Gå til innhold

Når ringe føden..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 og har hatt mye kynnere i de siste dagene. Spesielt mange i dag. Magen blir hard dom stein og presses nedover..er redd for å virke masete om jeg ringer føden. Føler de helst vil du skall være hjemme lengst mulig. Hadde en fødsel for 9 år siden og da hadde jeg ikke vondt, men legen sendte meg opp til sykehuset med 6 cm åpning. Ungen ble født innen 40 min og de andre er født 4 og 6 uker for tidlig. Derfor jeg lurer litt på hvor lav terskel jeg bør ha for å ringe... Noen med erfaring? Kan jeg bli sjekket? Hva gjorde dere/ hadde gjort?

Anonymous poster hash: 80757...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare ringt jeg og latt det være opp til dem å råde deg videre.

Skrevet

Med mindre du har rier er detvel ikke noe vits i å ringe? Er du usikker på om det er kynnere eller rier?

Anonymous poster hash: f3d2e...728

Skrevet

Du kan jo ringe og høre om de vil ha deg inn til en sjekk. 

Jeg har hatt en for rask fødsel selv og ville nok ikke tatt sjansen på å føde i bilen (det var nesten sist gang) så jeg ville følt meg tryggere om jeg fikk en sjekk. Man kan godt ha sammentrekninger som har effekt på livmorhalsen som man ikke kjenner så godt, så at man må kjenne at man har rier for å ringe føden stemmer ikke. 

Anonymous poster hash: 72df2...05b
Skrevet

Du kan jo ringe og høre om de vil ha deg inn til en sjekk.

Jeg har hatt en for rask fødsel selv og ville nok ikke tatt sjansen på å føde i bilen (det var nesten sist gang) så jeg ville følt meg tryggere om jeg fikk en sjekk. Man kan godt ha sammentrekninger som har effekt på livmorhalsen som man ikke kjenner så godt, så at man må kjenne at man har rier for å ringe føden stemmer ikke.

Anonymous poster hash: 72df2...05b

. Ja er vel heller redd for å føde i bilen, men roet meg litt nå for kynnerene har roet seg litt, er bare usikker om det kan bli likt som sist... Føler jeg må vente til det blir vondt...

Skrevet

Må rier være vonde??

Skrevet

Jeg hadde problemer i begynnelsen med å skjønne at riene var rier og ikke kynnere. "Regelen" er at kynnere ikke er vonde, men det er ikke så lett å kjenne forskjellen på veldig ubehagelige og litt vonde. Er du usikker og har født uten å ha veldig vondt før, så er det bedre å ringe føden å si du er bekymret å få en sjekk, heller enn å gå og være redd for å føde hjemme.

Anonymous poster hash: 52617...b5b
Skrevet

Bedre å ringe en gang for mye... :-) Under min andre fødsel var ikke riene vonde, men kom som tette kynnere. følelsen min sa meg imidlertid at jeg burde ringe. Da jordmor undersøkte meg hadde jeg faktisk 10 cm og babyen kom 30 min senere....

Anonymous poster hash: faf09...d92

Skrevet

Jeg hadde nok ringt og sagt det som det var at du er usikker på om det er fortidlig å ringe. Er det ikke kaotisk der så er det noknikke vanskelig å komme innom for en sjekk.

Anonymous poster hash: 4a708...7d1

Skrevet

Jeg ville også ringt hvis du ikke allerede har gjort det! 

Jeg hadde ikke vonde rier i det hele tatt, før ungen var ute nesten. Jeg trodde riene var kynnere pga det. Flaks fødeavdelingen forsto det, og ba meg komme inn. 

Men du har jo født før, så kjenner din kropp og kan forskjell på dine kynnere og rier. Men jeg ville ringt og fått råd. Og komme inn hvis de anbefaler det. 

Anonymous poster hash: 57186...c5c
Skrevet

Ja... Ser det litt an iløpet av natta. Har fortsatt kynnere og litt murringer, men ikke særlig vondt. Er så lenge siden sist fødsel at jeg ikke husker, men har aldri komt opp på sykehuset med vondt. Derfor jeg er sånn i tvil. Kanskje jeg ber om en sjekk for å roe ned. Er bare redd for styrtfødsel i bil eller hjemme. Takk for erfaringene. Greit å høre med dere andre hva dere gjorde.

Skrevet

Fikk modningsrier forrige torsdag + noe blødninger. Ringte føden fredag etter lettere rier om natta og fikk beskjed om å se det an til riene tok seg opp. Søndag morgen var det 5 min imellom riene og jeg kom inn med 8 cm åpning, baby ble født samme dag! :) ring du! Greier du å sove deg gjennom smertene eller de går over er det kynnere. Rier er vonde og nesten ikke til å ta feil av.

Anonymous poster hash: 22d35...32e

Skrevet

Jeg hadde nok ringt for å høre om jeg kunne komme inn på en sjekk.

Sist gang kom jeg inn på sjekk etter en dag med masse kynnere (uten smerter) hadde 8 cm og vannet gikk 3 min etter sjekken. Barnet ble født 16 min etter vannavgang.

Så er du redd for å ikke rekke frem i tide, ville jeg tatt turen inn for en sjekk.

Anonymous poster hash: b3f4f...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...