Gå til innhold

Hva syns dere om dette kostholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om dette kostholdet?

Torsdag (protein og grønnsaksdag)

Frokost:omelett lagd med 2 egg, sopp, paprika, løk.

lunsj: en boks tunfisk (i vann) med løk og crem fraish

Middag: grønnsakssuppe med kyllingkjøttboller, squash, paprika, rødløk, sopp og spinat.

Kveldsmat: En 0% yoghurt

Fredag: (proteindag og grønnsaksdag)

Frokost: En 0% yoghurt med havrekli

Tidlig lunsj:En kyllingfile med crem fraish

Middag: ovnsbakt squash med løk, kyllingkjøttdeig, sopp, paprika, tomat, cottage cheese.

Lørdag: (proteindag)

Frokost: omelett med god og mager kjøttpølse

Lunsj: en 0% yoghurt

Middag: hjemme lagd kyllingkjøttboller med cottage cheese.

Kveldsmat: tunfisk med crem fraish.

Hva syns dere? Har tre grønnsaker/ protein dager og fire rene proteindager. Gått ned 5 kg på 9 dager (har 17 kilo til å gå ned). Vil dette funke hele veien til målet?

Må legge til at jeg trener styrke to ganger i uka og går 30 minutter hver dag :)

Anonymous poster hash: 4edcf...881

Anonymous poster hash: ea3c0...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj! Tror jeg hadde blitt passelig lei etter den ene uken. 

Anonymous poster hash: 9a4fb...125
Skrevet

Å spise lite karbohydrater skal visstnok være bra, i følge Pål Jåbekk, som er ernærings- og treningsfysiolog. Han har forsket mye på dette og kommet fram til at et kosthold med mye karbohydrater, øker sjansen for å få autoimmune sykdommer, spesielt et høyt inntak av korn og belgvekster. Han skriver i boka at korn er ikke menneskemat og inneholder proteiner og antibeitestoffer som kan skade tarmene. Korn inneholder mye næring, men menneskekroppen klarer ikke å nyttiggjøre seg av den.

Etter at jeg leste denne boken av Pål Jåbekk "Helt naturlig", har jeg kuttet ut korn og belgvekster og spiser mindre karbohydrater og jeg føler meg som ett nytt menneske. Er f.eks. ikke oppblåst lengre. I følge Pål Jåbekk er det å spise korn den største feilen som blir begått mtp kosthold. Jeg fikk først sjokk da jeg leste det, siden jeg er blitt oppfostret med at korn er sunt, men han begrunnet det så bra at jeg valgte å teste det ut, med kun positive erfaringer, og nå har jeg totalendret kostholdet. Spiser tilnærmet paleo, ikke 100 %, men kanskje 80 %. Eneste "feilen" jeg gjør er at jeg spiser godteri en gang i uka og jeg spiser meieriprodukter, men siden jeg ikke reagerer på meieriprodukter, velger jeg å fortsette med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...