Gå til innhold

Grunn til dårlig samvittighet for å gå ned til 60 % stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i dag 80 % med en fridag i uken. I tillegg studerer jeg deltid via nettstudier. Jeg har i tillegg 3 små barn. Og formen har ikke vært bra de siste 1,5 årene. 

Jeg er dønn sliten og vurderer å gå ned ytterligere 20 % på jobb. Med fri to dager i uken. 

Vi har råd til det og alt, men jeg får litt sånn dårlig smak i munnen. Føler lissom det er forventet at man jobber så mye man kan, og helst 100 %. Klarer ikke helt å nyte de dagene jeg har fri fra jobb. 

Men tror den beste løsningen for både meg og familien er at jeg går ned til 60 % jobb. 

Har jeg dårlig samvittighet med god grunn, eller har jeg egentlig ikke det??? 

Anonymous poster hash: ce6cf...833
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser ikkje grunn til all denne dårlige samvittigheten folk går og gnurar på. Ein tek eit valg og står for det.

Endret av ★
Skrevet

Om du og mannen er enige i det skal du ikke bry deg om hva andre syns.

Husk å diskutere alle aspekter ved det. Blant annet hva hans forventninger til deg er når du er hjemme.

Anonymous poster hash: 3594c...c1f
Skrevet

Anonymous poster hash: ce6cf...833
Skrevet

Så lenge dere klarer det økonomisk og ikke krever stønader urettmessig (ingen grunn til å tro at dere gjør det, så ikke en beskyldning, bare et poeng) så er det vel ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Du bidrar fortsatt til samfunnet og studerer tross alt i tillegg til 60/80% jobb så det er vel helt opp til deg og familien din.

Anonymous poster hash: c3107...eea

Skrevet

Gå inn på harvest.as, og finn artikkelen som heter: jeg er ingen god samfunnsborger. Les den, gå ned til 60% stilling, og ha god samvittighet over valget ditt! Husk, du kan alltids gå opp til 100% stilling når du føler at overskuddet er tilbake :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...