Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Jeg vil kremeres! Vil ikke at kroppen skal ligge der og råtne i jorda. Kisten knuses når jorda eller graves fylles og vil ikke ligge der å bli spist opp av mark etc Anonymous poster hash: 5632b...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 Jeg er kristen, så jeg vil begraves Anonymous poster hash: ce901...fa8
Voilà Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Begraves! Det har mine nærmeste fått pent beskjed om å følge opp også.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 Jeg vil begrsves. Jeg liker ikke flammer, og tenke på st jeg skal bli brent når jeg er død syns jeg er ekkel. Syns egentlig det er litt rart at jeg syns det er så ekkelt siden jeg da er død. Men men.. Anonymous poster hash: 16b2e...d23
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Jeg har alltid tenkt at jeg vil begraves, er kristen og syns det passer meg best. Men så leste jeg en tråd her inne for en stund siden, om at det visstnok finnes tilfeller hvor "liket" har våknet i kista etter begravelsen. Jeg fikk nærmest litt angst etter å ha lest det, og tenker nå at jeg vil kremeres. Da dør jeg ihvertfall fort, hvis jeg skulle våkne igjen, mener jeg.... :-P Anonymous poster hash: decda...94a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Fryses ned Anonymous poster hash: 71bc3...c4d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Jeg er kristen, så jeg vil begraves Anonymous poster hash: ce901...fa8 Det behøver ikke å ha noe med saken å gjøre at du er kristen. Noen kristne tror på legemets oppstandelse, andre gjør det ikke. Anonymous poster hash: 2f63c...2ff
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 Jeg er også kristen og det har da ingenting med tro å gjøre om man velger kremasjon/begravelse! Anonymous poster hash: 5632b...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Jeg har alltid tenkt at jeg vil begraves, er kristen og syns det passer meg best. Men så leste jeg en tråd her inne for en stund siden, om at det visstnok finnes tilfeller hvor "liket" har våknet i kista etter begravelsen. Jeg fikk nærmest litt angst etter å ha lest det, og tenker nå at jeg vil kremeres. Da dør jeg ihvertfall fort, hvis jeg skulle våkne igjen, mener jeg.... :-PAnonymous poster hash: decda...94a Tror på generelt grunnlag du skal ta det du leser her inne med en klype salt... Anonymous poster hash: 5632b...fd0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #15 Skrevet 12. april 2014 Kremeres. Også må jeg finne ut hvordan jeg kan gjøre min begravelse så lite kristen som mulig. Antar den MÅ holdes i kirka, men jeg håper virkelig de har funnet på et annet alternativ by then for sånne ateister som meg Anonymous poster hash: c1432...404
mamma_bergen Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Jeg vil for alt i verden ikke brennes, så da har jeg ikke særlig med valg
HvittHus Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 (endret) Kremeres. Også må jeg finne ut hvordan jeg kan gjøre min begravelse så lite kristen som mulig. Antar den MÅ holdes i kirka, men jeg håper virkelig de har funnet på et annet alternativ by then for sånne ateister som meg Anonymous poster hash: c1432...404 Neida den må ikke holdes i kirka. Du kan ha begravelsen hjemme om du vil, men kisten må begraves på kirkegård/lund eller kremeres/spres. Jeg er ikke medlem av DNK og skal ikke begraves fra kirke, men fra et kapell med nøytral utsmykking. Skal brennes. Endret 12. april 2014 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 Jeg er livredd for brann, så jeg vil begraves. Dessuten er det helt naturlig at naturens dur lever av å spise hverandre. Vin heller bli spist når kroppen er død enn brennes. Jeg er ikke en heks:) Anonymous poster hash: e00b9...717
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 Man blir ikke spist av mark!!! Herrefred, hvorfor tror folk dette?!? Du blir spist opp av de bakteriene du selv har i kroppen din AKKURAT NÅ! Anonymous poster hash: aa72c...d18
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #21 Skrevet 12. april 2014 Kremeres. Også må jeg finne ut hvordan jeg kan gjøre min begravelse så lite kristen som mulig. Antar den MÅ holdes i kirka, men jeg håper virkelig de har funnet på et annet alternativ by then for sånne ateister som meg Anonymous poster hash: c1432...404 Neida den må ikke holdes i kirka. Du kan ha begravelsen hjemme om du vil, men kisten må begraves på kirkegård/lund eller kremeres/spres. Jeg er ikke medlem av DNK og skal ikke begraves fra kirke, men fra et kapell med nøytral utsmykking. Skal brennes. Takk for svar! Liker tanken på at seremonien kan holdes hjemme Anonymous poster hash: c1432...404
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå