Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #1 Skrevet 13. april 2014 Det er slik at et foreldrepar på 70år har tre døttre. De to eldste døtrene har egen familie med mann og barn. Foreldrene i 70årene er dårlig fysisk og dårlige til bens, så de må ha hjelp for å komme seg på hytta og med arbeidet der. Planen er at de to eldste barna med sine familier skal tilbringe hele påsken på hytta, og dro dit før denne helga. De har handlet stort og ordnet alt slik at de kan være der hele påsken. I dag søndag skal foreldrene og den yngste datteren komme på hytta. Men den yngste datteren har på fredag operert bort mandlene og ligger syk hjemme. Hun sier hun må ha det stille og rolig rundt seg, må ligge på sofaen og andre må ta hensyn til henne. Blir det rett at hun blir med på hytta når hun stiller slike krav? Små barn på 8mnd, 1,5år, 3 og 5år kan da ikke være musestille hele påsken. Hytta har nok soverom, men bare en stue hvor det er plass til leking og tv-titting. Foreldrene mener alle må ta hensyn til den syke. Skal foreldrene og den syke dra på hytta og resten dra hjem? Er veldig dårlig vær, så det er ikke mulig å bruke dagene utendørs for barnefamiliene. Anonymous poster hash: 60de4...649
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #2 Skrevet 13. april 2014 Hun som er syk burde vel strengt tatt bli hjemme og ta det med ro. Anonymous poster hash: 4fed8...41f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #3 Skrevet 13. april 2014 Da må den syke søsteren enten bli hjemme eller ligge på sitt eget rom på hytta! Hun kan da virkelig ikke okkupere sofaen og forvente at alle andre skal gå på nåler rundt henne?? Mener nå jeg, da Anonymous poster hash: 6de22...659
Nettie+jentungen Skrevet 13. april 2014 #4 Skrevet 13. april 2014 Blir stadig overrasket over hvor mange idioter det finnes på denne planeten.. Den syke søstra bør selvfølgelig bli hjemme.
Himmel og hav Skrevet 13. april 2014 #5 Skrevet 13. april 2014 Den syke søstra, og foreldrene, vet hva de reiser ti. De reiser til ei hytte full av folk, og om de ikke selv kan se for seg at det ikke blir stille og rolig, så bør de kanskje komme og oppleve det.
Plutselig_gravid Skrevet 13. april 2014 #6 Skrevet 13. april 2014 Hadde jeg vært den syke søsteren hadde jeg holdt meg hjemme, evt på rommet. Hadde aldri krevd at ungene skulle sitte stille som mus hele hytteturen, mens jeg okkuperte sofaen, stønnet og okket meg. Snakk om å ødelegge ferien for folk.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. april 2014 #7 Skrevet 13. april 2014 Jeg mener det er rett at hun som er operert holder seg hjemme og får hvile.
It's all about me Skrevet 13. april 2014 #8 Skrevet 13. april 2014 Jeg har selv vært på hyttetur med mine små, drittvær ute og personer inne som skulle ha fullstendig ro eller ligge ifred på sofaen i den eneste stua. To ganger. Hytteturer fra helvete, og hadde jeg vist det på forhånd hadde jeg selv blitt hjemme. Den syke bør bli hjemme, komme senere eller holde seg på sitt rom på hytta. Man skal ta hensyn, men der gikk det et hakk for langt. Men hvis det fører til at deres foreldre ikke kommer seg på hytta bør en av dere som allerede er der reise ned og hjelpe dem på vei.
SuperFries Skrevet 13. april 2014 #9 Skrevet 13. april 2014 Si ifra at den syke blir hjemme hvis hun ikke tåler bråk.
PRobert Skrevet 13. april 2014 #10 Skrevet 13. april 2014 Hun må bli hjemme da, blir vel neppe moro for henne likevel hvis hun lider sånn..
HvittHus Skrevet 13. april 2014 #11 Skrevet 13. april 2014 Jeg fatter ikke at søsteren er i stand til å dra noe sted så nyoperert. Da jeg fjernet mine lå jeg til sengs den første uken. Men hvis det er slik at hun er i form til å dra, må hun finne seg i normal hverdagsaktivitet. Hvis ikke hun takler dette får hun ligge på rommet/være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #12 Skrevet 13. april 2014 Synes ikke den syke skal reise på hytten. Det er en vis fare for styrt blødning etter en slik operasjon og bør derfor holde seg i ro og i nærheten av sivilasjon og ikke langt opppå fjeldet. Anonymous poster hash: 422f4...5ed
Englenemine Skrevet 13. april 2014 #13 Skrevet 13. april 2014 Den syke søsteren får bli hjemme el ta sovinga og hvilinga på rommet når hun må ha ro og være i stua med dere når hun orker høre folk.
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. april 2014 #14 Skrevet 13. april 2014 Den syke kan ta med ørepropper og trekke seg tilbake på rommet sitt ved behov. Eller bli hjemme. Det kan da ikke være slik at alle skal liste seg rundt hele påsken!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #15 Skrevet 13. april 2014 Personlig hadde nok jeg heller blitt hjemme om jeg viste dette litt på forhånd. Jeg har ingen planer om å hysje på unger en hel ferie, jeg hadde ikke klart å slappe av selv. Vi har hytte der vi er mange på, små og store. Nå er mormor vært syk, så hun har sagt ifra at blir hun sliten trekker hun seg vekk og håper vi viser hensyn og lar henne få være i fred når hun trenger det. For meg er det en selvfølge å la henne få være i fred. Vi vet at hun viser hensyn til oss om det er noe, men ingen av oss drar på hytta med mange små og store om vi må ha det helt rolig. Forskjell på å vise litt hensyn og å ikke kunne gjøre hverdagslige ting. For barn leker, de lager lyd, de maser og de lager liv. De klarer fint å vise hensyn, men forskjell på å be de om å bruke innestemme og å være stille. Hos oss blir det ikke noe problem. Ungene kan få være seg selv, men trenger mormor litt alene tid så skal hun få det på rommet sitt uten at noen skal komme og mase på henne. Andre har vært syke når de har vært på hytta og det har fungert fint, men det er den syke som må innfinne seg med at den må trekke seg vekk fra evt fellesrom om den må ha det stille. Anonymous poster hash: 1de8c...595
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #16 Skrevet 13. april 2014 For å snu på det, om jeg var syk ville jeg aldri hatt lyst til å ta så mye plass og kreve at hele familien går på tå hele ferien sin. Jeg hadde enten blitt hjemme eller slappet av på rommet mitt. Hadde virkelig ikke hatt en fin påske om jeg følte at jeg ødela for de andres frihet. Det virker jo kanskje ikke som søsteren din føler på akkurat det, men da er det vel på tide å lære seg å ta hensyn. Anonymous poster hash: 3b512...658
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #17 Skrevet 13. april 2014 Lyser lang vei at hi er medlem av barnefamilien, som har handlet stort til denne ferien! Anonymous poster hash: 64a77...889
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #18 Skrevet 13. april 2014 Hvis det er foreldrenes hytte, så er det de som bestemmer. Da får barnefamiliene dra hjem da! Ikke mye forlangt å ha litt fred og ro rundt seg, når én ikke er i form. Kjedelig å være hjemme alene i påsken, fordi fireldrene ikke har kontroll på ungene sine. Anonymous poster hash: 64a77...889
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #19 Skrevet 13. april 2014 Du høres ut som henne med den syke søsteren som vil slippe masse meldinger når hun var syk. Kjeder du deg? Anonymous poster hash: 8ee34...3ab
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #20 Skrevet 13. april 2014 Du høres ut som henne med den syke søsteren som vil slippe masse meldinger når hun var syk. Kjeder du deg? Anonymous poster hash: 8ee34...3ab Hmm Anonymous poster hash: 64a77...889
☆☆☆ Skrevet 13. april 2014 #21 Skrevet 13. april 2014 Eg skjønar ikkje heilt korleis bråk påverkar sår, nyoperert hals. Kan ho ikkje ligge på sofaen med bråkete ungar rundt seg? Viss ikkje bør ho halde seg heimw.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #22 Skrevet 13. april 2014 Du høres ut som henne med den syke søsteren som vil slippe masse meldinger når hun var syk. Kjeder du deg? Anonymous poster hash: 8ee34...3ab Heheheh, den tråden leste jeg Men nei, det er ikke meg nei. Jeg er faktisk den syke her;) HI Anonymous poster hash: 60de4...649
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #23 Skrevet 13. april 2014 Hvis det er foreldrenes hytte, så er det de som bestemmer. Da får barnefamiliene dra hjem da! Ikke mye forlangt å ha litt fred og ro rundt seg, når én ikke er i form. Kjedelig å være hjemme alene i påsken, fordi fireldrene ikke har kontroll på ungene sine. Anonymous poster hash: 64a77...889 Da var jeg den eneste som støttet deg da!! Men, hva gjør du nå? Reiser du, og irriterer vettet av de andre, eller blir du hjemme? (Jeg tror ikke på deg, at du er den syke. Tror fortsatt du er en av de med barn. Hvorfor ellers henge på mammaforum?) Anonymous poster hash: 64a77...889
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #24 Skrevet 13. april 2014 Den syke blir hjemme, eller ligger i ro på rommet sitt. Hadde noen forventet at barna mine skulle gå på nåler hele påsken hadde jeg tatt med meg maten vi handlet og reist hjem. Ser for meg en stusselig ferie, helt uaktuelt! Anonymous poster hash: 6b911...d75
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #25 Skrevet 13. april 2014 Hvis det er foreldrenes hytte, så er det de som bestemmer. Da får barnefamiliene dra hjem da! Ikke mye forlangt å ha litt fred og ro rundt seg, når én ikke er i form. Kjedelig å være hjemme alene i påsken, fordi fireldrene ikke har kontroll på ungene sine. Anonymous poster hash: 64a77...889 Da var jeg den eneste som støttet deg da!! Men, hva gjør du nå? Reiser du, og irriterer vettet av de andre, eller blir du hjemme? (Jeg tror ikke på deg, at du er den syke. Tror fortsatt du er en av de med barn. Hvorfor ellers henge på mammaforum?) Anonymous poster hash: 64a77...889 Jo, jeg er den syke. Takk for støtten! Men ser de andre har rett. Jeg blir hjemme, har større plass å boltre meg på også, helt i ro og fred. Prøvde å få barn med eksen, men er ufrivillig barnløs. Ble hekta på anonymforumet så jeg henger her enda;) HI Anonymous poster hash: 60de4...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå