Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Jeg får dagpenger fra Nav, og jobber noen timer i en butikk i tillegg. Denne uken ble jeg sykemeldt fra denne jobben, da jeg ble akutt syk. Spurte legen om jeg da måtte ha to sykemeldinger. En til butikken, og en til Nav. Han sa nav nå fikk papirer på at jeg var sykemeldt, og at jeg skulle skrive bare syk på de dagene det gjaldt. Sendte meldekort i går, og utbetalingen viser selvsagt mye mindre enn jeg vanligvis får. Er det sånn at det går automatisk med sykepenger da? At jeg vil få de i slutten av mnd. Eller må jeg ha en egen til nav? Håper noen vet. Anonymous poster hash: 078e6...6fd
Himmel og hav Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 De første 16 dagene av sykefraværet er det arbeidsgiver som skal dekke.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 Ja, men nav er " hovedarbeidgiver" ? Anonymous poster hash: 078e6...6fd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #4 Skrevet 13. april 2014 Det er allikevel den arbeidsgiveren du er borte fra som skal dekke de første dagene. Om du også er sykmeldt fra det å være reell arbeidstaker, så er det nav som skal dekke de dagene, men de dagene du skulle ha jobbet og fått lønn for, er ikke nav sitt ansvar i begynnelsen. Anonymous poster hash: 53471...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå