Gå til innhold

Vil ikke treffe venner/familie i påsken pga vekta.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal egentlig på familiebesøk i påsken, der er det vanlig å dra på en såkalt påskefest hvor man møter gamle venner og alle man ikke har sett siden sist påske. Gamle klassekamerater og bekjente, slekt og så videre.

 

Jeg har lagt på meg ti kg på under ett år, og var før det fem kg overvektig. Nå ser jeg ikke bare lubben ut, men direkte rund. Jeg klarer ikke tanken på å møte igjen alle, og at alle skal se hvordan jeg ser ut nå. Det gjør vondt å tenke på å vise meg slik. Ingen har sett meg siden de ti siste kiloene kom på, så jeg vet det vil bli lagt merke til. 

 

Hva kan jeg gjøre for å se best mulig ut på en uke? Hvilke klær slanker og hvordan skal jeg kle meg? Jeg vurderer å dikte opp sykdom og sitte alene hele påsken istedet.. Barna mine skal til faren sin, så det blir jo ei stusselig uke isåfall.. 

 

Helt grusomt å føle seg sånn.. :( 



Anonymous poster hash: cd3bd...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det likt.. Var 73 kilo i desember 2012 etter en vellykket slanking av nesten 30 kilo. Ble så syk og veide i august 2013 hele 95 kilo.

Før jul gikk jeg ned til 83. Nå ligger jeg rett under 90 og kommer ikke videre.

Unngår å møte de jeg ikke må. Jeg hater kroppen min og ønsker bare at jeg kunne komme under 75 kilo igjen. Eller i det minste under 80..

 

Har prøvd lavkarbo nå i over 1 mnd, men har lagt på meg.. Forstår ingenting..

 

Har ingen gode råd. Kle deg i noe du føler deg vel i og ikke vis at du skjemmes av kroppen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det er stygt å si det, men det er en trøst at det ikke bare er jeg som føler det sånn. Jeg sammenligner det med følelsen fra ungdommen om man hadde vært uheldig med hårklipp/kviseutbrudd eller noe sånt, den følelsen av å ikke ønske at andre skal se deg. Trodde ikke jeg ville oppleve det igjen, og ihvertfall ikke på grunn av vekta.. 

 

Jeg har prøvd å være streng etter jul med både mat og trening, men det er akkurat som at jeg gjør noe feil, for jeg går bare ikke ned! 

 

Jeg vet jeg må late som at selvtilliten er i orden, men det er jo så vondt. 



Anonymous poster hash: cd3bd...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tenker DU hvis du treffer en du ikke ser så ofte, og hun har gått opp i vekt? Noen ganger er det lurt å prøve å se situasjonen fra en annen synsviknel, man blir selv så snever (og selvsentrert).

 

:)

 

Anonymous poster hash: 68e5c...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...