Gå til innhold

Trampoline - ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, greier ikke å bestemme meg hva jeg ønsker. Vi har, som dere skjønner, holdt tilbake til nå. Men det har nå sine fordeler og ulemper. 

Men jeg er redd skader, og jeg er redd misbruk. Altså at andre unger skal komme hit, hoppe og skade seg mens vi ikke er hjemme. Naboen har, de har større barn, og det er har ikke vært noe problem der. Mitt problem er at jeg er litt sånn katastrofetenker.

Anonymous poster hash: 28221...464
Videoannonse
Annonse
Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Kan man stenge av en trampoline med hengelås eller noe sånt? Tenkte ikke være anonym da :)

Skrevet

Trampoline er en fin måte å røre kroppen på,det er fin trening.Så slutt å tenk katastrofetanker!

Anonymous poster hash: 49890...136
Skrevet

Har sett altfor mange stygge skader på jobb etter hopping på trampoline, selv med nett på. Ungene her får ALDRI trampoline. Tror ikke foreldre skjønner hvor stygge skader ungene kan få.

Anonymous poster hash: d124d...5b7

Skrevet

Har samme dilemma selv

Negative er at den er dyr, stygg, stor, tiltrekker seg unger, mye pes mtp sterk vind og vinter.

Positive er at eldstemann elsker trampoliner og man kan kjøpe lås for å holde ungene unna , så lenge de ikke ødelegger med vilje (?)

Skrevet

Trampoline er en fin måte å røre kroppen på,det er fin trening.Så slutt å tenk katastrofetanker!

Det er nettopp derfor jeg vil ha trampoline. Bra for motorikken tenker jeg. Under kontrollerte forhold. Men går det an å gjøre den utilgjengelig når vi er borte? Altså låse den av eller noe? Skjønner jo det er bare å klippe opp nettet, men uansett...

Skrevet

Har samme dilemma selv

Negative er at den er dyr, stygg, stor, tiltrekker seg unger, mye pes mtp sterk vind og vinter.

Positive er at eldstemann elsker trampoliner og man kan kjøpe lås for å holde ungene unna , så lenge de ikke ødelegger med vilje (?)

ja - ja - ja - og ja. Det er allerede en hel del unger her, men det er bare koselig. Vi har heldigvis stor plen og mange plasser å sette den :)

Er det stor forskjell på dem. Det er jo sykt store prisforskjeller. Har til nå sett fra 1900 med nett og til 4500 med nett. Skjønner den ene er bedre enn den andre. Men hvor viktig er det for barn i alderen 6 år og oppover?

Hvor stor bør den være. 3,66 eller 4 m?

Skrevet

Har sett altfor mange stygge skader på jobb etter hopping på trampoline, selv med nett på. Ungene her får ALDRI trampoline. Tror ikke foreldre skjønner hvor stygge skader ungene kan få.

Det er akkurat det jeg forstår. Derfor vi har vært så ikke.

Skrevet

Jeg tenkte som deg, men vi kjøpte.

Ungene elsker den! Vi er super strenge på reglerne.

Max 2 om gangen

Ikke lov og ta salto, uten hender

Ikke lov og hoppe uten glidelåsen er igjen

Ikke lov og gå under trampolinen

Ikke lov og oppholde seg på beskyttelseskanten

Ikke lov og bruke den, hvis vores barn ikke er med

Anbefaler 4 meter

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt trampoline til 4 og 1-åringen. Kjøpte den på 4,3. Den er unødvendig stor, men barna vokser jo, og tenker det er tryggere å ha større hoppeflate. Vi valgte også en grønn da jeg syns den er mindre synlig og dermed mindre stygg. Den går liksom mer inn i miljøet.

Vår er fra jysk. Vi har sammenlignet dyre mot billige, og fant minimale forskjeller. Nettene var satt opp på samme måte, og begge gikk på inndiden av den ringen rundt. Syns også de virket like stabile. Så såfrent du ikke trenger en som tåler mange hundre kilo holder en billig vel så bra som en dyr.

Det finnes også video på youtube som viser hvorfor dyr er bedre enn billig, men når de sammenligner en dyr som tåler opptil 450kg mot en billig som tåler 150kg så sier det seg selv at den dyre er "bedre".

Anonymous poster hash: aebf0...7c8

Skrevet

Det er akkurat det jeg forstår. Derfor vi har vært så ikke.

Ja,selvsagt kan de skade seg,men i forhold til hvor mange som hopper og hvor mange som skader seg så vil jeg tro at det er fåtallet som skader seg.man kan jo skade seg når man sykler, klatrer i trær osv også,men skal man si nei til alt pga det?

ha regler, så går det bra

Skrevet

Tja... Vi har, men jeg synes jo de er helt forferdelig stygge å se på jeg da.
Samt at det er viktig at det bare er barn i omtrent samme vektklasse som er på trampolina samtidig. 2 eller 3 barn maks.

Hvis man har nett og noen regler så går det nok bra.

Skrevet

Hva med å grave den ned i bakken? skal ikke det være tryggere?

Anonymous poster hash: 067a8...aed
Skrevet

Trampoline er supert for ungene! Et klart JA herfra.

Men er det virkelig et problem mange steder at barn hopper på trampoline der det ikke er noen hjemme? Her er det helt uaktuelt at noen barn er i hagene der det ikke er folk hjemme.

Anonymous poster hash: 7c675...5b9

Skrevet

Jaaaaaa! Ja til trampoline! Det er jo såååå gøy! Å hoppe på trampoline er jo dessuten snart den eneste måten de bomullsinnpakka små nøstene idag får lov til og utfolde seg på... Det er ingen som dør av å få hjernrystelse eller brekke et bein. Som de over sier: Ha regler så går det nok veeldig bra. 

Estetisk stygt? Synes vel ikke det er så viktig så lenge barna får bruke kroppen og har det kjempegøy:)

Skrevet

Trampoline er supert for ungene! Et klart JA herfra.

Men er det virkelig et problem mange steder at barn hopper på trampoline der det ikke er noen hjemme? Her er det helt uaktuelt at noen barn er i hagene der det ikke er folk hjemme.

Anonymous poster hash: 7c675...5b9

Her er det ikke uvanlig at unger bruker andres trampoliner selv om de ikke selv er hjemme, eller deres egne unger har lagt seg osv.

Vi er ikke plaget med det da vi har gjerde rundt hele tomta. Men i de hagene det er enklere tilgang tar ungene seg ofte bare til rette.

Skrevet

Definitivt ja!! Ungene her koser seg på trampoline, både de store og de små. Nest eldste har blitt superflink til å ta både fremlengs og baklengs salto. Klart det blir litt knall og fall innimellom, men det må en regne med. Kan ikke gå rundt å bekymre seg over alt som kan skje og at ungene kan skade seg.. Får deres unger ikke lov å klatre i trær eller sykle heller?

Skrevet

Med klare regler og hoppeforbud om de blir brukt funker det fint her!

Anonymous poster hash: 22048...796

Skrevet

Har sett altfor mange stygge skader på jobb etter hopping på trampoline, selv med nett på. Ungene her får ALDRI trampoline. Tror ikke foreldre skjønner hvor stygge skader ungene kan få. Anonymous poster hash: d124d...5b7

De kan faktisk skade seg stygt ved å klatre i trær og sykle også. Får dine unger ikke lov til det heller?
Skrevet

Med klare regler og hoppeforbud om de blir brukt funker det fint her!

Brutt ja.. Hehe ;)

Skrevet

Jobber i akuttmedisin. Det er få barn som skader seg på trampoline i forhold til de som skader seg på ski/sykkel/klatrestativ/annen sport.

Skrevet

Huff, greier ikke å bestemme meg hva jeg ønsker. Vi har, som dere skjønner, holdt tilbake til nå. Men det har nå sine fordeler og ulemper. 

Men jeg er redd skader, og jeg er redd misbruk. Altså at andre unger skal komme hit, hoppe og skade seg mens vi ikke er hjemme. Naboen har, de har større barn, og det er har ikke vært noe problem der. Mitt problem er at jeg er litt sånn katastrofetenker.

Anonymous poster hash: 28221...464

Vi har hatt en sånn stor trampoline i ...kan det være 8 år, ca.

Og dte må vel være den BESTE investeringen vi har gjort! Barna her har bare hoppet og hoppet og hoppet pg hoppet og hoppet og hoppet, morgen, middag, kveld - nå godt som året rundt. Og vennene komme rog hopper her, og de har dat bare så fantastisk gøy med den trampolinen. De vil mye heller ut og hoppe enn ¨å sitte inne og spille spill eller se på tv. Og hvis det regner, sitter de kanskje og spiller, mens stadig går bort for å sjekke om det er mulig å gå ut og hopåe. TRE barn med 11 år mellom den eldste og den yngste (eldste har nettopp flytte hjemmefra) har fått utrolig mye mer mosjon - og koordinasjon, enn de hadde fått uten trampoline.

Så jeg anbefaler det på det varmeste. har aldri hatt problemer med barn som hopper uten å spørre heller.

Anonymous poster hash: 48bc2...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...