Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Jeg skrev tidligere i et innlegg at jeg bestemte at bonusdatter på 15 skulle komme hjem fra byen klokken 22 i kveld. Fredagskveld - påskeferie. Ei her påsto det var for strengt.Men var jeg urimelig? Har jenter på 15 noe å gjøre gatelangs på byen etter klokken 22 en fredagskveld?Hadde de dratt på besøk, skulle hatt filmkveld eller lignende hadde saken vært annerledes. Men her var det altså ingen plan.Begynner å tvile på min egen dømmekraft jeg altså..Har ikke så mye erfaringer med tenåringer annet enn min egen tenåringsperiode og jeg veit jo hva vi holdt på med når vi var 15-16 år... Anonymous poster hash: c1c23...1d7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Min på 15 år må være hjemme kl.23 på fredag og til midnatt på lørdag. Kl.22 på ukedagene. Anonymous poster hash: 0eb85...be9
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Hva gjør egentlig 15 år gamle jenter på byen? De kommer vel ikke inn noe sted? Tror ikke min 16-åring hadde fått lov til å "reke gatelangs" i det hele tatt, uavhengig av hva klokken er. På besøk hos venninner er noe helt annet, da kan klokka gjerne bli 01.00. Da henter vi selvfølgelig... Anonymous poster hash: 3a86e...866
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #5 Skrevet 12. april 2014 Nei en 15åring har ingenting å gjøre gatelangs en fredagskveld. Men jeg kan jo ikke nekte henne dra ut i det hele tatt, jeg er glad hun får lufta seg liksom. Men når jeg sa 22. synes jeg at jeg var raus. Det er jo seint nok, og når klokka begynner å bli 23 starter jo folk å dra ut på utesteder osv. og da synes jeg virkelig ikke hun trenger å være der. Men hun blei sur. Fryktelig sur. Anonymous poster hash: c1c23...1d7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #6 Skrevet 12. april 2014 Det var jeg som spurte om taxituren i den andre tråden. Jeg syns kl 22 er sent nok både for en 15 og 16 åring når de ikke har andre planer enn å 'reke gatelangs'. Når jenta her skal på kino eller besøke venninner er reglene løsere, men om jeg ikke vet hvor hun er skal hun være inne til 22-22.30 - i helgene også. Jeg er nok ganske streng iforhold til mange andre foreldre, men jeg syns ikke det er ok at de flyter rundt på løst og gjerne sitter på med hormonfylte 18 åringer med ferskt sertifikat i lommen og en skranglekjerre som de ikke har kontroll på. Vi holder åpent hus og er alltid villige til å være sjåfører, samme når på døgnet det er. Anonymous poster hash: d7caa...d58
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #7 Skrevet 12. april 2014 når jeg var 15 hadde jeg ikke inne tid i det hele tatt. vi bodde så langt ute på landet at var jeg ikke hjemme eller bett om å bli henta på nermeste tog stasjon før 19.30 fikk jeg en natta sms med spørsmål om hvor jeg var & om jeg hadde spist noe siden skole slutt. siste bussen gikk fra stasjonen rundt 18 & siste toget var på stasjoenen rundt 19.30 i helgene gikk de bare hver annen time så det ble ofte tatt forgitt at jeg ble borte over helga siden jeg hadde venner & kjæreste i "byen". for meg er sånne ting helt fjærnt å tenke på, kommer til å slite med det når babyn i magen trenger sånne regler... var så vandt med å bestemme selv & ha friheten til å gjøre som jeg selv vil uansett tid på døgnet når jeg var barn. en av fordelene med å bo på gård midt ute i ingens stess i guess.. sånt funker jo ikke i byen.. Anonymous poster hash: a89da...26b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #8 Skrevet 12. april 2014 Det var jeg som spurte om taxituren i den andre tråden. Jeg syns kl 22 er sent nok både for en 15 og 16 åring når de ikke har andre planer enn å 'reke gatelangs'. Når jenta her skal på kino eller besøke venninner er reglene løsere, men om jeg ikke vet hvor hun er skal hun være inne til 22-22.30 - i helgene også. Jeg er nok ganske streng iforhold til mange andre foreldre, men jeg syns ikke det er ok at de flyter rundt på løst og gjerne sitter på med hormonfylte 18 åringer med ferskt sertifikat i lommen og en skranglekjerre som de ikke har kontroll på. Vi holder åpent hus og er alltid villige til å være sjåfører, samme når på døgnet det er. Anonymous poster hash: d7caa...d58 Da har vi nok veldig samme tanker om dette og det kjennes godt at jeg ikke er aleine om å tenke sånn! Huset her er også selvsagt bestandig åpent og synes det er hundre ganger bedre at de er her, enn at de er ute på byen og surrer. Men jeg skjønner jo at ikke det er så kult, så jeg prøver å gjøre det litt kult da, men jeg ender opp med å bare være en fjollete stemor som prøver for hardt. Huhu... Anonymous poster hash: c1c23...1d7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #9 Skrevet 12. april 2014 når jeg var 15 hadde jeg ikke inne tid i det hele tatt. vi bodde så langt ute på landet at var jeg ikke hjemme eller bett om å bli henta på nermeste tog stasjon før 19.30 fikk jeg en natta sms med spørsmål om hvor jeg var & om jeg hadde spist noe siden skole slutt. siste bussen gikk fra stasjonen rundt 18 & siste toget var på stasjoenen rundt 19.30 i helgene gikk de bare hver annen time så det ble ofte tatt forgitt at jeg ble borte over helga siden jeg hadde venner & kjæreste i "byen". for meg er sånne ting helt fjærnt å tenke på, kommer til å slite med det når babyn i magen trenger sånne regler... var så vandt med å bestemme selv & ha friheten til å gjøre som jeg selv vil uansett tid på døgnet når jeg var barn. en av fordelene med å bo på gård midt ute i ingens stess i guess.. sånt funker jo ikke i byen.. Anonymous poster hash: a89da...26b Nei, det er nettopp det. Jeg er også vokst opp på gård langt i det fjerne og langt fra det skumle, så for meg var det også ganske fritt. Men likevel fant vi altså på mye sprell og tull, og jeg løy fryktelig mye til foreldrene mine i den her alderen og de var naive. Det var vel i denne alderen jeg drakk meg full på hjemmebrent første gang og mista dyden til en mann på 30+. Puh..ikke lett å ha ansvar for stedatter med disse minnene friskt i minne HI Anonymous poster hash: c1c23...1d7
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #10 Skrevet 12. april 2014 Jeg enig i argumentene dine, men lurer på hvorfor du bestemte det og ikke jentas far? Jeg har selv bonusbarn i tenårene, men legger meg ikke bort i reglene mor og far har for sine barn, selv om jeg kan være uenig i mye. Anonymous poster hash: ac435...ad4
Anonym bruker Skrevet 12. april 2014 #11 Skrevet 12. april 2014 Jeg enig i argumentene dine, men lurer på hvorfor du bestemte det og ikke jentas far? Jeg har selv bonusbarn i tenårene, men legger meg ikke bort i reglene mor og far har for sine barn, selv om jeg kan være uenig i mye. Anonymous poster hash: ac435...ad4 Jentas far er jobb, han jobber på sjøen. Kunne selvsagt ringt han. Men vi er vel skjønt enig om at når dem er i min varetekt så er det jeg som bestemmer. Det er jeg som sitter med ansvaret hvis noe skulle skje, og det er jeg som sitter å venter Anonymous poster hash: c1c23...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå