Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Har fått tilbud om plass i en barnehage til begge barna som ligger milevis unna hjemme.. Og som ikke er en av barnehagene vi søkte i det hele tatt! I tillegg krysset vi av for å ikke få svar fra andre barnehager enn de vi søkte.. Det står i brevet at vi kan klage på opptaket hvis vi ikke har fått 1. eller 2. valget.. Men er det i det hele tatt noen vits? For det er jo ganske sikkert ingen ledige plasser noe sted nå.. Anonymous poster hash: 56cff...427
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Vi klagde da vi ikke fikk innfridd noen av våre 5 valg. Klagen ble blankt avvist, da kommunen hadde tilbudt plass i en barnehage (milevis unna) og dermed hadde innfridd krav om barnehageplass. Så min erfaring er at det er bortkastet tid, men kan jo være verdt et forsøk i din kommune ....lykke til! Anonymous poster hash: 15b65...737
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Har de ikke flere opptaksrunder? Det er jo alltid noen som takker nei, skal være hjemme i stedet for ha bhg, flytter osv. Anonymous poster hash: 7b0c4...e5d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Jo, de har flere opptaksrunder, men vi har fått svar hverken i første eller andre runde for å si det sånn.. Tror dette er en barnehage hvor de bare plasserer de som er igjen som ikke har fått plass noe annet sted.. Så kan ikke se for meg at det er noe å hente egentlig.. Men synes det er blodig urettferdig at ingen av våre er prioritert i noen av barnehagene som var ønsket.. Begynner å skjønne at det har vært en kjempe ulempe å søke for søsken samtidig - og at det nestenhadde vært bedre å søke hver for seg uten å nevne at de er søsken.. :/ og sånn er det da ikke meningen at det skal være? Anonymous poster hash: 56cff...427
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Det samme skjedde med oss for noen år siden. jeg takket ja til plassen, og send søknad om overflytting med en gang. Fikk da plass i den barnehagen som stod på førstevalget. Sikker bare flaks, men barn som har plass kommer først i rekken når det blir ledig Anonymous poster hash: 29679...f03
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Så jeg burde takke ja, sende klage + søknad om overflytting? Anonymous poster hash: 56cff...427
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Så jeg burde takke ja, sende klage + søknad om overflytting? Anonymous poster hash: 56cff...427 Det om det er letter å søke overflytting varierer fra kommune til kommune. I noen kommuner blir de som har plass og ønsker overflytting prioritert, i andre kommuner blir de nedprioritert og kommer helt bakerst. I noen private barnehager er det rett og slett hva slags barn de har "behov" for, som avgjør hvem som kommer inn. Hvis de har få 4-åringer og spesielt få gutter, så velger de en gutt på 4 år fra ventelista, uavhengig av det meste annet, fordi sammensetningen av barnegruppa er en ting de kan ta hensyn til. Da kan du klage så mye du vil, men hvis du har jenter på 2 og 5 år, vil de ikke kunne komme inn likevel. Anonymous poster hash: 79e57...78e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Ringe på mandag og spørre da, og håpe de ikke hartatt påskeferie.. De har jo satt svarfristen til midt i påsken også :/ Anonymous poster hash: 56cff...427
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #9 Skrevet 11. april 2014 jeg klagde fordi jeg fikk 5 valget. Viste seg at den bhg vi hadde på 2 valget hadde "hoppet over" oss. Vi fikk tilslutt (før bhg-start) plassen på 2 valget Så ja, det kan hjelpe å klage!! Anonymous poster hash: d0cd5...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå