Gå til innhold

"Kneppelyd" fra magen - gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsgravid i uke 30, og har de siste dagene begynt å høre små "kneppelyder" fra magen. Det gjør ikke vondt, og det kommer ikke fra noe bestemt sted, og jeg synes heller ikke det har noe sammenheng med bevegelse fra babyen. Man hører et tydelig "knepp", akkurat slik som om man knekker opp ledd i fingrene osv, bare ikke fullt så høyt. Jeg lurer på hva dette kan være. Er det noen som har peiling? Har googlet mye, men blir ikke klok av det :P

Anonymous poster hash: 356d6...26a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er sterkkmerker

Anonymous poster hash: d53d3...6ef

Skrevet

Jeg tror det er sterkkmerker

Anonymous poster hash: d53d3...6ef

Da må det i tilfelle være usynlige strekkmerker på innsiden, da det ikke finnes antydninger til det på utsiden..

Anonymous poster hash: bea00...0b1

Skrevet

Slik har jeg hatt det med alle tre, det har vært knepping fra hoftebeinet deres tror jeg. Alle har kneppet i hoftebein noen uker etter fødsel, akkurat samme lyd. Ikke hd eller andre skumle ting.

Anonymous poster hash: 3c9b9...bb3

Skrevet

Slik har jeg hatt det med alle tre, det har vært knepping fra hoftebeinet deres tror jeg. Alle har kneppet i hoftebein noen uker etter fødsel, akkurat samme lyd. Ikke hd eller andre skumle ting.

Takk for svar, kanskje det er det samme jeg hører her da. Var det mye bevegelse da du hørte lydene? Jeg synes det knepper selv om det føles som at babyen ligger stille.

Skrevet

Det hadde jeg med andremann. Fikk aldri noe fornuftig svar på hva det var men farlig var det visst ikke, i følge jordmødre, leger og div andre jeg spurte:-)

Skrevet

Det hadde jeg med andremann. Fikk aldri noe fornuftig svar på hva det var men farlig var det visst ikke, i følge jordmødre, leger og div andre jeg spurte:-)

Så bra! Da roer jeg meg med at det ikke er noe galt med den lille i alle fall :)

Skrevet

Jeg synes jeg har lest at det kan være fordi det er press/trykk i fostersekken. altså fordi det er mye vann inni der. Og ihvertfall helt normalt:) Jeg hørte forøvrig et tydelig knepp noen sekunder før vannet gikk så det kan jo være logisk.

Anonymous poster hash: b82d2...521

Skrevet

Det hadde jeg masse av. Fikk aldri vite hva det var, men farlig var det ikke :)

Skrevet

Takk for svar, kanskje det er det samme jeg hører her da. Var det mye bevegelse da du hørte lydene? Jeg synes det knepper selv om det føles som at babyen ligger stille.

Var uansett begegelse eller ei frem til uke 34-35 mener jeg, men sikkert fordi jeg ikke kjente absolutt alt. Etter uke 35 var det ved bevegelse. Sikkert fordi det ble trangere? Ikke farlig ihvertfall.

Skrevet

Helt normalt, opplevde det stadig vekk, jeg! :) men hva det er, strides de lærde om...

• 1 år senere...
Skrevet

Opplevde det for første gang nå! Fjerdegangsgravid i uke31.
Aldri hørt dette før, akkurat som noen knakk en ispinne i to, ble jo litt skremt siden jeg aldri har opplevd det.
Det kom i sammenheng med heftige fosterbevegelser.

Har jo hørt andre som har opplevd det da, men bare aldri opplevd det selv.

Lurer på hva dte er, er ikke noe svar å finne noen plass.

Skrevet

Jeg opplevde det med første - så gikk vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...