Gå til innhold

Hvem kan være med inn under keisersnitt?


Gjest StineTh

Anbefalte innlegg

Gjest StineTh

Årsaken til at jeg spør er litt kompleks. Hadde for noen måneder siden katastofekeisersnitt, babyen døde :( :(

 

Nå er jeg gravid igjen og sykehuset har sagt jeg må ta keisersnitt i uke 37. Men hvem kan jeg ha med meg inn?

 

Jeg vul selvsagt ha med meg mannen. Men har en privat jordmor som har sagt ar hun pleier å være med for å støtte opp. Tror det behovet er sterkt for meg ettersom jeg regner med jeg kommer til å få panikk og begynne å gråte underveis.

 

Forrige keisersnitt var traumatisk, før og etter. Var ikke våken underveis. Siden det endte på verst mulig måte er jeg livredd for hva som skjer nå. Derfor tror jeg det er lurt å ha med jordmoren som kjenner meg fra forrige svangerskap og som virkelig kan å berolige meg.

 

Tror dere det er mulig å ha med begge to inn under keisersnittet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan rutinene på dette er, men jeg tenker at med den forhistorien din, må det da være mulig å få ha med en jordmor? Det blir jo som fagperson hun skal være der(på sett og vis), ikke som privatperson. Men dette vet jeg ikke sikkert. Jeg ville ha ringt sykehuset og spurt jeg, da får du en sikkert svar :) lykke til med graviditet og baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så lei å høre, sender deg en klem! Jeg er sikker på at du kan ha med begge neste gang! Snakk med sykehuset i god tid i forkant! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så lei å høre, sender deg en klem! Jeg er sikker på at du kan ha med begge neste gang! Snakk med sykehuset i god tid i 

 

Årsaken til at jeg spør er litt kompleks. Hadde for noen måneder siden katastofekeisersnitt, babyen døde :( :(

 

Nå er jeg gravid igjen og sykehuset har sagt jeg må ta keisersnitt i uke 37. Men hvem kan jeg ha med meg inn?

 

Jeg vul selvsagt ha med meg mannen. Men har en privat jordmor som har sagt ar hun pleier å være med for å støtte opp. Tror det behovet er sterkt for meg ettersom jeg regner med jeg kommer til å få panikk og begynne å gråte underveis.

 

Forrige keisersnitt var traumatisk, før og etter. Var ikke våken underveis. Siden det endte på verst mulig måte er jeg livredd for hva som skjer nå. Derfor tror jeg det er lurt å ha med jordmoren som kjenner meg fra forrige svangerskap og som virkelig kan å berolige meg.

 

Tror dere det er mulig å ha med begge to inn under keisersnittet? :)

Så utrolig trist..... Ønsker det beste for deg i denne situasjonen <3

 

Jeg har hatt planlagt KS, og hadde med BF men kunne også få ha med barnets mormor om jeg ønsket. Dette var i Stavanger men regner jo med det går andre steder også. Det er ganske mange folk inne i opprasjonsrommet under et Ks, og alle kan sine ting, mtp komlikasjoner ol.. men tviler på at de skal nekte en jordmor. 

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...