Gå til innhold

Barn som halter etter å ha falt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt lekte i sandkassa med noen andre barn i bhg da jeg skulle hente han idag. Mens, jeg gikk inn for å hente sekk osv har han tydeligvis falt på en eller annen måte i sandkassa. Den voksne i bhg så ikke hva som skjedde. Men, nå halter han altså.. Holder det skada benet helt strakt når han går, og vil ikke bøye selve foten og klarer ikke stå på tærne. Han belaster det når han står. Han sier det er vondt inni beinet og peker på yttersiden av foten ved hælen og noe fremover.. Kan ikke se det er rødt, hovent eller varmt. Han er bare 3 år, så ikke så lett for han å forklare.. Har ringt legevakt, og vi skal se det an til imorgen.

Jeg er jo redd det skal være brudd eller lignende i et av de små bena i foten.. Men, da hadde han vel hyla som en stikken gris? Noen med barn som har brukket er ben i foten, og kan fortelle litt om hvordan det utartet seg?

Anonymous poster hash: a14c7...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min ødela benet sitt litt på trampolina for noen uker siden, hun haltet også. Hun sa det var vondt ikke ankelen hun da så jeg regnet med hun hadde vrikket det...

Det var ikke varmt, rødt eller hovent så jeg valgte å bare se det an. Det gikk nesten en hel dag hvor hun knapt belastet det, hun valgte heller å krabbe over stuegulvet enn å belaste benet. Jeg tenkte jeg ville gi henne en dag før jeg evt ringte legen, og dagen etter var det mye bedre men hun haltet litt i et par dager. Så var det helt fint igjen.

Det er jo vondt å vrikke benet også, og jeg regnet med at om noe er brukket vil det ikke gå over i løpet av et døgns tid men heller bli verre?

Da jeg brakk en tå var det absolutt vondest på dag 2 og 3.

Anonymous poster hash: 23299...647
Skrevet

Han har ikke vondt i ankelen, dette sitter i selve foten. Men, takk for svar. Får ikke gjort annet enn å se det an til imorgen :)

Skrevet

Lillebror brakk begge beina rett under knærne... Oppførselen hans tilsa ikke at begge var knekt :P Ikke engang legen trodde de var brekt! 

Skrevet

Eldste her brakk et av de små beina inne i foten og han hadde ikke veldig vondt. Det var selvfølgelig vondt, men ikke verre enn at det tok et par timer før barnehagen innså at han ikke bare tullet og ringte meg. Da hadde de fått av han skoen og funnet ut at det hadde hovnet opp. På legevakta fikk vi beskjed om at hos små barn hvor foten hovner opp, så er det veldig ofte brukket. Ettersom du sier at foten til din sønn ikke har hovnet opp, så hadde jeg gjort som legevakta sa, ventet til i morgen og evt dratt for å få det sjekket da.

Anonymous poster hash: 78fea...1a3
Skrevet

Eldste her brakk et av de små beina inne i foten og han hadde ikke veldig vondt. Det var selvfølgelig vondt, men ikke verre enn at det tok et par timer før barnehagen innså at han ikke bare tullet og ringte meg. Da hadde de fått av han skoen og funnet ut at det hadde hovnet opp. På legevakta fikk vi beskjed om at hos små barn hvor foten hovner opp, så er det veldig ofte brukket. Ettersom du sier at foten til din sønn ikke har hovnet opp, så hadde jeg gjort som legevakta sa, ventet til i morgen og evt dratt for å få det sjekket da.

Foten ble forresten ikke gipset, vi fikk beskjed om at det gror like bra og riktig uten. Vi skulle bare bruke en bandasje i begynnelsen fordi det da ville bli litt mindre vondt for han. Tre dager etter det skjedde, kunne han gå på foten, men han haltet selvfølgelig en stund til.

Skrevet

Takk for svar. Nei, er ikke rødt eller hovent. Men, er jo tydelig smertefullt siden han halter sånn og ikke kan stå på tærne ( da han prøvde det svikta alt under han på en måte, og han datt ned på huk). Har jo forklart alt dette til spl på legevakten, så føler meg roligere når jeg har konferert med de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...