Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #26 Skrevet 12. april 2014 To ganger. En gang da babyen satte en plastdings i halsen, andre gang da gutten fikk allergisk sjokk av en nøtt. Veldig imponert begge ganger, ambulanse rykket ut med en gang (ambulanse og ambulansehelikopter andre gang). Anonymous poster hash: 0fbf4...317
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #27 Skrevet 12. april 2014 To ganger. Vi bor på en øy der det er veldig populært å hoppe fra broen som forbinder oss med fastlandet. Anonymous poster hash: 1f4b0...aec
I scream for icecream! Skrevet 12. april 2014 #28 Skrevet 12. april 2014 Én gang til 113. Vi kom kjørende sent om kvelden med to små i baksetet. På siden av veien (fortauet) lå det to tenåringer livløse på bakken. Det stod mange tenåringer rundt dem og snakket sammen, så det hele virket veldig merkelig. Vi ville ikke stoppe på grunn av barna, så vi ringte for sikkerhetsskyld. De tok det seriøst, og skulle sende både politibil og ambulanse. Jeg har vært veldig nysgjerrig i ettertid, men trolig var det nok bare noen som hadde drukket litt for mye. Jeg håper hvertfall det gikk bra.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #29 Skrevet 12. april 2014 Aldri ringt selv, men noen har ringt på mine vegne to ganger, begge gangene pga uhell som førte til kutt i hodet og besvimelse. Anonymous poster hash: 51eac...e53
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #30 Skrevet 12. april 2014 Ringt 113 tre ganger. Pustestopp på baby, plutselige store blødninger etter mandelfjerning, egen ulykke langt utafor folkeskikken. Anonymous poster hash: 74a0a...c1e
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #31 Skrevet 12. april 2014 Aldri. Anonymous poster hash: b52ff...533
Von Hertelhofen Skrevet 12. april 2014 #32 Skrevet 12. april 2014 Ringt 113 noen ganger på jobb. Vil ikke utdype pga taushetsplikten. Aldri ringt privat.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #33 Skrevet 12. april 2014 Har ringt 113 en gang ved et uhell, skulle ringe et nummer som startet med 413, også tastet jeg inn 4113, og da kom jeg vist til nødsentralen. Har ringt 110 en gang da jeg så en brann starte opp igjen, etter det hadde vært brann i et nabohus tidligere samme dag.Har ringt 112 to ganger, en gang da jeg var vitne til en påkjørsel, og en gang da vi hadde innbrudd. Anonymous poster hash: a8b13...b8a
Mamma-til-3-jenter Skrevet 12. april 2014 #34 Skrevet 12. april 2014 Ringt 113 to ganger. 1. gangen kom vi først til en motorsykkelulykke, en som velta på sykkelen..... Det var litt skremmende, han svarte ikke når jeg snakka til han, var sikkert i sjokk... 2. gangen når ene jenta mi fikk voldsom feberkrampe. Og for en fantastisk hjelp vi fikk da!!! Hun slutta å puste, så jeg måtte bruke munn-til-munn på henne, da var det godt å ha noen på telefonen som forklarte hvordan jeg skulle gjøre det. Det kom to ambulanser, og helikopter som fløy oss til sykehus. Heldigvis gikk det bra! Har også ringt til politiet fra jobb noen ganger, da har det vært butikktyver som ikke har legitimasjon... Eller noen som har nekta for at de har stjelt.....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #35 Skrevet 12. april 2014 Har ringt 113 en gang på jobb, når jeg var hjemme hos en pasient som fikk et illebefinnende. Anonymous poster hash: 8ffdf...4a0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #36 Skrevet 12. april 2014 113 en gang, da datteren min på 1,5 år satt i halsen så hun ikke fikk puste. Fikk en drops hos svigermor, hun ble i sjokk så reagerte ikke i det hele tatt når det skjedde, satt bare å måpte. Anonymous poster hash: 60122...791
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #37 Skrevet 12. april 2014 2 ganger: Første gangen 113 da gutten vår fikk feberkramper (hele kroppen hadde rytmiske kramper og han hylte hver gang og responderte ikke på oss i det hele tatt) - vi ante ikke hva det var og ble redde, så jeg ringte rett dit. Det gikk heldigvis over av seg selv etter litt, og de var flinke til å hjelpe oss per telefon. Andre gangen 112 en søndag da vi kjørte og havnet bak en bil med en sjåfør som måtte være beruset/ruset - bilen sjanglet frem og tilbake mellom feltene på E18 og det var bare flaks at det ikke skjedde et uhell. Ble satt videre til en eller annen poiltienhet som holdt oss på tråden mens vi forklarte hvor bilen kjørte så de fikk sendt en patruljebil som stoppet den. Anonymous poster hash: 4a65d...2b7
Gjest Tittentott Skrevet 12. april 2014 #38 Skrevet 12. april 2014 112 1 gang. Jobbet nattskift og en kunde slo til sjefen min.
Husbygger Skrevet 12. april 2014 #39 Skrevet 12. april 2014 (endret) Har ringt 112 en gang, hadde nabo fest og det var en nabo som hadde drukket "litt" for mye. Han begynte å slå til både damer og menner. Nyttet ikke å snakke til han. Det satt 3 voksne store menn oppå han til politiet kom, han lå å skalla hodet i bakken og var helt tullete. Han ble bura inne den natta for kona ville ikke ha han hjem. Var en som var meeeeeget flau dagennetterpå når han kom og ba om unnskyldning! Har også ringt 113 to ganger, første gang når eldstemann (som da var 4 år) fikk feberkrampe for første gang. Andre gang var når minstemor datt ned trappe hullet i huset vi bygde. Datt 2.5 meter rett ned i betongen, skrubbsår på armen og en forslått arm var alt som var galt med henne! Kom også ambulanse når jeg fikk minstemor på badet hjemme, men da var det jordmor som rekvirerte ambulanse. Det morsomme var at det var samme ambulansesjåfør som kom å henta meg som kom når eldste hadde feberkrampe 2 mnd tidligere. Og vi bor i en stor by, så oddsen for at det skulle være den samme var igrunnen svært liten. Endret 12. april 2014 av Husbygger
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #40 Skrevet 12. april 2014 Har ringt nødnummeret noen ganger. Mest på grunn av min far mens han var gjennom medisinprøvingen pga epilepsi. Han hadde svært kraftige anfall og måtte på sykehus hver gang. Har heldigvis fått riktig dose med medisiner nå og klarer å holde det i sjakk. Har ringt politiet en gang. Så noe merkelig i nabolaget, ringte ikke 112, men det andre nummeret. Ville bare gi beskjed om merkelig oppførsel med en beskrivelse av personen sånn i tilfelle det var noe uggent som skjedde. Politiet tok helt av (aner ikke hvorfor!), de sende hundepatrulje og hele pakka for å lete etter fyren. De fant ham ikke da.. Kanskje han var ettersøkt for noe basert på signalemanget, ikke aner jeg, men de tok nå meldingen svært seriøst. Anonymous poster hash: ef4a4...117
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. april 2014 #41 Skrevet 13. april 2014 Jeg har ringt 113 flere ganger så jeg har ikke helt telling.. Bl.a. da dattera mi kom hjem med brukket arm. Benet var helt av inni, men lukket brudd. Jeg var vitne til en alvorlig bilulykke. Det var midt på motorveien så flere ringte da.
Gjest cd0da Skrevet 13. april 2014 #42 Skrevet 13. april 2014 En gang. Ble vekka av at mannen min ropte på meg fra badet midt på natta. Jeg løp inn og det var blod overalt og det spruta blod ut av halsen hans samtidig som han kasta opp masse. Ambulansen kom i løpet av få minutter i full fart
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #43 Skrevet 13. april 2014 Har ringt 112 en gang. Fikk en melding av et nært familiemedlem med bilde av kutt over håndleddet. Masse blod. Vedkommende nektet å si hvor han var. Heldigvis klarte politiet å spore han opp. I siste liten. Har flere ganger ringt 02800 ang vinglete bilførere som har drukket alt for mye og biler som har tatt flere livsfarlige forbikjøringer og som har kjørt i hundre og helvete. Anonymous poster hash: 5683c...66a
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #44 Skrevet 13. april 2014 Bittelitt off topic, men når ringer man 112, og når ringer man 02800? Anonymous poster hash: 7a548...179
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #45 Skrevet 13. april 2014 To ganger. Ene gangen da barnet mitt første gang skreik seg bort, sluttet å puste og han var så blå at han så død ut! Da frika jeg helt ut! En annen gang da broren min fikk insulinsjokk og vi ikke fikk liv i han. Da klarte jeg å holde meg kald. Begge ganger 113. Anonymous poster hash: 72f9b...08e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #46 Skrevet 13. april 2014 Kom på en gang til. Vi ringte nødnummeret i Sverige da bli ble utsatt for "landeveispirater". Anonymous poster hash: 1f4b0...aec
Anonym bruker Skrevet 13. april 2014 #47 Skrevet 13. april 2014 Bittelitt off topic, men når ringer man 112, og når ringer man 02800? Anonymous poster hash: 7a548...179 Regelen er at 112 er et nødnummer, men vanskelig å trekke en klar grense for når nummeret skal benyttes... 02800 ringer man for hva som helst. Du kommer automatisk til nærmeste politistasjon. Anonymous poster hash: 9fd53...3c1
Pixy Skrevet 13. april 2014 #48 Skrevet 13. april 2014 2 ganger. 113:Falsk krupp anfall på ungen. Han var blå og fikk ikke trekt inn pusten. 110: eksplosjon på ledningsnettet til jernbanen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå