Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen sol, fremdeles mye vind. Men skarven har turt å sette seg på fjæresteinene igjen og det er et godt tegn! Fyr i ovnen, snart kaffe og de beste ungene. Og svigermor kom i går kveld med nybakt brød og en.bunke gamle ukeblader. Nå snart kaffe:-) God morgen, venn!

Skrevet

Ja det er herlig. Ser det er meldt nydelig vær i Oslo nesten hele Påsken. Dit vi skal er det meldt regn... Blæ.

Skrevet

Ja det er herlig. Ser det er meldt nydelig vær i Oslo nesten hele Påsken. Dit vi skal er det meldt regn... Blæ.

Jeg trykte liker litt kjapt - før slutten av ditt innlegg var lest. Det var ikke meninga å hetse din regnfylte påskeplan, hehe. Og dessuten - vi tror det når vi får se det.

Skrevet

Det er i hvert fall sol i dag :) Planen for dagen er hagearbeid. Ørti epletrær som bør beskjæres og ting som må ryddes. Får se hva som prioriteres. Har en bok som roper om å bli lest ferdig. 

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Overskyet med gløtt av sol og en del vind. Men en fin søndag, lell :)

Pizzasnurrer skal bakes senere, åh det skal bli bra! Nam :)

Skrevet

Regn, regn, regn, regn, regn, litt mer regn, atter mer regn og jaggu regner det litt til  :)

Men en drøss med sjokoladeplater, alle 3 har hver sin ipad, og påskeferien har begynt :)

Skrevet

Vi har vært ute i flere timer i dag. Det har faktisk vært sol, og det etter flere dagers skitvær. Sannelig har hestehovene kommet frem også. Vår! Endelig! Om enn bare frem til neste snø-rie. Denne måneden er jo litt sånn frem og tilbake her i nord. :)

Skrevet

Ahhh :)

Nybeiset terrasse, grillen høytrykkspylt og klar for en ny sesong, gullkorg, perleblomster og primula blomstrer om kapp i solveggen, vafler på trappa, himmelen er blå og livet er herlig! Resten av familien har påskeferie, og jeg skal bare jobbe i morra, og så har jeg også fri, og til lørdagen får jeg påskeegg!

Juhu! manyeggs.gif

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Det var surt, men likevel godt å få lufta både unger og hodet idag. Sola skinner nå og jeg ser hvor utrolig møkkete vinduene er hehe, men jeg velger å se på det som at i dette hjemmet får ungene lov å ta på vinduene!

Med minsten som skal opp opp og mer opp, så er det lite vits å vaske et vindu for så å ha det klåfingret til i løpet av et kvarter uansett.

Og jo jeg fant duppedingsen som gjør at tastatur og mus snakker med pc uten å måtte ha ledning! Og forresten nå har jeg fri til godt over sommeren :)

Skrevet

SOL! Eller nesten! Men jeg får noe som likner solnedgang i havet!

Skrevet

Regn og surt. Men dagen ble så fin likevel når påskeheksene ringer på dören. Da er det påske da.

Skrevet

Regn og surt. Men dagen ble så fin likevel når påskeheksene ringer på dören. Da er det påske da.

Hva er påskehekser? Er det en tradisjon der du bor?

Skrevet

På Google ser det ut til at det er konsensus om at påskehekser er ein finsk tradisjon. Og seigdamererbest bur meg bekjent i Finland enn så lenge.
Skrevet

På Google ser det ut til at det er konsensus om at påskehekser er ein finsk tradisjon. Og seigdamererbest bur meg bekjent i Finland enn så lenge.

Får ta meg en runde på Google etter klesvasken ;) Takk!

Skrevet

Lang tur i skogen med mann og barn, solen var med mesteparten av tiden. Såpass at jeg ble rød i kinnene selv med faktor :)

O store knekkebrød og brødbakedag, avsluttes med rødvin og breaking bad

Mannen har startet på å rydde boden! Kanskje spritkassen endelig dukker opp?? 

Skrevet

Stemmer! Her kommer ungene utkledd som hekser ( de siste årene har antall Spidermenn ökt ;-) ) og sier " Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks. Vitsa sulle, palkka mulle.” Så gir de kvister pyntet med fjär og får sjokoladeegg som belönning.

Skrevet

Stemmer! Her kommer ungene utkledd som hekser ( de siste årene har antall Spidermenn ökt ;-) ) og sier " Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks. Vitsa sulle, palkka mulle.” Så gir de kvister pyntet med fjär og får sjokoladeegg som belönning.

Jeg lurer nå på om jeg må flytte til deg bare for å få si en sånn fin regle til fremmede mennesker. Sjokoladeegg er heller aldri feil.

Skrevet

Koselig tradisjon :) Skjønte ikke pøkk av språket, men likte kvistene og sjokoladeeggene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...