Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Noen som vil dele sine erfaringer? Jeg har reist med mi jente som er 2 og ett halvt år på ferie. Reiste med fly. Og jenta mi nektet å ha på seg belte. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere i denne situasjonen? Jeg forklarte henne at hun måtte ha på belte men hun ble helt hysterisk:-/ Anonymous poster hash: 3c582...140
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Reist flere ganger med fly. Under 2 år satt hun på fanget. Etter 2 år betalte jeg for eget sete og det var herlig Hun satt fint på fanget, men godt å føle seg litt friere og det ble også en bedre opplevelse for barnet. Anonymous poster hash: da6e4...1c7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Jeg tyr vilt til bestikkelser og godis, ipad med dataspill + film og noe å leke med når flyet lander/take off. Brus til å drikke. Alt ungen min ikke får til vanlig og hyper turen veldig opp før og etter. Min er veldig plaget med vondt i ørene ved take off og landing, og har til og med spydd av smertene en gang. Stakkars liten. Så jeg håper det går over til neste flytur og bare var en aldersting. Den belteproblematikken er vanskelig den. Jeg må bare innrømme at jeg brukte flyvertinnene litt som trussel og sa at de nå kom og sjekket at beltet var på osv, osv. Ikke sånn at han skulle bli redd for de, men fordi han liker å være flink gutt rundt fremmede. Og bablet masse om at de nå syntes han var flink som hadde beltet på osv, osv. Men jeg tvinger han bare til å ha den på under take off/landing og lar han klatre ned på gulvet og opp i setet ellers. For hvis han må ha de på under hele flyturen blir han så lei innen landing at han nekter. De gangene han glemmer beltet da, så forteller jeg ikke at det er på selvsagt :-) Med min var ettårsaldren og toårsalderen verste flyalderen til nå. Nå er min så stor at det er lettere å gjøre slik jeg vil. Jeg bruker også vinduet for alt det er verdt. Får ungen til å se på de andre flyene og landskapet som blir bitte-lite. Liker derfor å plassere han nærmest vinduet slik at han ser. Lar han også springe fra seg før vi går ombord på flyet. Bruker faktisk å prøve å være litt sist inn på flyet pga det sånn at han trenger å sitte minst mulig i ro. Men flyturer er litt vanskelig. Ungen MÅ jo sitte i ro ved take off og landing med beltet på. Sånn er det jo bare. Så en må jo bare tvinge de hvis de nekter, noe som ikke er så gøy for noen. Skremmer jo andre passasjerer hvis de har litt flyangst med hylene en trassig ettåring kan sette i meg. Håper neste flytur er bedre for dere. Anonymous poster hash: 9c282...e89
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Her har flyturer aldri vært vanskelig, i motsetning til mye annet. Men gutten hadde rukket å krysse Atlanteren 3 ganger før han ble 2 år, og jeg mistet tellingen på korte turer for lenge siden. I småbarnstiden hadde jeg som strategi: full tilgang på smokk, bøker og mellomstore leker som ikke lager lyd, mat han liker i ryggsekken, masse oppmerksomhet (min rekord er 24 timer uten søvn for å underholde en pjokk som stoooortrivdes til tross for kansellert fly, re-routing med ekstra mellomlanding og tapt bagasje. Pappaen er glad han slapp denne turen!) og litt planlegging ift ruter og flyselskaper (man finner fort flytidene som passer ens eget barn og flyselskapene der de ansatte er triveligst med de små). Fikk ikke sove på et nattfly før han passerte 4 år (han likte å fly altfor godt til å sove), og mat har det vært lite av underveis. Jeg passet også alltid på å spise eller tisse (hurra for toaletter for funksjonshemmede der det er plass til en trille!) før jeg satt meg på flyet. Anonymous poster hash: a5475...88a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Takk for advarselen, skal på tur med treåring.. Kn forvente trass altså Anonymous poster hash: ee070...ff1
Light of my life Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Vi har reist mye og langt med vår snuppe på 2,5 og har aldri hatt noen problemer. Stikkord for å lykkes er ha med nok snacs, smokk, noen leker og film/spill på ipad.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 iPad er fantastisk. Har nettopp tilbragt 3,5 timer på et tog med en 5-åring, han lekte litt med Playmobil og deretter gikk han over til spill på iPad mens jeg leste et blad. På flyet er det akkurat det samme, med mindre det er skjerm i setet foran, da foretrekker han det han kaller for fly-tv. Anonymous poster hash: a5475...88a
NormaJean Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Har flydd med ungene, bla alene med en på 2 og 3 år på en 4 timers tur. Gikk veldig greit. Men å slå seg vrang er uaktuelt for dem. Jeg har med bestikkelser, underholdning og bøker. Kan anbefale å pakke inn små gaver (20 kr gaver) som kan åpnes underveis! Ellers så er jeg ikke redd for å heve stemmen min selvom vi er på ett trangt fly. Noen ganger tenker jeg på ungene som ville dyr, lukter de frykt så kan de stelle i stand ett helvete;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå