Gå til innhold

Om man brått blir arbeidsledig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig nødt til å si opp en jobb jeg har nå pga den går utover egne barn.. Jeg vil ikke gå inn på hva slags jobb dette er, men det gå ikke ann å bli omskollert eller jobbe i mindre stilling..  Jeg vet det er 3 mnd oppsigelsestid, men hva skjer etter det da? Jeg skjønner at jeg må søke jobber, men går man til NAV med en gang og for en ledighetstrygd, eller kan man bli sykmeldt i mellomfasen, jeg vet ingenting om veien videre og håper her at noen kan gi meg en pekepinn.. :(

Anonymous poster hash: 1561c...123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig nødt til å si opp en jobb jeg har nå pga den går utover egne barn.. Jeg vil ikke gå inn på hva slags jobb dette er, men det gå ikke ann å bli omskollert eller jobbe i mindre stilling.. Jeg vet det er 3 mnd oppsigelsestid, men hva skjer etter det da? Jeg skjønner at jeg må søke jobber, men går man til NAV med en gang og for en ledighetstrygd, eller kan man bli sykmeldt i mellomfasen, jeg vet ingenting om veien videre og håper her at noen kan gi meg en pekepinn.. :(

Anonymous poster hash: 1561c...123

Hvorfor skulle du blitt sykemeldt? Er du syk?

Anonymous poster hash: 7b530...c73

Skrevet

Du bør vel gjøre som de aller fleste, søke på nye jobber, og si opp jobben din den dagen du har fått ny jobb.

Sier du opp selv så er det heldigvis 8 uker før du får dagpenger fra NAV.

Jeg ser heller ikke hvor sykepenger kommer inn her, er du syk?

Skrevet

Det kan faktisk ta mer enn 8 uker også. Det er lang behandlingstid hos Nav. Du vil få etterbetalt dagpenger om behandligstiden overgår 8 uker, men blir ikke betalt noe for de 8 ukene. Dagpengene er vel ca 60 % av lønnen din.

Anonymous poster hash: fb1f1...691
Skrevet

Du blir ikke brått arbeidsledig om du sier opp en jobb selv :)

Enten søker du ny jobb og finner en før du sier opp eller du kan si opp ha og 8 uker karantene før du får dagpenger som tilsvarer 63% av din tidligere lønn.

Det stilles da krav til deg at du er reell arbeidssøker. Har du barn over 1 år må du også være villig til å flytte på deg.

Anonymous poster hash: 255f1...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...