Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Hva bør vi få med oss? Hvor bør vi bo? Vurderer Hotel Indigo.. er det et ok valg ift plassering? Evt noen som har bodd der som kan anbefale det? Vi drar i juni, hvordan er temperaturen der da? Anonymous poster hash: 69263...6fb
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Husker ikke hva hotellet vi bodde på heter. Få med dere de kjente tingene som Vatikanet (husk bukse el langt skjørt, jeg hadde en shorts til knærne og fikk beskjed om å dekke meg til), Forum, Colosseum osv. Vi var ikke inni Colosseum da køen var laaaaaaang og treeeeeg, kanskje dere er heldigere. Vi var der i juli og det var 20-30 grader, så ikke noen gradestokk når vi var der. Anonymous poster hash: 00e48...080
Himmel og hav Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Dere bør få med dere Peterskirken, Pantheon, Markedet på Campo de Fiori er litt artig (super, liten kjøttbutikk i et av husene langs med torget). Jeg synes det var greit å ta en turistbussrunde en av de første dagene. Da får dere litt oversikt over hva som er hvor, og får sett en del arkitektur og historiske "spesialiteter". Ellers så er det litt eksotisk å rusle i handlegatene der de store motehusene ligger tett som haggel (i området ved Spansketrappen), der dørmennene overgår hverandre i å se imponerende og staselige ut. Men det aller beste ved Roma er jo å bare tusle gatelangs, spise gelato, kikke på alle de fantastiske og digre husene og monumentene, oppdage en obelisk på det ene gatehjørnet og en madonna på et annet, sitte i en bar på Piazza della Rotonda med en glass vin og se mørket sige på mens gatemusikantene kommer...*sukk* elsker Roma! Jeg har ikke vært der i juni, men vil tro at det er godt og varmt. Jeg ville ikke reist i juli/august, da er det stekende. Jeg kikket på plasseringen av hotellet dere vurderer, og det ligger sånn til at dere kan gå til veldig mange av de severdighetene som finnes i byen. Skaff dere et godt kart, så er det forholdsvis enkelt å navigere. God tur!
Cat_Woman Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Var der i juni for noen år siden, og det var steikvarmt Velg et hotell med basseng og takterasse. Alle de vanligste attraksjonene ligger i gangavstand til hverandre, så det er enkelt å gå på sightseeing. Kjøpt en guidebok og se topp 10-listen. Colosseum, Pantheon, Spansketrappen, Forum Romanum… Roma er fantastisk!
HeltAnonym Skrevet 13. april 2014 #5 Skrevet 13. april 2014 Følger med denne:-) skal dit i september. Hvilke hotell kan dere anbefale?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #6 Skrevet 13. april 2014 Bodde på Radisson, var sentralt, bare et steinkast fra togstasjonen når man kommer med toget fra flyplassen. Gåavstand til det meste! Anonymous poster hash: b6db7...4ea
Tipp topp Skrevet 13. april 2014 #7 Skrevet 13. april 2014 Anbefaler å besøke: Santa Maria della Concezione dei Cappuccini
tante grusom master of law Skrevet 13. april 2014 #8 Skrevet 13. april 2014 Hotell adriano er min favoritt. Et steinkast unna piazza navona og pantheon. Nydelig!
Light of my life Skrevet 13. april 2014 #9 Skrevet 13. april 2014 Hot tips når det gjelder Collusseum: betal litt ekstra og bli med på en guidet tur (de står utenfor å selger turer). Da slipper dere å stå i den laaaaange køen for å komme inn, og får mye mer ut av besøket ift historisk informasjon.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #10 Skrevet 13. april 2014 Splendide Royal👍❤️ Anonymous poster hash: bb825...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå