Gå til innhold

4 og 8 år. Legge seg samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to på 4 og 8 år.

Bør den eldste få være opp litt lenger enn yngste på kveldene?

Blir så i tvil. Vet at yngste kommer til å synes at det er urettferdig, men er det det?

Trenger litt innspill:)

Anonymous poster hash: 4de7c...aa5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en på 4 og en på 6. Seksåringen er oppe ca 45 min lenger enn fireåringen. Synes det er spesielt å la en på 8 legge seg like tidlig som en på 4...

Anonymous poster hash: 89319...9d2

Skrevet

Veldig spesielt av en på 8 år legger seg samtidig som en på 4 år.

Her legger 4-åringen seg kl.19 og hun på 6 år legger seg kl.19:45

Anonymous poster hash: 2559e...8a3
Skrevet

Hos kjæresten min legger 9-åringen seg samtidig med 5-åringen. Hos meg legger 10- åringen seg samtidig med 7-åringen. Det har med søvnbehov å gjøre hos meg. Yngste trenger mindre søvn enn eldste så da blir det feil å legge yngste tidligere "bare for at".

Skrevet

Vi har to på 4 og 8 år.

Bør den eldste få være opp litt lenger enn yngste på kveldene?

Blir så i tvil. Vet at yngste kommer til å synes at det er urettferdig, men er det det?

Trenger litt innspill:)

Anonymous poster hash: 4de7c...aa5

Hva er leggetiden da? Om den er ganske tidlig bør 8 åringen få være lenger oppe.

Her er barna ganske lenge oppe i helger og ferier- vi er en del på farten, nyter lys og midnattsola om sommeren, er ofte i skogen i mørket og båler med gode venner osv. Så da legges egentlig begge barna- tross aldersforskjell-seg samtidig. Hadde vi vært av de strikse som aldri kan ha barna oppe noe lengre og leggetid var 19 hadde absolutt 8-åringen fått senere leggetid.

Anonymous poster hash: ca1ff...251

Skrevet

Mine er 3, 5 og 7 år, og de legger seg likt.

Vi er tidlig oppe og alle trenger like mye søvn. Derfor lar jeg ikke den eldste sitte oppe "å trøkke" bare fordi han kan legge seg senere enn de andre. Dessuten deler de to eldste seng og de ligger gjerne og fjaser litt etter de har lagt seg. Så de ønsker å legge seg samtidig :) De fniser og fjoller i senga mens jeg legger 3 åringen.

De er i seng mellom 19.30 og 20. 

Anonymous poster hash: 564ac...7a6
Skrevet

Den yngste hos oss legger seg en halvtime etter den eldste. Eldste er 7 år og ønsker å legge seg klokken 19 som hun alltid har gjort. Hun har alltid sovet mer enn lillesøsteren som er to år yngre.

Anonymous poster hash: 879b9...800
Skrevet

Vi har barn på 12, 10, 7 og 5 år. De to eldste legger seg samtidig, og de to yngste legger seg samtidig. Synes det er greit når det er 1-2-års aldersforskjell at barn kan legge seg samtidig, men litt drøyt når det er 4-års aldersforskjell.

Jeg ville helt klart latt 8-åringen være våken lenger enn 4-åringen. Tenker at en 4-åring normalt bør være i seng i 19-19.30-tiden på hverdager, mens en 8-åring godt kan være våken til klokken 20-20.30.

Anonymous poster hash: 2602b...3a3
Skrevet

Yngsten synes det er urettferdig???Hva med eldste??

Nei vet du hva,4-åringen skal til sengs først,og sånn er det!

Vår 4-åring legger seg rundt 19.30 og 7-åringen får være våken til 20-20.15.

rett skal være rett!

Anonymous poster hash: 609e0...5ea
Skrevet

Vi har to på 4 og en på 6 år, og legger helt klart 6-åringen sist . 

Anonymous poster hash: dc78f...b63
Skrevet

Her legger de to yngste barna som det er 1,5 års aldersforskjell på seg samtidig, men når det er så mye som 4 års forskjell synes jeg absolutt det skal være forskjell altså. Hva sier 8-åringen din da, synes ikke han det er urettferdig at han må legge seg samtidig som en "barnehageunge"?

Her legger 5 og 6 åringene seg mellom 19 og 19.30, 10-åringen legger seg 20.30 og 13-åringen legger seg 21.30

Anonymous poster hash: fdd9e...6d5
Skrevet

Jeg synes det er viktig at eldste mann skal få lov å være større. Så jeg legge de ikke likt til hverdagen. Men hender at de legger seg likt i helgene når det blir litt sent på begge to.

Anonymous poster hash: 11e9c...210

Skrevet

Her legger de seg stort sett samtidig (4 og 8 år)

Og det er fordi de vil det.

Men er ingen av de som protesterer om eldste får være oppe lenger.

Da må 4åringen "leses i søvn".

Skrevet

min 10-åring får være oppe en halvtime lenger enn 7-åringen. Minsten har aldri protestert på det, men hadde hun gjort det så hadde jeg nok vært enig med henne. Ja, livet er urettferdig, slik er det bare ;)

Skrevet

har på 8 og 6. de legger seg samtidig.

ikke fordi det er urettferdig, men fordi de har samme søvn behov, sånn mer eller mindre.

vi burde sikkert fått begge i seng før, men da henger ikke hverdagen i hop.

ser yngste sovner lettere, eldste vil sove lengst. muligens et a og et b nenneske.

det med urettferdig må su bare glemme. rart ukke åtteåringen roper urettferdig? soør deg selv hvorfor!

Anonymous poster hash: dc97c...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...