Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Etter påske så vil jeg gjøre om på kostholdet vårt. Jeg drikker mye Pepsi Max, opp til 3 liter om dagen. Barna drikker stortsett saft og melk. Til frokost blir det hjemmebakt brød med forskjellig pålegg, da gjerne ost, servelat, makrell eller leverpostei. Til middag så går det i, røkte pølser og poteter, pannekaker, Tomatsuppe, medisterkaker og poteter, laks og poteter, hjemmelaget fiskegrateng, tikka masala, taco, hjemmelaget pizza, svinefilet, osv. Grønnsaker spiser vi lite av, et går i erter, gullerøtter og mais. Ungene spiser ikke andre grønnsaker og jeg liker ikke å tvinge i de mat de absolutt ikke vil ha. Tips og råd ønskes. Anonymous poster hash: 23dfc...34d
MrsMilla Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Kutt brusen. Enkelt og greit. Tørstedrikke er vann. Eksperimenter med vann med fersk lime skviset oppi, og isbiter, eller andre ting, som agurk eller appelsin :-) Ellers ville jeg ha prøvd å kutte opp litt frukt og satt fram innimellom, gjerne rett etter middag som dessert etc. Alternativt laget en smoothie til dessert - typisk av appelsin, eple, yoghurt naturell, litt appelsinjus, halv avocado, pære og frosne bær. Da får dere i dere mye frukt, og en supersunn og god dessert de fleste liker. Kommer du dit har du kommet langt med kostholdet :-) sjelden det funker å endre absolutt alt også, det varer tre dager, og så er man tilbake i samme spor. Så hold det til en god start, og endre heller mer etter noen måneder når dette er rutine.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Kutt brusen. Enkelt og greit. Tørstedrikke er vann. Eksperimenter med vann med fersk lime skviset oppi, og isbiter, eller andre ting, som agurk eller appelsin :-) Ellers ville jeg ha prøvd å kutte opp litt frukt og satt fram innimellom, gjerne rett etter middag som dessert etc. Alternativt laget en smoothie til dessert - typisk av appelsin, eple, yoghurt naturell, litt appelsinjus, halv avocado, pære og frosne bær. Da får dere i dere mye frukt, og en supersunn og god dessert de fleste liker. Kommer du dit har du kommet langt med kostholdet :-) sjelden det funker å endre absolutt alt også, det varer tre dager, og så er man tilbake i samme spor. Så hold det til en god start, og endre heller mer etter noen måneder når dette er rutine. Takk for tips. Å bare kutte brusen har jeg prøvd, men funker ikke desverre. Jeg får hodepine fra h.....e og blir rett og slett dårlig. Glemte å skrive det at frukt spiser hvertfall barna mye av, epler, druer, blåbær, appelsin og banan er det går i. De er veldig glad i frukt. Men prøver å begrense de litt, for det er vel ikke bra med for mye frukt heller? Eller tar jeg feil der? Anonymous poster hash: 23dfc...34d
MrsMilla Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 Frukt er helt greit. Samtidig kan det være endel sprøytemiddel etc i frukt, så kjører du økologisk kan du spise så mye du vil mener jeg. Tipper det er endel koffein i brusen. Drikker du kaffe? Om du ikke drikker kaffe, vil å erstatte brusen med et par kopper kaffe eller så ta hodepinen og de andre avhengighetssymptomene tipper jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå