Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å be om å få brukte klær hvis man har dårlig råd og ikke har råd til å fornye garderoben til barnet når hun går over til ny størrelse? Vet mange gladelig gir bort, men føler sånn på det å bare FÅ.

Jeg gir forresten videre igjen til noen som trenger det når barnet har vokst ut av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det ikke er frekt- alt for barna! :)

Skrevet

Nei. Synes ikke det, om noen har noe til overs. Det er mange som gladelig gir bort :)

Skrevet

Har gått ned i stilling for å slippe å ha henne 9,5(!) timer i bhg hver eneste dag. Noe som resulterer i lite penger å rutte med. Vil ikke kutte mer ned på mat da vi allerede har stramt budsjett der, og jeg vil at hun skal ha en sunt og godt kosthold.

Det går derfor utover klær osv. Har vært heldig å få litt, men får dårlig samvittighet :-O

Skrevet

Overhodet ikke frekt. Jeg hadde blitt glad hvis noen spurte om de kunne f¨å begynne å arve etter mine barn. Nå går alt til Fretex.

Anonymous poster hash: 36d63...656
Skrevet

Jeg ble faktisk veldig glad da en venn av en kollega trengte klær til barnet som var litt mindre enn mitt. Det var hyggelig å kunne hjelpe noen jeg visste satte pris på klærne, og ikke minst lærte småen litt av å gi bort gamle leker og klær.

Anonymous poster hash: 087af...059

Skrevet

Godt å høre :) Føler meg noen ganger litt frekk, selv om jeg spørr ydmykt og takker og bukker for klærne.

Skrevet

Personlig hadde jeg følt at jeg kom i en litt vanskelig situasjon. Vil jo gjerne hjelpe andre, men har et veldig nostalgisk forhold til mange av klærne! Men noe hadde jeg nok klart å gi bort :)

Anonymous poster hash: 1bb68...19f

Skrevet

Er det frekt å be om å få brukte klær hvis man har dårlig råd og ikke har råd til å fornye garderoben til barnet når hun går over til ny størrelse? Vet mange gladelig gir bort, men føler sånn på det å bare FÅ.

Jeg gir forresten videre igjen til noen som trenger det når barnet har vokst ut av det.

Her rullerer klærne mellom flere barn, og det har det gjort i mange år. Samme med lillegutt som kommer nå, alt av babyutstyr er arvet, vi har kjøpt litt klær og flasker og smokker og fått masse i babyshower men resten av utstyr er arvet. Ny madrass i sengen da, der er jeg litt natig. Kan vel si jeg har brukt under 2000kr denne gang. Med førstemann brukte vi vel 40.000 kroner siden ikke mange hadde fått barn før oss og alt ble kjøpt nytt.

Skrevet (endret)

Jeg hadde bare blitt glad om noen hadde spurt. Gir bort masse via finn. Du kunne godt fått av meg, men jeg har bare gutter og minste er bare 10 mnd og arver fortsatt

Endret av Blondzilla
Skrevet

Det er ingen problemer med å spørre, men det er ingen selvfølge at noen vil gi deg klær. Du har selv valgt å jobbe redusert og kan ikke da forvente å få "snylte" på dem som jobber fult. Det jeg derimot synes hadde vært en god idee er å tilby deg å passe de andres barn, hente dem tidlig i barnehagen noen ganger eller passe dem når foreldrene må jobbe overtid ol, i bytte med arveklær. Da ville dere begge parter tjene på det. Du har nok tid og de har brukte klær. Vinn, vinn.

Anonymous poster hash: 2c11f...fa8
Skrevet

Synes ikke det er frekt jeg. blir supergla om noen vil arve etter mine :)

Skrevet

Her prøvde jeg å gi bort babytøyet, hadde og noen merkeklær som var brukt 2 ganger, de vokser jo så raskt i denne alderen. Alt var rent, pent og så ubrukt ut. Men ingen ville ha, alle ville kjøpe selv. Så jeg måtte gi det til Fretex.

Så hadde noen bedt om å få arve klær etter barna, hadde jeg blitt veldig glad. Nå går alt til Fretex, eller andre steder som trenger klær.

Anonymous poster hash: dd580...105
Skrevet

Jeg gir gjerne bort klær hvis folk vil hente det. Syns det er deilig å gi bort til folk som trenger det.

Skrevet

Det er ingen problemer med å spørre, men det er ingen selvfølge at noen vil gi deg klær. Du har selv valgt å jobbe redusert og kan ikke da forvente å få "snylte" på dem som jobber fult. Det jeg derimot synes hadde vært en god idee er å tilby deg å passe de andres barn, hente dem tidlig i barnehagen noen ganger eller passe dem når foreldrene må jobbe overtid ol, i bytte med arveklær. Da ville dere begge parter tjene på det. Du har nok tid og de har brukte klær. Vinn, vinn.

Anonymous poster hash: 2c11f...fa8

Tar det såklart ikke som en selvfølge :) Dessuten tror jeg at jeg skrev det på en måte som gjorde det lett å misforstå, med tanke på et par svar her. Jeg går ikke rundt og spørr folk om de har gratis klær til barnet mitt, men om noen legger ut annonse med klær gis bort så spørr jeg om jeg kan få noe. Evt om folk sier de skal kaste/gi bort spør jeg ydmykt om å få. Men er forberedt på et evt nei ;)

Skrevet

I mitt miljø er det masse arving av klær og utstyr. Ingen synes det er merkelig at noen ønsker å arve. Det er både økonomisk og miljøvennlig. Jeg jobber på en relativt stor arbeidsplass med mange unge voksne. Vi har nermest bytteklubb på jobb. Brukbare klær blir tatt med på jobb og de som har barn i passe alder tar med hjem. Ski, skøyter osv arves også. Jeg har en sønn på 4 år, han fikk ski og sko av besteforeldrene i fjor. Knapt vært brukt og nå sendes de videre til en kollega. En annen kollega har ski som min sønn nå skal arve. Sånn går no dagan....

Anonymous poster hash: e4331...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...