Gå til innhold

Barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen har fått plass i en studentbarnehage, jeg har søkt skoleplass til høsten. Hva skjer om jeg ikke kommer inn på skolen og ungen har begynt i studentbarnehage?

Anonymous poster hash: 6afea...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du ev.søke om overflytting til en annen barnehage.

Skrevet

Da mister du plassen i den bhg . Kan søke om overflytting.

Anonymous poster hash: 2186d...e20
Skrevet

Mitt barn går i studentbarnehage og når jeg er ferdig studert til sommeren mister hun ikke plassen. Hun beholder barnehageplassen til hun begynner på skolen eller jeg sier opp.

Vil tro det samme gjelder for deg. Når barnet har begynt mister ikke barnet plassen.

Anonymous poster hash: d18ca...1fb
Skrevet

Jeg tror du må ha betalt semesteravgift for at barnet skal kunne begynne. Det den andre anonym snakker om er vel når barnet har mindre enn to år til det begynner på skolen, så kan det forsette selv om forelder ikke lengre er student? Jeg ville satt meg opp på enkeltemner eller noe om du ikke kommer inn, da får barnet begynne :)

Anonymous poster hash: 24171...17d

Skrevet

Jeg tror du må ha betalt semesteravgift for at barnet skal kunne begynne. Det den andre anonym snakker om er vel når barnet har mindre enn to år til det begynner på skolen, så kan det forsette selv om forelder ikke lengre er student? Jeg ville satt meg opp på enkeltemner eller noe om du ikke kommer inn, da får barnet begynne :)

Anonymous poster hash: 24171...17d

I vår studentbarnehage kan barnet fortsette uansett. Det er små barn i barnehagen der mor har droppet ut av studiene, det er større barn der foreldrene er ferdigstudert og det er barn der foreldrene aldri kom i gang med studiene.

Må heller ikke vise til betalt semesteravgift.

Anonymous poster hash: d18ca...1fb

Skrevet

Når har barnet ditt fått oppstart? Har du søkt andre barnehager?

I studentbarnehagen jeg har datteren i får barnet fortsette dersom det bare har ett år igjen til skolestart. Ble sendt ut papirer i forbindelse med sommeråpent bhg forrige uke, og der står det sort på hvitt at der hvor foreldre er ferdigstudert mister de plassen etter siste dag før sommerferien.

Det finnes nok måter i unngå der på, for ei jente på småbarn har ikke foreldre som er studenter lengre. De må derimot betale en høyere mndpris.

Dersom du ikke kommer inn vil du senere i sommer få svar fra kommunalt bhgopptak, så er barnet født før sept i fjor vil du uansett ha bhgplass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...