Gå til innhold

Norske Talenter - sangvalg for barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå fremstår jeg kanskje som fryktelig prippen, men er det bare jeg som tenker mitt når et lite barn først synger en sang om selvmord ("Gloomy sunday") og så skal synge Bang Bang.

 

"Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down"

 

Fryktelig upassende og nesten morbid. Flink jente, men sangvalgene (til foreldrene?) er grusomme. Hun trenger ikke være Annie eller noe slikt, mener ikke det, men det finnes mange andre flotte sanger som også passer for små barn.


 


Anonymous poster hash: 002d5...8e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fæl sang når man hører på teksten uansett hvem som synger den...

 

Anonymous poster hash: 8234c...d63

Skrevet

Selv sang jeg Luca & favorite damn disease som små unge. Sanger om Mishandling, dop, sex osv.. Verken foreldra mine eller sanglæreren så ut til å ha problemer med å sende en unge på 10 år opp på cenen med de tekstene. Underholdning bransjen spiller på sex & drama uansett hvor gammal man er. Ikke alltid like vellykka eller populært men sån er det blitt desverre. :(

 

Anonymous poster hash: 19ec7...3b7

Skrevet

Det er hun selv som har plukket ut sangene...

 

Anonymous poster hash: c8d4f...232

Skrevet

De plukker selvsagt sanger som passer den særegne stemmen til jenta. Hun har en hes, gammel stemme, og da passer ikke alle melodier til henne siden hun er så ung at stemmekontrollen ikke er helt på plass ennå.

 

Men ja, skulle ønske de tenkte mer på innholdet i sangen, for oss voksnes del, tror ikke ei på 7 år tenker stort over betydningen i teksten.

 

Anonymous poster hash: f84e6...b1e

Skrevet

Men man går jo på en måte inn i en rolle når man står på scenen. Jeg synes sangene og tekstene kler henne jeg. Se inn i de øynene da. Hun "ser gammel ut" på innsiden. 



Anonymous poster hash: b729a...f48
Skrevet

Jeg liker stemmen hennes, men er enig. Alikevel er det nok bare de sangene som får frem stemmen hennes. Men msn ser jo at hun ikke tenker helt over hva hun synger. Synes blikket er litt tomt til tider.

Skrevet

For meg er sangvalget irrelevant. Galskapen er at disse barna er der. Hvorfor?

Skrevet

jeg synes rett å slett synd på hele jenta!

viker som en kjedelig barndom, hu er jo en voksen i en barnekropp..

hu skulle jo vært ute å syklet, klatret i trær og fått skrubbsår, ikke gå på musikk cafe? :o

 

la barn være barn... vokse blir det forhåpentligvis senere uansett! 



Anonymous poster hash: 5f547...2a9
Skrevet

 

jeg synes rett å slett synd på hele jenta!

viker som en kjedelig barndom, hu er jo en voksen i en barnekropp..

hu skulle jo vært ute å syklet, klatret i trær og fått skrubbsår, ikke gå på musikk cafe? :o

 

la barn være barn... vokse blir det forhåpentligvis senere uansett!

 

Anonymous poster hash: 5f547...2a9

Herregud, bedre at hun henger på en musikkcafé, enn å gjøre som dine barn, å sitte foran tv, med dataspill og iPad dagen lang!

 

Anonymous poster hash: 8b3e6...577

Skrevet

Hun velger musikken selv, hun kjenner ikke til betydningen av teksten i alle sangene hun synger, hun er mest interessert i jazz, og selvfølgelig har hun ikke hele sin "karriere" sunget kun barbeint. Hun er tross alt bare 8 år!

 

Pass dere for hvordan dere ordlegger dere om et barn på åpne fora som dette! Ærlig talt!

Skrevet

Hun velger musikken selv, hun kjenner ikke til betydningen av teksten i alle sangene hun synger, hun er mest interessert i jazz, og selvfølgelig har hun ikke hele sin "karriere" sunget kun barbeint. Hun er tross alt bare 8 år!

 

Pass dere for hvordan dere ordlegger dere om et barn på åpne fora som dette! Ærlig talt!

Hun har visst sunget barbeint i to år, tydelig at dette opptaket er av nyere dato

 

Liker ikke sånt "dette er mitt image"- piss! Uansett hvem det kommer fra!!!

 

Anonymous poster hash: 8b3e6...577

Skrevet

Hun velger musikken selv, hun kjenner ikke til betydningen av teksten i alle sangene hun synger, hun er mest interessert i jazz, og selvfølgelig har hun ikke hele sin "karriere" sunget kun barbeint. Hun er tross alt bare 8 år!

 

Pass dere for hvordan dere ordlegger dere om et barn på åpne fora som dette! Ærlig talt!

Hun har visst sunget barbeint i to år, tydelig at dette opptaket er av nyere dato

 

Liker ikke sånt "dette er mitt image"- piss! Uansett hvem det kommer fra!!!

 

Anonymous poster hash: 8b3e6...577

Skrevet

Tråden er ryddet for hetsende og spekulative innlegg. Jeg vil minne dere om at selv om hun er en "offentlig" person etter at hun dukket opp på TV, så er det fortsatt et relativt lite barn dere omtaler.

 

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Foreldrene burde hatt bedre vett enn å eksponere et så lite barn på denne måten.

Skrevet (endret)

Tenkte det samme. Flink jente og stemmen passer til sangen. Men den teksten da. Og syntes heller ikke små barn har noe  å gjøre I en sånn konkuranse.

Endret av Fru vims
Skrevet

Foreldrene burde hatt bedre vett enn å eksponere et så lite barn på denne måten.

Dessverre mange foreldre som ikke bryr seg hvordan dette påvirker ungene. Viktigste er å vise frem et talent, bli kjendis og tjene penger. Ser det overalt. Både i idretten, musikk og ellers.. Synd!

 

Anonymous poster hash: a65e9...dfc

Skrevet

 

Foreldrene burde hatt bedre vett enn å eksponere et så lite barn på denne måten.

Dessverre mange foreldre som ikke bryr seg hvordan dette påvirker ungene. Viktigste er å vise frem et talent, bli kjendis og tjene penger. Ser det overalt. Både i idretten, musikk og ellers.. Synd!

 

Anonymous poster hash: a65e9...dfc

ja... statistikken er ikke pen for "barnestjernene". Ikke engang her i norge. Og denne stakkars jenta har blitt spådd å være "den neste amy winehouse" det er jo noe å leve opp til...

Skrevet

Hva er greia med å være barbeint? Historie?

 

Anonymous poster hash: 3ce73...f20

Skrevet

 

jeg synes rett å slett synd på hele jenta!

viker som en kjedelig barndom, hu er jo en voksen i en barnekropp..

hu skulle jo vært ute å syklet, klatret i trær og fått skrubbsår, ikke gå på musikk cafe? :o

 

la barn være barn... vokse blir det forhåpentligvis senere uansett!

 

Anonymous poster hash: 5f547...2a9

Du vet at barn er like ulike som voksne, ikke sant? Har selv ett barn som heller hører på musikk, pugger engelsk eller spiller sjakk enn å klatre i trær, herjer ute og sykler. Barn er forskjellige og har forskjellige interesser!

 

Anonymous poster hash: 9bbf9...56b

Skrevet

Hva er greia med å være barbeint? Historie?

 

Anonymous poster hash: 3ce73...f20

Hæ, historie? Hun liker å synge barbeint, og det er hun langt fra alene om. Det er snakk om smak og behag.

 

Jeg kjører bil barbeint, jeg opplever så mye mer kontrollfølelse av det, forskjellen er at jeg ikke gjør det på en scene foran folk.

 

Anonymous poster hash: 1c99a...fd8

Skrevet

 

 

Hva er greia med å være barbeint? Historie?

 

Anonymous poster hash: 3ce73...f20

Hæ, historie? Hun liker å synge barbeint, og det er hun langt fra alene om. Det er snakk om smak og behag.

 

Jeg kjører bil barbeint, jeg opplever så mye mer kontrollfølelse av det, forskjellen er at jeg ikke gjør det på en scene foran folk.

 

Anonymous poster hash: 1c99a...fd8

Feil!

 

Hun påstår at hun var i et sted i Midtøsten eller noe, der ei jente ikke hadde sko på seg. Og A gav sine til henne. Og A sa at hun kunne bli det hun ønsket (lege) bla bla bla.... Piss!!

 

Anonymous poster hash: 8b3e6...577

Skrevet
Anonymous poster hash: 8b3e6...577

 

  

Hvor kommer dette gufne "piss"-preiket ditt fra? Har du det ikke bra?

 

Anonymous poster hash: 1c99a...fd8

Skrevet

 

Anonymous poster hash: 8b3e6...577

 

Hvor kommer dette gufne "piss"-preiket ditt fra? Har du det ikke bra?

 

Anonymous poster hash: 1c99a...fd8

Hun prøver litt for hardt

 

Anonymous poster hash: 8b3e6...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...