Gå til innhold

Dere som sier at det tar TI MINUTTER (!) å støvsuge huset

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Så flere som påstod at det tok kun 10 minutter å støvsuge huset slik at det var ingen sak å gjøre det hver dag. Si meg, bor dere i et lite fuglebur hele gjengen? Eller løper dere mens dere støvsuger? Her har vi to-etasjers hus på 180 m2, og jeg har ikke sjans til å støvsuge hele huset på 10 minutter, det er mer 40 minutter-tre kvarter. Man skal jo først koste større ting som helst ikke skal i støvsugeren for å unngå at den går tett, så skal man jo støvsuge 4 soverom, 2 bad, kjøkken, 3 ganger og 2 stuer. Veldig nysgjerrig på hvordan andre klarer å få det til på 10 minutter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med min begynnende bekkenløsning og vannansamlede bein, ville det per akkurat nå tatt omtrent 10 minutter bare å dra støvsugeren opp trappa.

Skrevet

Jeg bruker ikke ha så store støvkorn at jeg må koste gulvet før jeg støvsuger :P
Men jeg bruker mer enn ti min på hele huset. Jeg støvsuger forøvrig aldri badet. Og jeg støvsuger ikke soverommene til barna, det må de gjøre selv. De er store ;)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Med min begynnende bekkenløsning og vannansamlede bein, ville det per akkurat nå tatt omtrent 10 minutter bare å dra støvsugeren opp trappa.

Jeg har også bekkenløsning og vil nok aldri bli bra, siden det er så lenge siden fødsel nå. Hater å støvsuge og vaske gulv siden jeg etterpå ligger i hvert fall en time med store smerter.

Skrevet

Siden jeg støvsuger hver dag samler det seg ikke opp så store ting at det kan tette støvsugeren. Det er jo faktisk litt ekkelt. 

Har et hus på 160kvm fordelt på 2 etasjer, er null problem å dra over alle gulvene på ti minutter, kvarter toppen.

Anonymous poster hash: 62d1e...baa
Skrevet

Det hadde jeg ikke klart om jeg så løp! Men, vi har et 3-etasjers hus på 350 kvadrat da, så det er kanskje ikke så rart? ;)

Anonymous poster hash: 3d211...c22
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg bruker ikke ha så store støvkorn at jeg må koste gulvet før jeg støvsuger :P

Men jeg bruker mer enn ti min på hele huset. Jeg støvsuger forøvrig aldri badet. Og jeg støvsuger ikke soverommene til barna, det må de gjøre selv. De er store ;)

Jeg har en ettåring som hiver ting veggimellom, søler og griser. Svære biter med brød, kjøtt, grønnsaker osv er ikke noe man bør få i støvsugeren akkurat :D

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Siden jeg støvsuger hver dag samler det seg ikke opp så store ting at det kan tette støvsugeren. Det er jo faktisk litt ekkelt. 

Har et hus på 160kvm fordelt på 2 etasjer, er null problem å dra over alle gulvene på ti minutter, kvarter toppen.

Hvor fort løper du mens du støvsuger?

Skrevet

Gjorde det da vi bodde på 50kvm

Nå tar det 1 time med alle gulv

Skrevet

Jeg har en ettåring som hiver ting veggimellom, søler og griser. Svære biter med brød, kjøtt, grønnsaker osv er ikke noe man bør få i støvsugeren akkurat :D

Aaaaah! Ja det er vel ikke mange mnd til jeg blir mer kjent med det problemet jeg også. Herregud så mye man ikke tenker på. Jeg har jo bare store bonusbarn foreløpig, og de griser jo ikke så voldsomt. Men i mai kommer lillingen og sier hei så da blir det vel snart andre boller :D

Skrevet

Jeg har 350 kvm. Hvor lang tid vaskehjelpen bruker på støvsuging av hele huset innklusiv sofaer og stoler, vet jeg ikke. Men jeg støvsuger kjapt over kjøkken, stue, trapp og gang på 10 min i hverdagen

Anonymous poster hash: 09b0e...8d4

Skrevet

Hvor fort løper du mens du støvsuger?

Løper ikke i det hele tatt, men suller ikke i slow motion heller da. Støvsuging er liksom ikke det morsomste jeg vet, så beveger meg kjapt og effektivt. 

Skrevet

Nei, men det tar man da etterhvert? Man går jo ikke å tråkker i brødbitene fra frokost til man ev finner frem støvsugeren om ettermiddagen?

Jeg støvsuger ikke hele huset hver dag, når jeg gjør det tar det mer enn ti minutt. Men den daglige sveipen over kjøkken, stuer og gang tar nok ikke lenger tid.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Aaaaah! Ja det er vel ikke mange mnd til jeg blir mer kjent med det problemet jeg også. Herregud så mye man ikke tenker på. Jeg har jo bare store bonusbarn foreløpig, og de griser jo ikke så voldsomt. Men i mai kommer lillingen og sier hei så da blir det vel snart andre boller :D

Jeg har tre barn på fulltid, to litt større og en liten en, så blir en del gris, søl og klin. :)

Skrevet

For det første eier jeg ingen kost. Her plukkes store ting opp etterhvert, og alle må rydde etter seg selv. Ergo ligger det ingenting og flyter rundt ved støvsugetid.

Dessuten, når man støvsuger hver dag, så rekker det ikke å samle seg så mye dritt.

Vi har heller ikke massevis av møbler, nips, tepper osv, så det er snakk om store flater som man sveiper over. Jeg flytter heller ikke alt av møbler hver gang, det gjøres vel 2 ganger i uka eller så, da tar det selvsagt lengre tid.

Til sist har vi boflaten på en flate. Dvs at soverom, bad, gang, stue og kjøkken er på samme flate. Så har vi vaskerom, boder, ekstrarom og kjellerstue nede, men det støvsuges jo ikke hver dag- hadde jeg gjort det, hadde det også tatt mer tid.

Skrevet

Jg klarer fint å støvsuge på 10- 15 min selv om vi har stort hus og mye trapper.. Lurer på hvordan dere støvsuger når dere bruker 40 min! Det er jo galskap:/

Anonymous poster hash: d51a0...8d5

Skrevet

Jeg støvsuger på 10 minutter. Det er store, ryddige flater. Jeg flytter ikke på andre møbler enn spisestuestolene, hvis dere snakker om å støvsuge bak sofaen, tar det selvfølgelig mye lenger tid.

Anonymous poster hash: 7130e...04c
Skrevet

Å bruke 10 min på støvsuging hver dag, altså 70 minutt i uken, det anser jeg som å sløse bort tiden.

Anonymous poster hash: b07f2...09e

Skrevet

Store flater og alt på ett plan. Noen min hver dag betyr at det ikke blir liggende skit.

Anonymous poster hash: a009f...fe4

Skrevet

Jg klarer fint å støvsuge på 10- 15 min selv om vi har stort hus og mye trapper.. Lurer på hvordan dere støvsuger når dere bruker 40 min! Det er jo galskap:/

Hvordan? Jo, hele gulvflatene, og det er som nevnt litte lenger oppe snakk om 350 kvadrat av disse. Så er det to vinkeltrapper med avsats i mellom som må tas, sofaer (3 stuer) man skal under, stoler om skal dras ut for å komme skikkelig til under bordene, under tv-benken, oppi nevnte sofaer osv. Jeg støvsuger 1-2 dager i uken, så om jeg bruker totalt 50 min på en uke i snitt (ca 35 min for en skikkelig runde i alle tre etasjene), er det uansett mindre enn de som bruker 10 minutter hver eneste dag ;) Jeg er en effektiv person som jobber raskt, men det tar en god halvtime likevel dersom jeg skal være grundig. Å ta kjapt over stue, kjøkken, gang osv tar selvsagt bare 10 minutter her også, men da blir det ikke grundig og i alle rom i alle etasjer.

Skrevet

Hvordan? Jo, hele gulvflatene, og det er som nevnt litte lenger oppe snakk om 350 kvadrat av disse. Så er det to vinkeltrapper med avsats i mellom som må tas, sofaer (3 stuer) man skal under, stoler om skal dras ut for å komme skikkelig til under bordene, under tv-benken, oppi nevnte sofaer osv. Jeg støvsuger 1-2 dager i uken, så om jeg bruker totalt 50 min på en uke i snitt (ca 35 min for en skikkelig runde i alle tre etasjene), er det uansett mindre enn de som bruker 10 minutter hver eneste dag ;) Jeg er en effektiv person som jobber raskt, men det tar en god halvtime likevel dersom jeg skal være grundig. Å ta kjapt over stue, kjøkken, gang osv tar selvsagt bare 10 minutter her også, men da blir det ikke grundig og i alle rom i alle etasjer.

Men jeg regner nå med at det er det folk mener når de sier at de bruker 10 min? At de da sveiper kjapt over for å få vekk det verste av hår, smuler, sand og støv?

Det er nå iallefall det jeg mener. Og det er det jeg bruker sånn ca hver dag, mens 1-2 ganger i uke gjør jeg det grundigere med flytting av møbler osv, og da tar det selvsagt lengre tid. 

Skrevet

Jeg kan sikkert sveive over det grøvste på 10 minutter, men da er det ikke skikkelig rengjøring. Da blir det der gulvene er bare, og med harelabb. Jeg ser ikke helt vitsen. Det er jo ikke midt på gulvet støv og bøss legger seg, så når jeg støvsuger huset så er det jo under alle møbler, alle stoler vekk fra spisestue og kjøkkenbord, bak dører inni kriker og kroker. Det er jo der hybelkaninene finnes! Jeg gjør det heller skikkelig når jeg allikevel har støvsugeren framme.

Skrevet

Skaff deg hund. Problem solved ;) 

Skrevet

Det jeg egentlig lurer mest på er hvorfor folk er så opphengti hvordan andre rengjør sine hus?

Det høres jo ut som om dette er en konkurranse om hvem som gjør hva oftest og mest grundig, hvem som er "flinkest" til å vaske. 

Meget spesielt, egentlig. Jeg forstår ikke helt hvorfor denne diskusjonen stadig kommer opp her inne.

Skrevet

Men jeg regner nå med at det er det folk mener når de sier at de bruker 10 min? At de da sveiper kjapt over for å få vekk det verste av hår, smuler, sand og støv?

Det er nå iallefall det jeg mener. Og det er det jeg bruker sånn ca hver dag, mens 1-2 ganger i uke gjør jeg det grundigere med flytting av møbler osv, og da tar det selvsagt lengre tid. 

Men dersom du uansett må gå mer grundig til verks og bruke lang tid en (eller to) dag i uken, så fatter og begriper jeg ikke hvorfor du vil bruke ca 10 min på dette HVER DAG i tillegg?! Det er jo ikke midt på gulvet det blir mest støvete uansett, og for meg virker det som ekstremt bortkastet tid slik du holder på. Greit, har man en baby på åle/krabbestadiet kan jeg se behovet, men da er jo en tørrmopp på selve flatene mye mer effektivt og mye raskere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...