og det er fantastisk å se hvor mye nettverket stiller opp når alt annet faller sammen. Håper det ordner seg for deg og barna.

Henger ikke helt med her? Det er jo dette familieråd er?

De som sa ja var venninnen min og en venninne til. Men ingen av de kan gjøre 'sånne' ting.

De har ikke bil og de bor 4mil unna. Sånne praktiske ting er jeg en jævel på. Det som er prekært er å få henter meg inn, våkne EN dag uten barn

Høres kanskje ego ut men. Jeg er hele tiden mamma. Jeg har vanvittig søvnmangel også nå

Boe forresten i akerhus, nærme oslo.

Vi har snakket litt om kanskje noen fra bhg kan hjelpe etc men kom frem til at det ikke er noe

Skrevet

Ingen i nettverket som kan det, dessvdrre:-(

Skrevet

Henger ikke helt med her? Det er jo dette familieråd er?

De som sa ja var venninnen min og en venninne til. Men ingen av de kan gjøre 'sånne' ting.

De har ikke bil og de bor 4mil unna. Sånne praktiske ting er jeg en jævel på. Det som er prekært er å få henter meg inn, våkne EN dag uten barn

Høres kanskje ego ut men. Jeg er hele tiden mamma. Jeg har vanvittig søvnmangel også nå

Boe forresten i akerhus, nærme oslo.

Vi har snakket litt om kanskje noen fra bhg kan hjelpe etc men kom frem til at det ikke er noe

Nettverksmøte og familierådslag er to ulike ting. I et nettverksmøte kan du også invitere inn hjelpere fra det offentlige og så er strukturen på møtet ulik.

Leser at du ikke har noen. Det var leit å høre.

Håper barnevernet finner et avlastningshjem for barna dine så du får hentet deg inn. Lykke til!

Skrevet

Jeg vil også gjerne hjelpe deg om du bor i nærheten! Har vært igjennom lignende selv

Anonymous poster hash: 39474...dc8

Skrevet

Hvor bor du? Jeg har tre barn som hadde syns det var kjekt å leke med dine hjemme hos oss mens du slapper av.

Anonymous poster hash: 0369a...af3

Skrevet

Er fryktelig når de man har i nettverket ikke kan..

Jeg bor i Akershus:)

Skrevet

Be til Gud og universet om hjelp. Selv om du kanskje ikke tror. Jeg er veldig langt nede nå og har begynt å be.

Vær så snill å hjelp meg sier jeg, gi meg et tegn! Og hjelpen kommer, man må bare se etter tegnene. Og så vil jeg anbefale deg å begynne med chakra meditasjon. du finner mang gode videoer gratis på nettet.

For å bli bedre mtp sykdommen din. Jeg har blitt kvitt smerter i kroppen etter at jeg begynte med dette.

Litt bedre av utmattelse.

Ville satt inn en annonse i avisen/allers/hjemmet hvor jeg ønsket meg en reservebestemor eller reservetante til barna mine. En person som kan hente og bringe, ta med barna på noe gøy mens du er bare deg og får slappet av eller gjøre det du liker. ihvertfall til du får avlastningsfamilie. Ønsker deg og barna dine alt godt! 

God klem fra meg <3

Anonymous poster hash: 94db3...69f
Skrevet

Hvor gamle er barna dine?

Hva med å sjekke med foreldrene til vennene til barna dine. Vær ærlig. Kan de ha barnet/barna på overnatting en helg i måneden?

Min søster har en gutt fra barnehagen på overnatting første helg i måneden. Mora har me og trenger å hente seg inn. Søsteren min får ingenting for det, utenom takknemlighet og noen blomster. Ungene får ha lekekompisen på overnatting!

Anonymous poster hash: eb611...839

Skrevet

Hvor gamle er barna dine?

Hva med å sjekke med foreldrene til vennene til barna dine. Vær ærlig. Kan de ha barnet/barna på overnatting en helg i måneden?

Min søster har en gutt fra barnehagen på overnatting første helg i måneden. Mora har me og trenger å hente seg inn. Søsteren min får ingenting for det, utenom takknemlighet og noen blomster. Ungene får ha lekekompisen på overnatting!

Anonymous poster hash: eb611...839

5,5 og 6 så veldig tette disse tre.. I barnehagen er det ei mor som har de minste iblant mot at jeg har sønen deres iblant.

I klassen til eldste er det ikle sånn. Mye bedre kjemi med foreldrene i bhg..

Skrevet

Hadde du bodd i Stavanger skulle jeg hjulpet deg lett♡ støtter hun som skrev skriv annonse i blad/avis... du må finne roen i livet på et vis. Hvilke valg kan du ta fremover for å gjøre hverdagen bedre for deg selv og dine barn. Tenk konsekvenser og prøv å tenke positivt. Det kommer til å gå bra. Du er en kjempegod mamma, i en vanskelig situasjon♡ klem

Anonymous poster hash: fa8f3...293

Skrevet

Takk for gode ord:)

I fare for å virke utakknemlig: jeg kommer ikke til å be til gud, nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...