Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #26 Skrevet 11. april 2014 Jobber også på senter, og sier glatt fra til alle som oppfører seg som rabiate apekatter enten de er 4 eller 40 år. Tenåringer som herjer i lekeapparatene til småungene eller herjer i rulletrappene får en advarsel om å dra seg ut og gjøre noe fornuftig før jeg ber securitas geleide dem ut hvis de blir frekke i kjeften. Min sønn får absolutt ikke lov å herje rundt inne på senteret, ikke under noen omstendigheter. Da går vi rett ut. Det må gå an å oppføre seg selv om man kjeder seg, det er det ingen unger som har daua av enda. Anonymous poster hash: d235f...9c3
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #27 Skrevet 11. april 2014 Bor dere i midten av landet? Hørtes fryktelig kjent ut... jeg jobber på et kjøpesenter, og der er det en far som pleier å dra med seg barna på kjøpesenteret for å sitte med kompisene og drikke kaffe.. skjønnet jo at barna syns det er superkjedelig og blir rastløse ... Sånn ca ja, hvilket senter jobber du på? Anonymous poster hash: a2d5b...d0b Like utenfor trondheim Okei, da finnes det nok flere pappaer som tar den løsningen for vi bor ikke i trondheim. Anonymous poster hash: a2d5b...d0b
humlemamma Skrevet 11. april 2014 #28 Skrevet 11. april 2014 (endret) Nei, det er ikke pent å løpe i butikker. Men litt uroligheter i gangene må en tåle. Nå tar jeg ungen med på senter ytterst sjelden, men hadde noen kjeftet på ungen min for løping i gangen hadde de fått passet påskrevet i retur. Man trenger da svært sjelden å kjefte på barn man ikke er foreldre til Vet du ikke at de faktisk lytter ganske så kjapt om man bare snakker vanlig og er en ukjent voksen? Det er bare å si med vanlig, bestemt stemme at "Det er ikke lov å løpe i butikken". Det er en del av jobben, å si fra om noen ikke oppfører seg. Man tolerer mer av en 4-åring enn en 8-åring, men begge kan og skal sies fra til om de ikke oppfører seg. Lar du ikke andre voksne si fra til barna dine ellers heller? Middagsselskap, restaurant, skolearrangement etc? *Og ja, det er helt greit med litt uroligheter. Det er det ingen her som har sagt noe mot. Men løping/flying/ hoing/roping er ikke lov. Og det er folkeskikk å lære barna sine dette, sånn at de også kan oppføre seg skikkelig. Endret 11. april 2014 av humlemamma
Von Hertelhofen Skrevet 11. april 2014 #29 Skrevet 11. april 2014 Nei, det er ikke pent å løpe i butikker. Men litt uroligheter i gangene må en tåle. Nå tar jeg ungen med på senter ytterst sjelden, men hadde noen kjeftet på ungen min for løping i gangen hadde de fått passet påskrevet i retur. Man trenger da svært sjelden å kjefte på barn man ikke er foreldre til Vet du ikke at de faktisk lytter ganske så kjapt om man bare snakker vanlig og er en ukjent voksen? Det er bare å si med vanlig, bestemt stemme at "Det er ikke lov å løpe i butikken". Det er en del av jobben, å si fra om noen ikke oppfører seg. Man tolerer mer av en 4-åring enn en 8-åring, men begge kan og skal sies fra til om de ikke oppfører seg. Lar du ikke andre voksne si fra til barna dine ellers heller? Middagsselskap, restaurant, skolearrangement etc? *Og ja, det er helt greit med litt uroligheter. Det er det ingen her som har sagt noe mot. Men løping/flying/ hoing/roping er ikke lov. Og det er folkeskikk å lære barna sine dette, sånn at de også kan oppføre seg skikkelig. Helt enig med deg, men tror det var noen som skreiv at de hadde gitt ungene en skikkelig utskjelling dersom de ropte og løp. Det var på en måte det jeg svarte på
humlemamma Skrevet 11. april 2014 #30 Skrevet 11. april 2014 Nei, det er ikke pent å løpe i butikker. Men litt uroligheter i gangene må en tåle. Nå tar jeg ungen med på senter ytterst sjelden, men hadde noen kjeftet på ungen min for løping i gangen hadde de fått passet påskrevet i retur. Man trenger da svært sjelden å kjefte på barn man ikke er foreldre til Vet du ikke at de faktisk lytter ganske så kjapt om man bare snakker vanlig og er en ukjent voksen? Det er bare å si med vanlig, bestemt stemme at "Det er ikke lov å løpe i butikken". Det er en del av jobben, å si fra om noen ikke oppfører seg. Man tolerer mer av en 4-åring enn en 8-åring, men begge kan og skal sies fra til om de ikke oppfører seg. Lar du ikke andre voksne si fra til barna dine ellers heller? Middagsselskap, restaurant, skolearrangement etc? *Og ja, det er helt greit med litt uroligheter. Det er det ingen her som har sagt noe mot. Men løping/flying/ hoing/roping er ikke lov. Og det er folkeskikk å lære barna sine dette, sånn at de også kan oppføre seg skikkelig. Helt enig med deg, men tror det var noen som skreiv at de hadde gitt ungene en skikkelig utskjelling dersom de ropte og løp. Det var på en måte det jeg svarte på Ah, ja da er vi enige Alle fortjener en advarsel før kjeft, både voksne og barn Men jeg tror muligens ikke noen har sagt det, jeg tror jeg skrev først om å si fra til andres barn, og det er ingen kommentarer om kjefting etter det. Man går vel lett i forsvar når man leser sånt, og tolker det raskt i feil mening. En gang så har jeg virkelig klikket i vinkel over oppførsel i butikk da. Min datter ( da 6 år) var med ei tre år eldre jente, jeg var utenfor butikken jeg jobbet i (var ikke på jobb, og visste ikke at barnet var ved butikken) og så at de løp inn og ut flere ganger. Gikk etter de inn, hvor jeg da ser at de løper rundt hyllene og ler og hyler til. Jeg ble så forferdelig forbanna, og skjelte de ut etter noter. Hadde ikke gjort det om min egen datter ikke var med, men begge to burde visst at dette absolutt ikke var grei oppførsel. Stemma mi hørtes jo over hele butikken, og jeg sendte jentene marsj ut og ba de holde seg der. Da jeg var ferdig så smilte alle rundt meg, jeg liker å tro det var i takknemlighet Mens jeg går ut av butikken, så ser jeg moren til denne eldste jenta er inne der! Jeg går bort og forteller at jeg har vært utrolig sint på de nå, "ja, hun hadde sett at de løp litt rundt" var svaret. Hadde ganske lyst til å komme med ei regle til henne også for å være ærlig, å tillate at en 9-åring flyr rundt slik er ikke akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2014 #31 Skrevet 11. april 2014 Jeg har tatt med barna mine på kjøpesenter hver helg fra de var nyfødte jeg. De går pent rundt og leker ikke eller noe slikt. De er egentlig med meg på alt jeg gjør. De lærer seg å ikke mase om å få noe og de lærer seg i praksis hvordan de skal oppføre seg de forskjellige stedene. Hjemme tåler jeg litt mer av de, men jeg har en generelt streng oppdragelse. Anonymous poster hash: c51e6...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå