Gå til innhold

Melkespreng, og desperat!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg bli kvitt melkespreng? Jeg har fått den berømte nesesprayen, men melka "spruter" ikke som alle sier den skal. Her drypper det bare litt og jeg pumper. Det spruter ikke inn i pumpa heller, kommer bare dråper liksom.. Hvordan får jeg spruten til å stå? Må få lettet på trykket. Jeg begynner å bli desperat her!!

 

Anonymous poster hash: a0ba2...b12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk aldri til å pumpe. Mitt beste råd, er å legge babyen til brystet.

Skrevet

Hvis du har massemasse melk vil det ikke være gunstig å legge babyen til, da øker du bare produksjonen.

Et gammelt kjerringråd som faktisk funker er å legge kålblader på puppene. Google det og prøv, veldig lindrende.

Uff, føler med deg.

 

Anonymous poster hash: 407bb...914

Skrevet

Men de er steinharde, og såre. Jeg har ruer, og det gjør så vondt :.(

 

Anonymous poster hash: a0ba2...b12

Skrevet

Legg babyen til på en annen måte. Snu babyen slik at den får tak på en annen måte i brystvorten. Husk at baby skal ha mye av brystet i munnen! Suger den bare på brystvorta, er det dritvondt!

Ville gått på helsestasjonen og fått ammeveiledning i dag, så du slipper å lide!

Skrevet

Huff, men når melka kommer i gang, drypper det bare da også? Hvis du har muligheten, ville jeg tatt en skikkelig varn dusj, så kan du håndmelke litt der og massere vekk hvis du har noen kuler.

Skrevet

Det kan ta tid før melka slipper når man pumper. Vær tålmodig, Pump det ene brystet og stimuler gjerne den andre brystvorta samtidig med fingertuppene. Jeg har opplevd, på meg selv, at det med pumpe fort kunne ta 5-10 minutter for å få utdrivingsrefleksen i gang med pumpe.



Anonymous poster hash: c52bd...fdd
Skrevet

Stå i dusjen. Og masser forsiktig.

 

Hold det varmt.

Skrevet

Ammehjelpere i hele landet som er klar til å hjelpe. Se ammehjelpen. no. Bor du i nærheten av et stort sykehus har de fleste åpne ammepoliklinikken. Helsestasjonen-hjemmebesøk ? Det er bare litt mer tilfeldig om helsestasjonen har en "ammeekspert" virker det som...

Skrevet

Ja, når melka kommer igang drypper det bare. Har ikke kommet noen sprut her enda. Jeg får ta meg en varm dusj og se om det hjelper i dag. Prøvde i går, uten nytte. Ellers får jeg vel hjelp på helsestasjonen? Jeg må ikke ringe å avtale time på forhånd? HI

 

Anonymous poster hash: a0ba2...b12

Skrevet

Har du badekar så legg deg i det med varm vann, hold hele brystene under vann så de blir varme og gode også håndmelker du. Ikke knip bare ytterst i brystvorten, men melk skikkelig fra godt inn på puppen. De burde du får strålen til å stå altså..

 

Har du ikke badekar kan en varm dusj gjøre samme nytten, jeg brukte dusjen og strålen sto i dusjveggen :)



Anonymous poster hash: 66172...2f9
Skrevet

Har du forresten prøvd andre ammestilinger, f.eks liggende med barnet opp langs ansiktet ditt så barnets hake treffer undersiden av puppen din. Noen ganger må man jobbe litt for å lære ungen å ta skikkelig tak, mest mulig pupp inn i munnen til ungen. Om ungen suger bare ytterst på brystvorten blir du så uhyggelig sår...



Anonymous poster hash: 66172...2f9
Skrevet

Legg babyen til på en annen måte. Snu babyen slik at den får tak på en annen måte i brystvorten. Husk at baby skal ha mye av brystet i munnen! Suger den bare på brystvorta, er det dritvondt!

Ville gått på helsestasjonen og fått ammeveiledning i dag, så du slipper å lide!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...