Gå til innhold

Skal ned 17 kg. Er 1000 kcal greit om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går turer, rask gange, 4-5 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 0b2d0...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn så kan du spise 5000 kalorier om du vil, så lenge du mister 6000 ;) 

Hva vil turer si? Lengde på turene og hvor man går er jo veldig vesentlig... 7 kilometer på vanlig vei er ganske mye lettere enn 7 kilometer i skogen for eksempel. 

Prøv å finne ut hva du mister av kalorier iløpet av dagen og legg opp kostholdet etter det :)

Skrevet

1000 kcal er ganske lite. Selv prøver jeg meg på 1200 og det går greit. Men da kan jeg ikke ta store middagsporsjoner, og jeg må planlegge måltider og mellommåltid på forhånd for ikke å overskride.

Men nå aner jeg jo ikke hvor mye du spiser til vanlig da.

Skrevet

Kommer litt an på hvor stor du er, og hvor god selvkontroll du har :P 

Ville heller spist kanskje 1200-1500, det er enklere å holde seg til over tid, selv om vekta går saktere nedover. For å holde den der må du uansett legge om livsstilen, og for noen er det enklere å heller endre gradvis over tid enn brått med en gang. Forresten må du gå ganske langt og ganske hardt for at det skal utgjøre mye sånn kalorimessig! 

Skrevet

Jeg har spist ca. 1300 kcal mandag- fredag og ca. 1600 kcal lørdag-søndag i 1 år og har gått ned 17 kg :)

Har trent spinning to ganger i uken + mye gåing.

Håper neste år blir like bra :)

Anonymous poster hash: c5a7d...68e
Skrevet

1000 kcal er lite, spesielt hvis du beveger deg en del. Sats heller på mer kalorier, kanskje 15-1600 pr dag og litt trening, da strammer du opp kroppen også 😊 hvor tung du er spiller også er rolle for kcal behovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...