Gå til innhold

White trash..... Opposed to just plain trash, that is ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva feiler det folk?

Anonymous poster hash: 8ab92...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du prøver deg på engelsk eller!?

Anonymous poster hash: ed36b...17f

Skrevet

Tja si det du.... Hva feiler det deg? Skjønner ikke bæret jeg.. :huh:

Anonymous poster hash: dcddf...a26
Skrevet

Hva er det med alle disse "white trash"- trådene??

Anonymous poster hash: 95159...414

Skrevet

Det feiler ikke folk som er hvite noe mindre enn de med andre farger om det er det du mener. Rasistisk eller?

Anonymous poster hash: aaf4f...2ab
Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor tilsynelatende oppegående mennesker bruker uttrykket "white trash" når dette faktisk er et svært rasistisk uttrykk, ikke bare mot hvite, men mot alle.

Skrevet

Jeg tenkte nok at jeg skulle gjøre akkurat dette poenget på engelsk, da det så best kommer frem.

Slik begrepsbruk, språkbruk forsøpler vårt språk og vår moral.

Det bør ikke være allmenn aksept for å snakke om hvite uten jobb som søppel, ikke hakket bedre enn de svarte, og de svarte vet vi jo alle hvordan er, de er jo rent søppel alle mann!

Synest absolut ikke det er greit å la slikt søppelspråk bli allment akseptert. Mange både med og uten nick lister opp, villig vekk, søppelets preferanser i alt fra at til avne valg for sine barn.

Kanskje Bakverket, Mamman til Nurket, Suzy Q, Olli Bolli Totti, Busetroll, eller Kanutten kan forklare det til meg? Hvorfor de tenker dette er ok språk å bruke? Eller hvem som helst anonyme som også synest dette er et begrep som det norske språket manglet i sånn grad at det må importeres? Har dere reflektert over hvor både rasistisk og nedsettende det er? Har dere innsikt i fatigdomsproblematikk? Sviver det noget som helst når det gjelder dette?

Min oppfordring er å ta avstand fra ting som ikke er bra!

Hi

Ps. Jeg er hvit, mine barn er hvite, min mann er hvit, og vi bor i et hvitt hus på landet, på 300m2

Skrevet

Dytter, om ikke får jeg vel aldri et svar.

Skrevet

Rasist!

Skrevet

Jeg er enig med deg. Begrepet brukes nå i mye videre betydning enn sin opprinnelige form, blitt et poppisuttryk som setter folk i bås. Usmakelig. 

Anonymous poster hash: afe2d...4b1
Skrevet

Rasist!

Hvem?

Skrevet (endret)

Jeg tenkte nok at jeg skulle gjøre akkurat dette poenget på engelsk, da det så best kommer frem.

Det bør ikke være allmenn aksept for å snakke om hvite uten jobb som søppel, ikke hakket bedre enn de svarte, og de svarte vet vi jo alle hvordan er, de er jo rent søppel alle mann!

Synest absolut ikke det er greit å la slikt søppelspråk bli allment akseptert. Mange både med og uten nick lister opp, villig vekk, søppelets preferanser i alt fra at til avne valg for sine barn.

Kanskje Bakverket, Mamman til Nurket, Suzy Q, Olli Bolli Totti, Busetroll, eller Kanutten kan forklare det til meg? Hvorfor de tenker dette er ok språk å bruke? Eller hvem som helst anonyme som også synest dette er et begrep som det norske språket manglet i sånn grad at det må importeres? Har dere reflektert over hvor både rasistisk og nedsettende det er? Har dere innsikt i fatigdomsproblematikk? Sviver det noget som helst når det gjelder dette?

Hi

Ps. Jeg er hvit, mine barn er hvite, min mann er hvit, og vi bor i et hvitt hus på landet, på 300m2

Det er ikke OK i det hele tatt. Forstår ikke helt hvorfor mitt nick dukker opp her.

Jeg påpekte at navnetråden ikke var veldig hyggelig, en surmaget anonym påpekte at "Nurket" var et skikkelig "white trash"-navn og jeg svarte at jeg er inkarnasjonen av "white trash".

Dette ble bekreftet i tråden om mat er vi skikkelig "white trash" siden vi serverte snitter i barnedåpen til Nurket ... og da jeg giftet meg med min eks-mann sto koldtbord på menyen :D

I AM THE WHITE TRASH GODDESS OF SUBURBIA - FEAR MEEEE!!

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hi

Det er ikke OK i det hele tatt. Forstår ikke helt hvorfor mitt nick dukker opp her.

Jeg påpekte at navnetråden ikke var veldig hyggelig.

Fordi du i den andre tråden http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144134375-hva-serverer-white-trash-å-spise-i-en-barnedåp-og-i-bryllup/ var aktiv og delaktig.

Da kunne du snobbe og tråkke, men i navnetråden ble kanskje ditt egey, din datters eller andre du er glad i, sitt navn nevnt?

Skrevet

Hva nøyaktig er det du vil jeg skal forklare? Likte du ikke da jeg skrev hvilke navn jeg forbinder som white trash?

Det er navnene, ikke personene som jeg reagerer på. På samme måte som jeg aldri ville kalt en sønn for Johnny. Alle johnnyer jeg kjenner er ålreite fyrer, alikevel tenker jeg automatisk fengselsfugl om navnet.

Det er rett og slett assosiasjoner, ingenting mer.

Skrevet (endret)

Hi

Jeg påpekte at navnetråden ikke var veldig hyggelig.

Fordi du i den andre tråden http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144134375-hva-serverer-white-trash-å-spise-i-en-barnedåp-og-i-bryllup/ var aktiv og delaktig.

Da kunne du snobbe og tråkke, men i navnetråden ble kanskje ditt egey, din datters eller andre du er glad i, sitt navn nevnt?

Les redigert innlegg.

Jeg har ikke "snobbet" eller tråkket på noen.

Mitt navn ble ikke nevnt. Jeg har ingen datter, men en sønn.

Jeg tror nok ikke jeg er rette vedkommende å fly i strupen på i denne debatten, men for all del ... ;)

*kvesser klørne*

Endret av MammantilNurket
Skrevet

"white trash" er et poppis utrykk som har blitt plukket opp fra amerikanske filmer og serier (og musikk)

det er et uttrykk som kun "fungerer" i USA der klasseskillene er store og raseskillene også er store. (jeg setter fungerer i "" fordi det er et hatsk og ubehagelig uttrykk som jeg har lite til overs for)

jeg lurer på hva dere som bruker uttrykket tenker på som motpol? hvorfor definere hudfargen for eksempel? finnes der noe "trash of other colors"?

Skrevet

Assosiasjoner til hva? Hvilket innhold har begrepet hvite trash for deg? Er det svært annerledes enn resten av oss?

Er du ikke med på å gi aksept for slike holdninger som faktisk ligger bak begrepet, om du bruker det som et substitutt for det mye mer god lynnede "harry"

Skrevet

"white trash" er et poppis utrykk som har blitt plukket opp fra amerikanske filmer og serier (og musikk)

det er et uttrykk som kun "fungerer" i USA der klasseskillene er store og raseskillene også er store. (jeg setter fungerer i "" fordi det er et hatsk og ubehagelig uttrykk som jeg har lite til overs for)

jeg lurer på hva dere som bruker uttrykket tenker på som motpol? hvorfor definere hudfargen for eksempel? finnes der noe "trash of other colors"?

White trash er oppfunnet av sorte slaver, og blir brukt som et angrep mot hvite av sorte til denne dagen.

Anonymous poster hash: 5daf8...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...