Gå til innhold

Utsette mens med primolut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal utsette mens med primolut, og lurer på om noen har erfaring med dette:

- Hva skjer om jeg begynner med tablettene samme dag som mensen kommer? Eller i verste fall, akkurat da mensen har begynt. Er litt usikker på når mensen kommer..

- Finnes det et antall minimum tabletter man må ta? Jeg har tenkt å utsette den to-tre dager.. Har brukt Primolut et par ganger før, og da har jeg brukt den 8-10 dager, og da har jeg fått mensen to dager etter siste tablett. Noen som har erfaring med bare å utsette et par dager?

Anonymous poster hash: 30e93...63c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal begynne å ta dem tre dager før forventet mens. Det er tbl til 10 dager i pakken. Hos meg tok det et par dager før mens kom tilbake etterpå. Tror ikke det funker så bra om du tar de for sent..

Anonymous poster hash: 02735...cb1

Skrevet

Hvis du tar dem for sent, så kommer mensen allikevel. Du kan altså ikke stoppe en mens som har begynt,

Anonymous poster hash: 7ba95...b40
Skrevet

Takker for svar:)

Skrevet

Flere erfaringer?:) 

Skrevet

Jeg skulle utsette mensen pga en hotellweekend. Skulle ha mensen ca iløpet av helgen. Tok 3 tab onsdag og torsdag og en fredags morgen. Det virket for meg. Hadde bare 7 tabletter igjen og kom meg ikke ut for å ordne flere.

Anonymous poster hash: 95b55...757
Skrevet

Jeg utsatte mens bare et par dager, skulle utsette en uke men ble skamdårlig av tabelettene. Mens kom to dager etter pilleslutt. Men du må begynne tre dager før forventet mens, hvis ikke funker de ikke...

Anonymous poster hash: 51d0c...778

Skrevet

Jeg spotter opp til 3-4 dager før mensen setter inn. Må jeg da begynne på Primolut enda tidligere?

Anonymous poster hash: d2e60...c86

Skrevet

Hvis du har mulighet til å planlegge over en måned i forveien så utsett mensen før istedet for den som skal komme når du skal noe spesielt. Primolut skyver på hele syklusen. Så slipper du eventuelle bivirkninger av pillene også :)

Skrevet

Det var lurt :) Er prøver, har det noe å si om jeg blir gravid eggløsningen etter primolut mon tro?

Skrevet

Jeg har utsatt mens flere ganger med primolutt.

Forrige gang hadde jeg bare 2 tab.igjen,tok en dagen før ventet mens og den andre morgenen etter.Fikk mensen etter 5 dager.

Funker fint for meg.Holder å ta 1tab.dagen før ventet mens.

Minuset med disse tab.er at jeg får voldsomme menssmerter.

Anonymous poster hash: 3f873...321

Skrevet

Det var lurt :) Er prøver, har det noe å si om jeg blir gravid eggløsningen etter primolut mon tro?

Nei, det skal ikke spille noen rolle. Noen sier vel også at sjansen faktisk øker etter en runde med primolut. Ikke vet jeg om det stemmer, men selv har jeg opplevd småblødning ved eggløsning etter å ha brukt primolut, og det skal vel så vidt jeg vet være et tegn på at man er ekstra fruktbar? Lykke til med både primolut og prøving! :)

Skrevet

Nei, det skal ikke spille noen rolle. Noen sier vel også at sjansen faktisk øker etter en runde med primolut. Ikke vet jeg om det stemmer, men selv har jeg opplevd småblødning ved eggløsning etter å ha brukt primolut, og det skal vel så vidt jeg vet være et tegn på at man er ekstra fruktbar? Lykke til med både primolut og prøving! :)

Takk for det :) 

Skrevet

Det var lurt :) Er prøver, har det noe å si om jeg blir gravid eggløsningen etter primolut mon tro? Anonymous poster hash: 30e93...63c

Når du har hatt en menstruasjon etter primolut er det greit å bli gravid, sa legen til meg.

Anonymous poster hash: 51d0c...778

• 4 år senere...
Skrevet

Opp :)

Anonymkode: 43285...f20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...