Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Hva er greit her, stesønnen min på 8 er fryktelig opptatt av nakenhet, særlig pupper og rumpe og blir helt i hundre om han slumper til å se noe av det. Hvilket han gjør innimellom, siden jeg alltid har vært ganske åpen på det området og går naken fra senga til badet for eksempel. Det gjør pappan hans og forresten, og han er gnaske så opptatt av det og.. Når han er her tar jeg oftest en t-shorte på først men han står ofte og "jakter" på det øyeblikket jeg glemmer meg eller slumper litt. Det er litt sånn med jenta mi og, hun er 6 år..og synes det er litt flaut å bli sett naken. Jeg bryr meg ikke stort om hans reaksjon på meg men kanskje bør jeg begynne å bry meg mer? Si noe til han? Opplever ikke at han glaner på alle i svømmehallen osv.. Eller kanskje ta det mer opp med pappan, høre hva han mener.. Anonymous poster hash: 909eb...a37
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 ness..ikke bry deg mere nei....fortsett som dere gjør nå syns jeg, da er og blir nakenhet en naturlighet ..og ikke noe en skal skamme/gjemme seg for, mener jeg da, men kan komme snart den dagen han syns det blir flaut og ikke ønsker og se foreldre halvnakne da er det greit og respektere det Anonymous poster hash: 3c42f...b7e
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Lillebror er 6 år og er også opptatt av rumpe og pupper. Han bryr seg ikke noe om det jeg har foran. Mannen har begynt å ikke være naken foran barna. Jeg bryr meg ikke enda. Storesøster er 8 år og vil helst ikke at noen skal se henne naken. Vi respekterer det, men fortsatt kan lillebror være på badet om hun dusjer. De bader ikke sammen i badekaret osv. De finner litt ut av det selv etter hvert. Når de ikke lenger vil vise seg nakne. Men jeg har også tenkt litt på det i det siste. I og med at lillebror faktisk blir 7 år. Hvor lenge er det greit å være naken med han.. Du bør jo gjøre det som er mest naturlig for deg Ikke lage det ekkelt eller tabu, men det er jo lov å dekke seg til om det er mest naturlig.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Det er vanskelig det der. Jeg har ei jente på snart 8 og en gutt på snart 5. Senest for et år siden kunne jeg dusje naken med de, men nå er det uaktuelt. De kikker mer og jeg synes det bør være en grense på hvor "naturlig" det skal være. Man skal ikke snakke negativt om kropp, men det er privat og jeg synes man bør agere deretter. Før kunne jeg også sitte på do mens barna var der, men nå låser jeg døra. Syns sånt skal være privat. Det båvirnemkg som om det er mer naturlig hos dere, og da synes jeg du bør føle på det selv. Jeg tenker at unger snakker og gidder ikke ha sånt pjatt på skolen/bhg at man dusjer eller har sett tissen/puppene til mamma.(Selv om jeg vet det er helt normalt! Jeg jobber i bhg og vi slappet av i sola på fjellet, da hun på 5 år ved siden av meg sa: "Du har ikke noe hår under armene du. Mamma har masse!" (Dette har lite å gjøre med at man er naken, men bare for å påpeke at unger snakker;) Og jeg bryr meg litt om sånt, og ville derfor tenkt på å kle på meg når gutten er 8 år:) Vet ikke om dette gav mening, men.. Anonymous poster hash: 4b86f...78b
MammantilNurket Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Jeg synes det må være greit å lære barn om grenser fra de er små. Det handler både om å respektere andres grenser og om å sette sine egne. Nakenhet er privat. Privat er ikke synonymt med skambelagt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #6 Skrevet 11. april 2014 Jeg synes det må være greit å lære barn om grenser fra de er små. Det handler både om å respektere andres grenser og om å sette sine egne. Nakenhet er privat. Privat er ikke synonymt med skambelagt. Enig. Anonymous poster hash: b770f...f28
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #7 Skrevet 11. april 2014 Lillebror er 6 år og er også opptatt av rumpe og pupper. Han bryr seg ikke noe om det jeg har foran. Mannen har begynt å ikke være naken foran barna. Jeg bryr meg ikke enda. Storesøster er 8 år og vil helst ikke at noen skal se henne naken. Vi respekterer det, men fortsatt kan lillebror være på badet om hun dusjer. De bader ikke sammen i badekaret osv. De finner litt ut av det selv etter hvert. Når de ikke lenger vil vise seg nakne. Men jeg har også tenkt litt på det i det siste. I og med at lillebror faktisk blir 7 år. Hvor lenge er det greit å være naken med han.. Du bør jo gjøre det som er mest naturlig for deg Ikke lage det ekkelt eller tabu, men det er jo lov å dekke seg til om det er mest naturlig. Dere har jo et anstrengt forhold til nakenhet som 8-åringen dessverre har plukket opp. Hvorfor vil ikke pappan vise seg naken?? Og en liten 8-åring som ikke vil at noen, hverken mamma eller pappa skal se henne naken?? Trist!!!! Hvordan skal hun takle dusjing etter gym eller svømming? Anonymous poster hash: ccadd...40f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. april 2014 #8 Skrevet 11. april 2014 Det er jo naturlig at han ser. Barn er nysgjerrige på slikt, uten at det nødvendigvis er noe seksuelt eller ekkelt ved det. Samtidig skal barn også lære å respektere andres intimgrenser, som andre skal respektere deres. Hva som er greit og ikke, må hver og en kjenne på. Så lenge du ikke plages av det er det jo ikke noe problem i seg selv, men han må respektere jentas grenser, og om han begynner slik ute i "offentligheten", er det jo greit å gi beskjed om at det ikke er helt akseptabelt å glo på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #9 Skrevet 11. april 2014 Lillebror er 6 år og er også opptatt av rumpe og pupper. Han bryr seg ikke noe om det jeg har foran. Mannen har begynt å ikke være naken foran barna. Jeg bryr meg ikke enda. Storesøster er 8 år og vil helst ikke at noen skal se henne naken. Vi respekterer det, men fortsatt kan lillebror være på badet om hun dusjer. De bader ikke sammen i badekaret osv. De finner litt ut av det selv etter hvert. Når de ikke lenger vil vise seg nakne. Men jeg har også tenkt litt på det i det siste. I og med at lillebror faktisk blir 7 år. Hvor lenge er det greit å være naken med han.. Du bør jo gjøre det som er mest naturlig for deg Ikke lage det ekkelt eller tabu, men det er jo lov å dekke seg til om det er mest naturlig. Dere har jo et anstrengt forhold til nakenhet som 8-åringen dessverre har plukket opp. Hvorfor vil ikke pappan vise seg naken?? Og en liten 8-åring som ikke vil at noen, hverken mamma eller pappa skal se henne naken?? Trist!!!! Hvordan skal hun takle dusjing etter gym eller svømming? Anonymous poster hash: ccadd...40f Siden ungen allerede har gått på skolen i to år, kan man nok regne med at det går greit. Hjemme hos meg, så vi aldri foreldrene nakne, men hadde aldri et anstrengt forhold til det. Badet bakne med venninner, og i garderoben var det ingen som brydde seg. Husker på vgs, dusjet jeg etter gymmen. Jeg var den ENESTE i hele klassen, av jentene, som faktisk gjorde det turte det. Aner ikke hva de vokste opp med, men det var en god blanding av raringer, særinger og normale. Anonymous poster hash: b770f...f28
Gjest Julia1984 Skrevet 11. april 2014 #10 Skrevet 11. april 2014 Her går barna ut og inn av badet når vi dusjer eller er nakne på badet. Det har jeg ikke tenkt å gjøre noen sak av. Den dagen de evt synes selv det er flaut å se oss nakne tenker jeg de holder seg unna badet. Hjemme hos oss er nakenhet helt naturlig.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #11 Skrevet 11. april 2014 Jeg tusler naken rundt om morgenen uten at snart femåringen bryr seg en tøddel om det. Han har sagt at jeg ikke har tiss mens det har pappa, og så var det liksom greit med den saken. Anonymous poster hash: 34fa3...73e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #12 Skrevet 11. april 2014 Mitt barn reagere ikke på nakenhet,det er naturligfor henne og så er hun også 2 år yngre, Men når stesønn er her blir hun mer sky og passer på så han ikke ser henne. Jeg tror det er fordi han gjør så stort nummer ut av det om han ser noe. Når det gjelder meg, jeg spør han noen ganger om han ikke ser mamman sin naken siden han blir så i fyr og flammer når han ser meg..men det høres ikke ut som han gjør det. Blir kansklje annerledes med meg da.. Jaja, tenker ikke lage noen sak utav det nei, det går nok snart over tenker jeg, snart blir han vel flau av det istede. HI Anonymous poster hash: 909eb...a37
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #13 Skrevet 11. april 2014 Jeg synes man skal respektere hverandres grenser på dette området. Det gjelder også ens egne barn. Anonymous poster hash: 99ba4...949
humlemamma Skrevet 11. april 2014 #14 Skrevet 11. april 2014 Jeg vandrer naken rett som det er jeg.. Fra soverommet til badet, badet til soverommet, soverommet til kjøkkenet for å hente vann og sånt. Og så sover jeg alltid naken, det vet datteren min. Er også fæl til å gå lenge i morgenkåpe om morran, og da ler vi godt begge to de gangene den glipper opp mens jeg for eksempel driver med noe annet. Hun synes ikke det er flaut på noen måte, og hun sitter i trusa om morgenen og kvelden i sofaen uten å bry seg. Hun vil ikke at jeg skal være på badet når hun kler av seg, og det skal respekteres.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #15 Skrevet 11. april 2014 Har ikke hørt noe angående at barna blir brydd av nakenhet hjemme. Vi er nakne sammen og barna er 6 og 10 år. Verken store eller små føler at de trenger å "gjemme" kroppen. Er det besøk eller overnatting fra venner går ikke vi voksne nakne til badet, og sover gjerne med natt tøy på. Anonymous poster hash: 674af...fa4
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. april 2014 #16 Skrevet 11. april 2014 Lillebror er 6 år og er også opptatt av rumpe og pupper. Han bryr seg ikke noe om det jeg har foran. Mannen har begynt å ikke være naken foran barna. Jeg bryr meg ikke enda. Storesøster er 8 år og vil helst ikke at noen skal se henne naken. Vi respekterer det, men fortsatt kan lillebror være på badet om hun dusjer. De bader ikke sammen i badekaret osv. De finner litt ut av det selv etter hvert. Når de ikke lenger vil vise seg nakne. Men jeg har også tenkt litt på det i det siste. I og med at lillebror faktisk blir 7 år. Hvor lenge er det greit å være naken med han.. Du bør jo gjøre det som er mest naturlig for deg Ikke lage det ekkelt eller tabu, men det er jo lov å dekke seg til om det er mest naturlig. Dere har jo et anstrengt forhold til nakenhet som 8-åringen dessverre har plukket opp. Hvorfor vil ikke pappan vise seg naken?? Og en liten 8-åring som ikke vil at noen, hverken mamma eller pappa skal se henne naken?? Trist!!!! Hvordan skal hun takle dusjing etter gym eller svømming? Anonymous poster hash: ccadd...40f Siden ungen allerede har gått på skolen i to år, kan man nok regne med at det går greit. Hjemme hos meg, så vi aldri foreldrene nakne, men hadde aldri et anstrengt forhold til det. Badet bakne med venninner, og i garderoben var det ingen som brydde seg. Husker på vgs, dusjet jeg etter gymmen. Jeg var den ENESTE i hele klassen, av jentene, som faktisk gjorde det turte det. Aner ikke hva de vokste opp med, men det var en god blanding av raringer, særinger og normale. Anonymous poster hash: b770f...f28 Storesøster kan godt være naken når jeg er på badet. Og jeg er naken rundt dem begge. Jeg bryr meg ikke. Mannen synes nok storesøster på snart 9 år er litt for stor til å være på badet når han dusjer, men han låser ikke døren. Hun går i 3. klasse og det er ikke noe problem rundt nakenhet. De løper mer enn gjerne rundt i trusa hjemme og hun ville ikke ha bikinitopp på i Kroatia i fjor sommer. Hun er nokså avslappet.
Honningmelon Skrevet 11. april 2014 #17 Skrevet 11. april 2014 Jeg er egentlig ganske avslappet til ting som omhandler kropp osv. Men, syns det er litt rart å være naken foran gutten på 10 år, så det unngår jeg. Ser på han at han også blir flau om han ser meg naken.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #18 Skrevet 11. april 2014 Foreløpig ikke en issue, 5-åringen kommer inn og ut mens vi dusjer og steller oss. Men jeg er fornøyd med at vi har klart å lære han å ikke komme inn mens vi er på do, og merker at han også har begynt å lukke døren når han ta en nr 2. Omsider. Anonymous poster hash: 72896...319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå