Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #1 Skrevet 11. april 2014 Jeg er mamma til en 2 åring som ser ut som en hvilken som helst annen 2 åring. Men det folk ikke vet (utenom, familie, venner) er at han har en medfødt utviklingsforstyrrelse som gjør at han er som et barn på ca 12-15 mnd mentalt. Han snakker som en ettåring og sier bare enkeltord som mamma, pappa, lys, bil osv. Han lærte først å gå for 2 mnd siden. Jeg opplever HVER dag at folk snakker til han uten at han svarer for de tror jo han er en vanlig 2 åring. På en måte er det godt at han ser helt normal ut men det er også vanskeligere å gi en kort forklaring på hvorfor han er som han er.. Skulle kjøpe en leke til han på butikken i dag, en leke som passer et barn som er ca 1 år yngre som han pekte seg ut selv, så sier hun som jobber der at den er sikkert ikke til deg som er så stor.. Sånne småting. da han var ca 18 mnd var det ei dame som sa "får du ikke komme ut av vogna å gå litt du da" og da krabbet han bare enda.. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal håndtere sånne situasjoner som dette? Vil jo ikke "sykeliggjøre" han for mye heller da jeg er mer opptatt av hvilket potensiale han har. Ser for meg at det bare blir mer utfordringer jo eldre han blir. Anonymous poster hash: ca340...3f2
smet Skrevet 11. april 2014 #2 Skrevet 11. april 2014 Eg har en toåring som er stor og blir ofte tatt for å vere eldre enn han er. Han er en normal toåring, men er treig på prating, og har samme ordforråd som din sønn ca. Har aldri opplevd at nokon kommenterer det, anna enn at "jaja, det kjem no tidsnok". Han gikk ikkje før han var 14 mnd, men såg ut som han var nesten 2 år. Fikk heller ikkje kommentarer på det. Poenget mitt er at du tenker nok meir på det en andre. Vil ikkje tenkt at du trenger å forklare din sønn i det heile tatt
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #3 Skrevet 11. april 2014 Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver om din sønn. Min datter blir snart 8år, men går i 1. klasse fordi hun er forsinket i språk, liten av vekst og sen motorisk. Det er sårt Anonymous poster hash: 3ae8f...242
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #4 Skrevet 11. april 2014 Mitt barn er 6 år, men har språk som en 2 åring (2-3 satvelsesord) er psykisk utviklingshemmet, men ser helt vanlig ut. Barnet mitt babler mye og har noen ord innimellom og jeg har aldri forklart noe til fremmede. Jeg regner med at folk skjønner at barnet mitt har en diagnose når de hører barnet mitt snakke/bable Anonymous poster hash: 9668a...598
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #5 Skrevet 11. april 2014 Ikke bry deg med hva folk tenker... Jeg har selv en jente på 4 1/2, hun ser også helt normal ut. Hun har fått diagnosen atypisk autisme. Bl.a. ligger hun langt etter språklig, hun bruker fortsatt bleie..... Verdens skjønneste jente! <3 De som kjenner meg vet hva som "feiler" henne, andre får bare tenke akkurat hva de vil. Når man har ett sånt barn, må man bare prøve å drite litt i hva folk mener og tenker tror jeg... Anonymous poster hash: 171ff...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå