Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #1 Skrevet 12. april 2014 Vi fikk en datter for 6 dager siden og hun har fått et gammeldags stødig navn.. Når enkelte har spurt hva hun skal hete har vi fått kommentarer slik som: "Åja, så kos da" ( Dette var fra en venninne og vi har HELT ulik navnesmak, da hun liker navn som Vanessa, Anastacia osv) eller "Hvordan fant dere ut hun skulle hete DET egentlig"? Dette var fra tanta til babyen. Storesøster på 5 år er også uenig, men det er nå så..Kjenner sånne kommentarer stikker litt, eller overreagerer jeg bare? Anonymous poster hash: 5709e...5e6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #2 Skrevet 12. april 2014 Neida, du har lov å føle på det, men hev deg over det. Norske, stødige navn er kjempeflotte! Personlig liker jeg ikke glorete white trash navn (gidder ikke ta eksempler i fare for å støte noen) Anonymous poster hash: 51dc6...b41
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. april 2014 #3 Skrevet 12. april 2014 Du overreagerer. Dere har valgt et navn som dere liker og det er det viktigste. Det spiller ingen rolle hva andre synes.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #4 Skrevet 12. april 2014 "Åja, så kos da"... Hva forventer du egentlig at man skal svare da? Hvis du og venninna di har totalt forskjellig navnesmak så hadde det vært rart om ho hadde sagt "åååååå sååååååå fiiint". Anonymous poster hash: 9f60c...1dc
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 "Åja, så kos da"... Hva forventer du egentlig at man skal svare da? Hvis du og venninna di har totalt forskjellig navnesmak så hadde det vært rart om ho hadde sagt "åååååå sååååååå fiiint". Anonymous poster hash: 9f60c...1dc Jeg vet ikke helt faktisk. Hun la ikke skjul på med mitt første barn når jeg nevnte hva hun skulle hete før hun ble født, at navnet var stygt/mindre pent, så ble vel ikke overraska sånnsett. Anonymous poster hash: 5709e...5e6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Du forventet vel ikke at alle andre skulle like navnet like mye som dere? Dere velger det navnet dere vil og du trenger ikke be om bekreftelse fra andre. Anonymous poster hash: ecb29...e00
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 "Åja, så kos da"... Hva forventer du egentlig at man skal svare da? Hvis du og venninna di har totalt forskjellig navnesmak så hadde det vært rart om ho hadde sagt "åååååå sååååååå fiiint". Anonymous poster hash: 9f60c...1dc Jeg vet ikke helt faktisk. Hun la ikke skjul på med mitt første barn når jeg nevnte hva hun skulle hete før hun ble født, at navnet var stygt/mindre pent, så ble vel ikke overraska sånnsett. Anonymous poster hash: 5709e...5e6 Jeg tenker det viktigste er at dere liker navnet, og det gjør dere jo! Heldigvis har vi alle forskjellig navnesmak, ellers hadde det blitt mange unger med forskjellig navn. Jeg venter barn selv nå, og navn er bestemt. Mange meninger ute og går, men jeg prøver så godt jeg kan å skyve det unna. Det er jeg og pappaen som skal bestemme navnet, og det er vi som skal like det! Når det er sagt, så syns jeg folk tenker litt kort når de sier "hva fikk dere til å komme på DET navnet"... Det er liksom mer negativt lada. Anonymous poster hash: 9f60c...1dc
DramaMama Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Alle har ulik smak, og sånn er det bare. Vi har valgt et såkalt "glorete white trash"-navn til vår datter og er strålende fornøyd med det - og jeg forstår at de som liker tradisjonelle norske navn ikke liker navnet vi har valgt. Helt greit. Så lenge DERE er fornøyde spiller det ingen rolle hva andre synes.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 mange unger med LIKE navn, skulle det stå Anonymous poster hash: 9f60c...1dc
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Den eldste sønnen min har dobbeltnavn som egentlig ikke klinger spesielt godt sammen. Det første navnet er oppkalling etter både far og farfar, men vi bruker bare det andre navnet til daglig da navn nr 1 er litt "gammelmannsnavn".. Storesøstra mi er veldig fæl til å le av navnet hans (ikke så han hører det, så klart). Dette er da ei dame på 37år!! Til slutt fikk jeg nok og sa at nå holder det, du sitter faktisk der, som lærer, og mobber et barn!! Da tok det slutt... Man må nesten bare bite det i seg eller si ifra. Ikke så mye annet man får gjort Anonymous poster hash: 58135...392
Mrs Smith Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 "Vi fikk en datter for 6 dg siden" Du er hormonell 😉 Kommentarene er ikke frekke, spes ikke fra venninne, du sier jo selv at dere har helt ulik navnesmak:) Grattis med jenta. Sikker på at hun har et flott navn. Blir nysgjerrig 😉
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #12 Skrevet 12. april 2014 Hva heter jenta? :-) Anonymous poster hash: 78eb2...f1c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #13 Skrevet 12. april 2014 som de andre sier, ikke bry deg! Men sånn generelt, så synes jeg folk kan anstrenge seg litt for å være overbevisende positive til ting andre liker selv om det ikke er deres smak. Man kan jo synes at noe er fint selv om ikke ville hatt det samme selv? For eksempel om en venninne av meg har pusset opp huset og stolt viser meg den nye innredningen. Selv om det ikke er min smak, og jeg aldri ville hatt det slik, så kan jeg synes at det ser pent ut om jeg tenker helt objektivt. Jeg kan også se at en film er bra rent kvalitetsmessig selv om jeg ikke liker filmen. Så det handler bare om å skjerpe seg for andres skyld, og ikke dra inn sine egne følelser, mener jeg. Anonymous poster hash: 4be0a...d4d
I scream for icecream! Skrevet 12. april 2014 #14 Skrevet 12. april 2014 Her tror jeg forvetningene, følelsene og hormonene dine lager litt røre. Dere har valgt et navn dere liker, og du skulle nok ønske at alle liker navnet like godt som dere. Det er selvfølgelig ikke greit med stygge kommentarer, men kommentarene du nevner er for meg helt greie. Du sier venninnen din har en helt annen navnesmak enn deg. Da synes jeg hun svarte fint, og at du egentlig ikke kan forvente noe særlig mer enn det. Jeg har også en venninne som har en helt ulik navnesmak enn meg. Hun har sagt klart ifra om at hun ikke er noen fan av navnene jeg ønsker for eventuelle kommende barn, og hun velger navn jeg ikke kunne valgt til mine. Dette er vi inneforstått med, man har ulik smak, og det er helt greit. Jeg blir ikke såret av den grunn, det er jo bare sånn det er. Tanten sin kommentar var jo heller ikke særlig ille, det var jo egentlig et legitimt spørsmål dersom navnet er litt gammeldags og uvanlig nå til dags.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #15 Skrevet 12. april 2014 Jeg selv ønsket et skikkelig norskt navn, men mannen var uenig med meg så da ble det et latinsk navn etter mye pes. Men jeg kjenner enda det stikker litt ettersom hun passer navnet jeg ville gitt henne enn det hun fikk. Ville så gjerne kalle opp etter min bestemor som virkelig har vært der for meg i tunge og gode stunder Ikke bry deg med hva andre mener om navnet, smaken er som baken vet du! Anonymous poster hash: 87100...cca
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #16 Skrevet 12. april 2014 Velger man "usedvanlige" navn så får man tåle og svelge noen kommentarer. Mange gamle navn som ikke egner seg i dag synes når jeg. Anonymous poster hash: bd2a6...da2
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #17 Skrevet 12. april 2014 Takk for svar alle. Jenta vår heter Margrethe. Anonymous poster hash: 5709e...5e6
☆☆☆ Skrevet 12. april 2014 #18 Skrevet 12. april 2014 Nydelig namn Eldste heitte Margrete i to dagar, men vi ombestemte oss
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #19 Skrevet 12. april 2014 Åhh det var kjempefint!!! Elsker sånne navn jeg! Anonymous poster hash: a7d6f...be8
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #20 Skrevet 12. april 2014 Med vår mellomste hadde vi navnet klart lenge før fødselen å svarte stolt hver gang noen spurte. Det var ett spesielt navn å reaksjonene var mange. Ei i familien var tilome så frekk att hu svarte: nei det går ikke ann å kalle ungen, jeg kommer til å finne på ett kallenavn får jeg nekter å bruke det navnet. Jeg bare heva meg over det, men samboeren min ville tilslutt ikke bruke navnet likevell:s Anonymous poster hash: 02af4...b81
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #21 Skrevet 12. april 2014 Jeg syns Margrethe er et fint navn, kunne sikkert vurdert det selv, hvis vi hadde hatt en jente. Jeg har en venninne med to barn og da hun fikk første syns jeg navnet hennes var veldig fint og jeg skrøyt veldig av det og sa til og med at det var dårlig gjort av henne å bruke det opp, for hvis ikke ville jeg brukt det på et av mine egne barn, som da ikke engang var på tenkt. (Det sa jeg på spøk og hun skjønte veldig godt at jeg ikke mente at hun ikke burde brukt navnet.) Da hun fikk nummer to, syns jeg det var så langt unna et fint navn at jeg så vidt klarte å si "å ja, det var fint". Jeg er helt sikker på at hun skjønte godt at jeg egentlig ikke mente det. Nå er jenta flere år og jeg har vendt meg til det, jeg ville fortsatt ikke brukt det selv, men navnet passer godt på jenta. Anonymous poster hash: a49a6...b7f
Sint naken biltyv Skrevet 12. april 2014 #22 Skrevet 12. april 2014 Takk for svar alle. Jenta vår heter Margrethe. Anonymous poster hash: 5709e...5e6 Margrethe er et fint navn😊 Gratulerer med ei lita tulle😊
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #23 Skrevet 12. april 2014 Tenker at du er litt hormonell nå, og at du legger for mye i det.. Magrethe er et fint navn, ikke bry deg om hva du tror andre mener.. Her var storebror fornærmet fordi at lillebror ikke skulle hete fotball, så tror ikke jeg ville tatt 5åringen helt seriøst. Gratulerer. Anonymous poster hash: df182...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå