Gå til innhold

Hvor ofte skal hunder til veterinær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å anskaffe en valp til familien, og ved overtakelse er som regel hunden chippet, sjekket og vaksinert. Men hva videre? :)

Anonymous poster hash: f6586...9be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er bare 1 gang i året for helsesjekk, vaksine og tannrens. Og selvfølgelig dersom det skulle være at hundene blir syke eller lignende :)

Skrevet

De må jo vaksineres hvert år, og da bør man "investere" i en fullsjekk av dem. Dvs tenner, hud, pels, øyne osv.

Så har du jo det de alltid roter seg bort i ellers også. Så uansett vil jeg anbefale en god forsikring.

Skrevet

Årlig sjekk + vaksine.

Når hunden begynner å bli gammel så kan det være lurt å fjerne tannstein og, da blir det gjerne narkose. Men det kan gjøres samtidig som den årlige sjekken.

Som valp må den inn en eller to ganger etter at dere har fått den for videre vaksinering (mulig det har forandret seg på de 25 årene siden jeg hadde valp).

Skrevet

Takk for svar, vi er ganske nye på dette med hunder og vil forberede oss mest mulig før vi eventuelt bestemmer oss :) Hva koster den årlige vaksineringen da? Og evnt full helsesjekk?

Uansett sikkert greit å ha egen sparekonto for hunden i tilfelle noe skulle skje?

Skrevet

Tok et raskt Googlesøk og fant litt priser selv :)

Skrevet

Jeg vaksinerer hunden hvert 3. år, siden jeg har valgt å ikke vaksinere mot kennelhoste. Er dette dumt av meg? Trodde det var mange som gjorde det som meg... :huh:

Anonymous poster hash: 446d9...e82
Skrevet

Forsikring!

Sjekk ut Agria, Gjensidige, IF og andre forsikringsselskap og hva de dekker når det gjelder dyr. Det er rådyrt å operere og behandle dem om de skader seg. Ja, man må betale litt i årlig sum, men den er fort tjent inn igjen om noe skjer. Og det gjør det nesten alltid med disse vimsene.

Min hund fikk feks e-coli som liten, og vi brukte vel rundt 20 000 på behandling, medisiner og for. Når han fikk prolaps i ryggen sin etter noen år, gikk det vel med 10 000.

Få en forsikring som dekker både behandling og medisiner.

Skrevet

Jeg vaksinerer hunden hvert 3. år, siden jeg har valgt å ikke vaksinere mot kennelhoste. Er dette dumt av meg? Trodde det var mange som gjorde det som meg... :huh:

Anonymous poster hash: 446d9...e82

Vi vaksinerte kun det første året, og hunden er 14 år gammel, og er frisk som en fisk. Aldri vært syk, og han oppfører seg som en vilter unghund, om enn blitt litt særere med alderen ;-)

Anonymous poster hash: 6cee5...5b5

Skrevet

er de årlige vaksinasjonene & 12 ukers vaksina som er de faste utgiftene. lurt å ha en god forsikring. syk hund er dyrt! greit å ha pass også, det koster allt fra 15 til 200 kr allt etter som hvor man kjøper & må bare kjøpes en gang.

Anonymous poster hash: 0f2ae...6bd
Skrevet

Hva slags hund har dere, shamy og Gorilla?

Skrevet

Dessverre måtte vi avlive vår pga kreft før jul. Fryktelig trist, og jeg savner ham enda. 

Det var en aldeles nydelig berner sennen-hann,- fantastisk hund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...